Noul Prodrive Hunter, un „Ferrari pentru deșert”. Motor de 600 de cai și preț de 1.5 milioane de euro

de Tiberiu Safta
Joi, 17.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prodrive, o companie specializată în raliuri și off-road, a lansat modelul Hunter. Noul model se bazează chiar pe mașina de curse, care concurează în Campionatul Mondial de Rally-Raid.

Compania Prodrive este foarte bine cunoscută în lumea motorsportului, în special în raliuri și în rally-raid. De altfel, firma condusă de David Richards este cea care a dezvoltat celebrele modele Subaru Impreza în Campionatul Mondial de Raliuri, reușind să obțină trei titluri la constructori între 1995 și 1997. După o scurtă revenire cu modelul Mini Countryman WRC, la începutul deceniului trecut, Prodrive s-a concentrat mai mult pe cursele off-road.

În 2021, firma a dezvoltat o mașină specială pentru Raliul Dakar, numită BRX Hunter. Acum, Prodrive lansează o versiune de serie a modelului de curse, care poartă numele Hunter. La nivel estetic, Prodrive Hunter de serie este identic cu versiunea de curse, care concurează, în prezent, în Campionatul Mondial de Rally-Raid. Astfel, Hunter are silueta unui coupe, iar motorul este amplasat central, ceea ce face ca lungimea lui Hunter să fie destul de mică.

Motorul V6 de 3.5 litri, twin-turbo, produs de Ford, dezvoltă 600 de cai putere și un cuplu de 700 Nm.

Accelerația de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puțin de 4 secunde, iar viteza maximă este de 300 km/h. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze semi-automată în 6 trepte, acționată cu ajutorul padelelor de pe volan. Interesant este că un Hunter de serie este mai puternic cu 50% decât modelul echivalent pentru competiție, deoarece nu mai este luat în calcul regulamentul FIA, care limitează performanțele mașinilor de curse.

Jantele sunt încălțate cu anvelope de teren, care măsoară 35 de inch, iar cursa suspensiei cu brațe duble este de 400 de milimetri, cu 50 de milimetri mai mult decât versiunea de curse a lui Hunter. Evident, mașina are tracțiune integrală și dispune de trei diferențiale amplasate pe puntea față, central și pe puntea spate. Printre alte dotări specifice se numără: amortizoare reglabile, discuri de frână ventilate, etriere cu 6 pistoane și un rezervor cu o capacitate de 480 de litri.

Prețul lui Prodrive Hunter este de 1.5 milioane de euro.

Producția modelului este limitată la doar 25 de exemplare, iar primul dintre acestea a fost deja vândut Prințului din Bahrain, Salman bin Hamad Al Khalifa.

Prodrive Hunter promite să fie o mașină extrem de interesantă. Chiar șeful companiei, David Richards, a descris modelul ca fiind „un Ferrari pentru deșert”.

via Motor1

Comentarii (3)

  • Superb. Un vehicul recreational, gen Polaris sau Can Am, pt bogati.
    0 5
  • Mircea Badea
    asta da, mi-as lua si eu. nu mizerii gen urus, x6 etc....

    si as mai vrea sa-l vad pe dragnea sarind cu el prin curtile a 6 case..
    1 1
  • Un gândac pe roți
    Ferrari pentru nebuni.au luat-o razna toți .ce dracu să faci cu prostia asta de așa zisă mașină? dar dacă ai bani, este super să fi prostul satului plin de bani 15E7
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru