Noul presedinte GM: "Nu stiu nimic despre masini"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Imediat dupa ce General Motors a anuntat numele noului presedinte al companiei dupa iesirea acesteia din faliment, publicatiile economice americane s-au grabit sa il provoace pe acesta la o discutie despre masini si despre viitorul companiei pe care o va conduce. Surpriza, insa: Edward Whitacre, cel care a condus gigantul e telecomunicatii AT&T pe drumul spre succes, nu este deloc familiarizat cu industria auto, el recunoscand fara rezerve ca nu a avut tangenta cu aceasta ramura a industriei pana acum.
"Nu stiu nimic despre masini. Dar o afacere este o afacere si cred ca pot sa invat multe despre aceasta industrie. Nu sunt atat de batran si cred ca principiile afacerilor sunt identice", sustine Whitacre, care in luna noiembrie va implini 68 de ani.
Evident, Whitacre nu va fi primul presedinte din afara industriei care freia fraiele unei mari companii auto. Inaintea sa, Ford l-a angajat pe Alan Mullaly (fost sef la producatorul de avioane Boeing) pentru a conduce compania. Este, insa, pentru prima data cand un presedinte non-auto preia o companie aflata pe marginea prapastiei, asa cum este GM in acest moment.
Un avantaj pentru Whitacre va fi insa reprezentat de faptul ca pozitia sa va fi una mai degraba de coordonare decat de formulare a planurilor, de acestea urmand sa se ocupa Fritz Henderson, numit CEO al GM dupa ce Rick Wagoner a fost fortat sa plece de catre administratia SUA acum doua luni si jumatate.
via | Bloomberg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
GM nu are nevoie de un director tehnic, deci de un specialist. sigur asta are. are nevoie de un manager, unul care intelege mediul de afaceri si imprima directia optima. si omul a demonstrat, daca cititi.