Noul presedinte GM: "Nu stiu nimic despre masini"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Imediat dupa ce General Motors a anuntat numele noului presedinte al companiei dupa iesirea acesteia din faliment, publicatiile economice americane s-au grabit sa il provoace pe acesta la o discutie despre masini si despre viitorul companiei pe care o va conduce. Surpriza, insa: Edward Whitacre, cel care a condus gigantul e telecomunicatii AT&T pe drumul spre succes, nu este deloc familiarizat cu industria auto, el recunoscand fara rezerve ca nu a avut tangenta cu aceasta ramura a industriei pana acum.
"Nu stiu nimic despre masini. Dar o afacere este o afacere si cred ca pot sa invat multe despre aceasta industrie. Nu sunt atat de batran si cred ca principiile afacerilor sunt identice", sustine Whitacre, care in luna noiembrie va implini 68 de ani.
Evident, Whitacre nu va fi primul presedinte din afara industriei care freia fraiele unei mari companii auto. Inaintea sa, Ford l-a angajat pe Alan Mullaly (fost sef la producatorul de avioane Boeing) pentru a conduce compania. Este, insa, pentru prima data cand un presedinte non-auto preia o companie aflata pe marginea prapastiei, asa cum este GM in acest moment.
Un avantaj pentru Whitacre va fi insa reprezentat de faptul ca pozitia sa va fi una mai degraba de coordonare decat de formulare a planurilor, de acestea urmand sa se ocupa Fritz Henderson, numit CEO al GM dupa ce Rick Wagoner a fost fortat sa plece de catre administratia SUA acum doua luni si jumatate.
via | Bloomberg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
GM nu are nevoie de un director tehnic, deci de un specialist. sigur asta are. are nevoie de un manager, unul care intelege mediul de afaceri si imprima directia optima. si omul a demonstrat, daca cititi.