În luna noiembrie 2021, constructorul german de automobile a vorbit pentru prima oară despre cea de-a treia variantă de caroserie a modelului electric Taycan. Este vorba despre Sport Turismo, tot un break ca și Cross Turismo, dar fără acele elemente care îi dau acestuia din urmă un aer de off-roader.
Lipsesc, așadar, elementele de protecție din plastic, garda la sol înălțată, iar spoilerul spate este vopsit în culoarea caroseriei. Noul Taycan Sport Turismo păstrează dimensiunile interioare ale lui Taycan Cross Turismo, astfel că atât pasagerii din spate, cât și șoferul, au mai mult spațiu la nivelul capului (+ 45 mm, respectiv 9 mm, față de Taycan).
Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 405 - 1.212 litri, în funcție de poziția scaunelor spate și a sistemului audio bifat de client. Portbagajul din față are o capacitate de 82 de litri.
Cu până la 598 CP în dotare, Porsche Taycan GTS Sport Turismo este primul membru al acestei familii (lansat în noiembrie 2021) și va putea fi comandat de la finalul lunii februarie.
În scurt timp i se vor alătura și celelalte versiuni: Taycan Sport Turismo ( până la 408 CP, sau 476 cu bateria Performance Plus, roți motrice spate), Taycan 4S Sport Turismo (până la 530 CP, 571 CP cu bateria Performance Plus, tracțiune integrală), Taycan Turbo Sport Turismo (până la 680 CP, tracțiune integrală), și Taycan Turbo S Sport Turismo (până 761 CP, tracțiune integrală).
Acesta din urmă atinge 100 de km/h în 2.8 secunde, iar viteza maximă este de 260 km/h.
Cea mai mare autonomie, adică 500 de kilometri, o are versiunea Taycan 4S Sport Turismo.Bateriile pot fi încărcate la o stație rapidă, caz în care repriza 5% - 80% durează 22 de minute. La o astfel de priză, dacă lași mașina la încărcat pentru 5 minute, obții o autonomie de 100 de kilometri.
via Porsche
Dezamagirea mare a fost din nou, ca de obicei, la filmarea la drum, cand autonomia arata pe bord 200 si ceva de km cu o baterie aproape plina si pe vreme buna, in septembrie anul trecut. Peste 20 de grade ambient. Uitati-va si voi, nu e musai sa stiti germana, se vede pe bordul masinii autonomia si cum scade pe autostrada.
Masina din test are un pret ce-ti umezeste ochii: 158.000 de iepuro. La banii aia, nu mai o iei "ca a doua masina", nu? :) Porneste de la 95.000 de iepuroi in Germania...
Când o sa văd electrice la 20.000 de euro cu autonomie reala de 500 km in care sa bagi familia, bagaje și 2 biciclete pe pavilion o sa recunosc ca habar n-am de nimic…. între timp electricele se scumpesc, curentul se scumpește…. dar îmi spun mie obsedații de electrice “don’t look up!!!”…