După ce a publicat recent o imagine teaser care a strârnit imaginația și interesul fanilor, Porsche a publicat acum primele imagini și informații complete cu privire la noul 911 GT3.
Pachetul de îmbunățiri primit de celebrul model din Stuttgart nu face altceva decât să ducă mașina de stradă și mai aproape de versiunile cu care Porsche face istorie pe circuit: 911 RSR și 911 GT3 R.
ELEMENTE AERODINAMICE INSPIRATE DIN MOTORSPORT
Din punct de vedere estetic, noul Porsche 911 GT3 propune o capotă cu prize de aer integrate, jante forjate cu prindere centrală, mai mari decât ale predecesorului, spoiler frontal ușor redesenat și câteva elemente aerodinamice active.
Menționăm aici aripa spate, inspirată de modelul 911 RSR, sau difuzorul de aer care generează de patru ori mai multă forță de apăsare comparativ cu vechiul model. Per total, apăsarea la sol este cu 50% mai mare și poate crește la 150% atunci când acul vitezometrului ajunge la 200 km/h și toate elementele sunt în setare de cursă.
Noul 911 GT3 a fost pus la dietă. Pe lângă caroseria din aluminiu și oțel, mașina este echipată cu și mai multe componente din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) decât înainte. Printre ele se numără capota, eleronul și spoilerul spate. Plafonul din CFRP este opțional.
În funcție de transmisia bifată, masa proprie a mașinii variază între 1.418 kilograme și 1.435 de kilograme. Bineînțeles, și performanțele variază.
Habitaclul nu este foarte diferit de un 911 obișnuit. Prin simpla apăsare a unui buton, cel de la volan află informații importante pentru condusul pe circuit, iar barele de ranforsare (roll-cage-ul) se află pe lista dotărilor opționale.
Împreună cu centura de siguranță a șoferului, cu prindere în șase puncte, cu extinctorul și cu întrerupătorul care deconectează bateria, acestea formează pachetul Clubsport.
MOTOR BOXER CU 510 CAI PUTERE
Modelul din Stuttgart este echipat în continuare cu un motor de 4.0 litri, care dezvoltă 510 cai putere (cu 10 mai mult) la 9.000 de rotații pe minut și 470 Nm cuplu motor (+10 Nm). Producătorul declară un consum mediu de combustibil de 13.3 litri/100 de kilometri. Utopic, nu?
Clienții pot opta pentru o transmisie manuală cu șase trepte, însă, dacă vor performanțe de top, trebuie să bifeze cutia automată PDK cu șapte trepte. Numai așa pot atinge 100 de km/h în 3.4 secunde.
Repriza 0-200 km/h durează în acest caz 10.8 secunde.PUNTE FAȚĂ PRELUATĂ DE LA 911 RSR
Unitatea boxer livrează puterea exclusiv punții spate, revizuită la rândul ei pentru și mai multă precizie. De asemenea, direcția integrală (aceasta virează și roțile spate) este standard.
Tot pentru o manevrabilitate de invidiat, Porsche a dotat în premieră 911 GT3 cu o punte față similară celei de pe modelul de curse 911 RSR.
Dacă până acum am vorbit de accelerație și viteză, de oprire se ocupă noile frâne. Pe puntea față, acestea vin cu discuri de 408 milimetri, care sunt cu 17% mai ușoare decât cele ale vechiului model.
Pentru prima dată, Porsche 911 GT3 poate fi comandat și cu anvelope speciale pentru circuit. Acestea sunt, desigur, opționale.
CU 17 SECUNDE MAI RAPID PE NURBURGRING
Că tot veni vorba de circuit, constructorul din Stuttgart susține că proaspătul 911 GT3 a parcurs deja celebrul Nurburgring Nordschleife în 6 minute și 59.927 secunde. Cu 17 secunde mai rapid decât modelul pe care îl înlocuiește.
via Porsche
sa fie oare cu tambur ca la ford puma si dacia duster /logan? cineva pe aici zicea ca-s nemaipomenite astea cu tambur.
nu m-as mira deci sa foloseasca si porsche asa ceva.
-991.2 GT3 (520 CP) cu Kevin Estre la volan
(+ 1 secunda)
-918 Spyder (887 CP) cu Marc Lieb la volan
(+2 secunde)
Cel mai probabil, cu declinarea 992.1(2)GT3 RS, Porsche va detrona Ferrari si la categoria putere litrica a motoarelor normal aspirate, suprematia motorului aflat pe 458 Speciale (135 CP/Iitru) va fi nevoit sa predea stafeta in perioada urmatoare.
cate din astea se vor vinde la noi in tara? cateva bucati...sau poate niciuna, ca sunt scumpe rau rau.
si cate sute de mii de afumatori la 3-4000 euro, ca alea ne omoara zilnic, nu cateva bucati porsche euro 6 de +200k EUR pe toata tara.
In plus, puma si logan nu sunt masini supersport cu trimitere la circuit.
Am 2 masini, din care una mica de oras, pe care am forjat-o fara mila, si in 13 ani de cand o am, nu am umblat la tamburi si trec ITP-ul fara spaga.
La cealalata, o masina de 220 de cai, am schimbat discurile la 40k km.