Constructorul german a publicat imagini cu un nou prototip al unei mașini de curse electrice. Acesta se numește 718 Cayman GT4 ePerformance și, chiar dacă își împărtășește numele cu modelul de serie, mașina este, de fapt, o evoluție a conceptului Porsche Mission R, prezentat anul trecut. Atât conceptul cât și noul prototip preiau șasiul lui 718 Cayman GT4 Clubsport, un model creat special pentru circuit.
Noul prototip Porsche dispune de un propulsor electric preluat de la conceptul Mission R. Fiind o mașină de curse, puterea propulsorului variază în funcție de modul de conducere. Astfel, în regim de calificări sau tururi rapide, propulsorul electric dezvoltă 1000 de cai putere, iar în modul de cursă, puterea este limitată la 612 cai putere.
În cel din urmă mod de rulare, puterea este transmisă constant pe durata a 30 de minute, atât cât durează o cursă din seria Carrera Cup. Potrivit mărcii germane, performanțele lui 718 Cayman GT4 ePerformance sunt similare ca timpi pe tur și ca viteză cu actuala generație de mașini de curse Porsche 911 GT3 Cup.
Caroseria prototipului este confecționată din fibră de carbon reciclată, iar noua mașină are peste 6000 de componente noi față de modelul de serie 718 Cayman GT4 Clubsport. Prototipul este mai lat cu 14 centimetri și rulează cu anvelope Michelin de curse, care încalță jantele de 18 inch. De asemenea, arhitectura de 900 de volți a acumulatorului permite reîncărcarea bateriei în mers de la 5 la 80% în doar 15 minute.
Ca parte a proiectului race2zero, noul prototip Porsche va face înconjurul lumii la mai multe circuite până la jumătatea lui 2024. Mașina va putea fi văzută în public, în premieră, la Festivalul de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie. Evenimentul va avea loc între 23 și 26 iunie.
În 2025, Porsche 718 Cayman va renunța la motoarele termice și va trece la propulsoare exclusiv electrice.
via Porsche
Comentarii (1)