Noul Polestar 3: un SUV premium, rival pentru Tesla Model X

de Alexandru Monenciu
Joi, 13.10.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Suedezii de la Polestar prezintă cel mai mare și scump model din portofoliu. Este vorba despre Polestar 3, un SUV cu zero emisii, până la 517 CP și autonomie de 610 kilometri cu o singură încărcare.

După o lungă campanie de promovare, a venit momentul să facem cunoștință cu noul Polestar 3, cel mai mare și scump model al constructorului suedez de automobile. Vorbim, desigur, despre un SUV cu zero emisii.

Noul Polestar 3 are un ampatament care măsoară 2.985 de milimetri, iar designul preia elemente de la celelalte modele Polestar, dar și de la conceptul Precept. Jantele de 21 de inch sunt standard, dar clienții au la dispoziție și unele de 22 de inch, forjate.

Pentru interior, Polestar a pregătit materiale sustenabile, un display central de 14.5 inch cu sistem de operare Android Automotive și o trapă panoramică. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 484 și 1.411 litri (+ 32 de litri sub capotă).

Toate mașinile produse în primul an vin în standard cu pachetele Plus și Pilot care includ, printre altele, sistem audio Bowers & Wilkins cu 25 de incinte, Head-up Display și sistemul de condus semi-autonom Pilot Assist.

Dacă tot suntem la acest capitol, Polestar 3 este echipat, de asemenea în standard, cu 5 module radar, 5 camere video și 12 senzori care monitorizează exteriorul.

Pachetul Pilot, de care pomeneam mai sus, include un senzor LiDAR, unitate de control NVIDIA, trei camere și 4 senzori cu ultrasunete.

SUV-ul electric Polestar 3 integrează 2 motoare, câte unul pe fiecare punte. Acestea dezvoltă 490 CP și 840 Nm, dar pachetul Performance crește aceste valori la 517 CP și 910 Nm.

Fără pachetul Performance, SUV-ul atinge 100 de km/h în 5 secunde, dar dacă îl bifezi, repriza 0-100 km/h durează 4.7 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h.

Bateria are o capacitate netă de 107 kWh și promite o autonomie de până la 610 kilometri (WLTP). Polestar 3 este dezvoltat pe o arhitectură la 400V, iar acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide cu până la 250 kW.

Polestar a deschis deja listele de comenzi, dar primele exemplare vor fi livrate în a doua parte a anului viitor. Prețul pornește de la 89.900 de euro

via Polestar

Comentarii (10)

  • În afară de televizorul pe post de tabletă, asta ca să fiu cârcotaș, nu ai ce să-i reproșezi.
    Autonomie decentă, putere, elegantă, rafinată, pedigree, calitate. Cam tot ce vrei, dacă-ți permiți să dai 90.000 euro, bașca vreo 6400 pachetul performance.
    15 20
  • Model X nu e premium! Ati intrat vreodata in aceasta masina? Nu e premium categoric.
    Poate Polestar asta e, insa interiorul e si aici anost. La esterior este insa frumoasa. Performantele sunt asa cum ne-am obisnuit la electrice, adica slabe. Tot cu orele la incarcat?
    19 11
  • Andrei
    Interiorul nu e avocat, e in stil tipic scandinav, nicio surpriza. Noua latinilor ne plac briz-briz-urile, lor nu.

    Eu mai degrabă am o problema cu geamurile minuscule în spate, atât cele din rândul 3, cât și luneta.
    12 1
  • @inexorabil
    Tu ai aprecia aceeasi masina daca ar avea semn de BMW, VAG sau Daimler.
    Cam asta sunt romanii, limitati la granita cu Germania.
    4 0
  • Andrei
    Am vrut sa scriu "nu e anost", nu "avocat". Autocorectia asta :))
    8 0
  • jante de 22??

    wtf, cine are nevoie de asa ceva

    mega bling
    11 2
  • Cine are bani si chef de așa ceva, cel mai probabil nu o sa fie “descurajat” de nici unul de minusurile aparente (menționate de colegi). In schimb piața este foarte limitată pe zona asta… o sa vedem cifrele după un an sau doi. Nu le dau șanse mari.
    5 2
  • @inexo: ai dreptate total

    Cat despre mine, am trecut azi pe la un salon Mercedes, si am vazut niste bijuterii canceroase pe care le luai la 50.000. Masini, nu glume proaste cu baterii. Acum fiecare face ce vrea cu banii lui.

    Am vazut deunazi review-ul lui Robert Adam la Kia Soul electric. Masina are un design foarte individual si ori iti place, ori nu. Mie imi plac masinile patratzoase. Dar se vede si pe review, omul nu mai prididea sa laude masinuta dar bateria se golea vazand cu ochii, la distante relativ scurte.
    Masinutzele cu baterii raman o optiune pentru oras si imprejurimi, naveta scurta, daca stai la casa si ai panouri solare + o masina clasica daca iti place sa conduci si vrei sa mergi la drum, nu numai la Kaufland.
    7 6
  • @inexopix
    aha, ti-au dat orcii liber azi de la ferma de troli. eu inteleg ca in ultima vreme ai prestat din greu acolo, da sa stii ca n-am dus dorul elucubratiilor tale, te-au suplinit cu brio pmc si serif.

    in alta ordine de idei, tu incerci sa ne zici ca ti-ai lua suv si incerci acum sa te justifici in fata ta pentru pirueta de 180 grade? mda, nu ma mira nimic, asa sunt bipolarii, azi ceva maine invers.

    pfff, gazul rusesc ESTE criminal, dar tu vandut orcilor incerci sa ne convingi prin zeflemea ieftina ca n-ar fi asa. la voi albul e negru si negrul alb in functie de cum va convine.
    4 0
  • Subscriu la cele scrise de ds. Tabletele lipite pe bord în stil Tesla sunt de toată jena. În rest, are tot ce vrei (și se poate acum) de la o electrică.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru