Noul Peugeot e-Expert Hydrogen, primul model de serie pe hidrogen al mărcii, a intrat în producție

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 15.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul francez de automobile anunță că primul exemplar al utilitarei e-Expert Hydrogen a părăsit linia de asamblare. Acesta este primul model de serie, alimentat cu hidrogen, al mărcii din Hexagon.

La începutul acestui an, Peugeot e-Expert a fost votat International Van of the Year. Utilitara producătorului din Hexagon poate fi comandată și într-o versiune e-Expert Hybrid, adică alimentată de la o pilă de combustie pe bază de hidrogen.

e-Expert Hybrid se întâmplă să fie chiar primul model de serie Peugeot, alimentat cu hidrogen. Acum, producătorul francez anunță că primul exemplar tocmai a părăsit linia de asamblare.

Întregul sistem de propulsie "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric" este integrat în compartimentul motor și sub caroserie. Se obține astfel un centru de greutate scăzut, iar volumul de încărcare, de 6.1 metri cubi, nu este afectat.

Peugeot e-Expert Hybrid are o sarcină utilă de până la 1.100 de kilograme, și poate remorca până la 1.000 de kilograme. Modelul francez are o viteză maximă de 130 km/h.

Este disponibil în două versiuni de lungime: Standard și Lung. Potrivit constructorului, plinul cu hidrogen se realizează în 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 de kilometri, în ciclul WLTP (în curs de omologare).

Bateria are o capacitate de 10.5 kWh.

via Peugeot

Comentarii (14)

  • O fi intrat noul Peugeot e-Expert Hydrogen in productie, dar statiile de alimentare cu hidrogen tot (aproape) inexistente sunt.
    4 2
  • 3 minute pentru 400 de km, sună a “normalitate”… nu vă mai obosiți (pentru cine este cazul), știm obținerea hidrogenului poluează (încă)…. la fel ca și producerea curentului electric, dar cel mai probabil mult timp de acum înainte.
    15 4
  • Edikkk
    Hidrogenul "albastru", aşa albastru ca cerul se doreşte a minţi cu neruşinare, este extrem de poluant

    Este noua găselniţă a companiilor petroliere, doar doar nu vor da faliment şi vor polua în continuare, aşa cum au făcut-o până acum, dar cu un nume "albastru"

    Dacă hidrogenul "albastru" este 100% poluant şi chiar mai poluant decât gazul metan,
    Curentul electric, în schimb, poate fi de la 10% până la 100% verde, în ţările UE media depăşind clar 50% iar în unele ţări chiar 90-100%
    4 17
  • Tavi.p
    @Edikk, nu crezi ca pentru o persoana care e pro masini electrice si in general ce e tehnologie noua ai o gandire putin limitata? In momentul in care au aparut primele masini electrice curentul pentru ele era produs in moduri curate?
    Tehnologia cu hidrogen e abia la inceput, e cumva logic ca mai intai sa se testeze viabilitatea tehnologiei, sa vedem daca pot fi produse la scara larga inainte de a dezvolta metode alternative de producere a hidrogenului(lucru care e perfect posibil, mai trebuie doar sa se apuce de treaba).
    Eu vad tehnologia cu hidrogen mult mai de viitor din toate punctele de vedere decat cea pe baterii, aceasta fiind din punctul meu de vedere doar de tranzitie si eventual pentru viitor doar pentru anumite clase de masini
    13 4
  • inexorabil
    Electikkk, cel mai verde gest cu putinţă este ca voi, progresiştii (nici măcar liberali! – oricum s-a denaturat integral accepţia termenului; neoliberalismul se confundă şi axiologic, şi praxiologic, cu socialismul), să abandonaţi ispita (eh, ne dăm noi seama: irezistibilă…) “celor mai noi culmi” tehnologice şi să vă refugiaţi în pădure pentru restul vieţii, aplicându-vă frunza pe pubis şi hrănindu-vă doar cu roadele naturii sălbatice. Căci, măguliţi de puzderia de ecrane tactile de jur împrejur, care vă subjugă universul lăuntric precum o tiranie aparte, în cel mai pur stil totalitarist, numai ecologie nu manifestaţi şi numai respect pentru planetă nu nutriţi…

    Până una alta, demagogie (şi atât!) veţi produce…Vivat Propaganda!
    13 7
  • La ce infrastructură pentru încărcare există, cred că este o decizie luată cam prea devreme. Ar fi interesant de știut dacă pot folosi infrastructura de încărcare pentru autoturisme, sau cea pentru camioane?
    4 3
  • Testarossa
    @Edikkk
    Fac si eu ca Florin Calinescu cand a fost intrebat ce salariu are in comparatie cu Esca la Maruta: "Ba, tu nu-ntelegi ca-s confidentiale?"

    Catre Edikkk: Tu nu-nteleg ca nu exista destul material in solul Pamantului sa se faca masini electrice pe baterii pentru toti care ar putea sa le cumpere?

    Plus ca ditai podelele de baterii la reciclare e moartea capriaorei?

    Eu incep sa cred ca tu nu ai altceva de facut la cafeluta, ceiutz decat sa trollezi pe aici intr-o placere morbida.

    Nu te tine nimeni sa nu fii pro electrice/baterii, dar fa-o intr-un mod realist, pragmatic !
    10 4
  • Nu te mai obosi în van, meștere @inexo -- eu renunț la orice replică aflând de la Edikkktatorul nostru că poate fi ”verde” curentul electric în procent de ”peste 90-100%” !!! :-)))

    Back ontopic totuși măcar milimetric, cred că eforturile tehnologice pro-H2 sunt cu bătaie mai lungă, din simplul motiv că omenirea intră curând (e doar părerea mea poate) într-o fază tranzitorie de ”scapă cine poate”.
    ...După aia, om mai vedea ce și cum -- unii.
    15 3
  • inexorabil
    Kiro, ne dăm seama cu toţii că hidrogenul ar fi combustibilul…ideal. Din nefericire, totodată cunoaştem şi riscurile…Şi problemele adiacente. Aşa că...vă rog pe voi să conchideţi.
    5 2
  • pentru cei care au timp si vor sa afle cum este sa ai o masina pe hidrogen in acest moment - https://www.youtube.com/watch?v=DoT2YHtQDho&t=735s
    3 1
  • Edikkk
    @Tavi. P

    Dvs vă place minciuna?
    Ştiţi sub administraţia Bush junior cât bani s-au băgat pentru susţinerea maşinilor cu hidrogen ?

    1.8 miliarde de $

    Ştiţi cine era în spate? Corporaţiile petroliere (Shell? sic)

    Şi cu tot efortul, de ani şi ani de zile, în cel mai bogat "continent economic", ştiţi câte staţii s-au pus în funcţiune până azi ?
    45 de staţii. Atât. 45.


    Dacă tot trecem la energie şi mobilitate sustenabilă hai să recunoaştem că HIDROGENUL este extrem de poluant, mult mai poluant decât gazul metan.

    https://youtu.be/GbcXfbRvvrA

    Iar staţiile de încărcare a hidrogenului, bombe, extrem de scumpe - 2 milioane $ bucata.
    1 7
  • inexorabil
    Damblagikkk, mai sustenabil decât…Peujos şi cu sapa în spinare nu poţi fi.
    5 3
  • las si eu asta aici:
    https://www.digi24.ro/stiri/externe/productia-de-electricitate-pe-baza-de-carbune-atinge-un-record-istoric-in-2021-sua-si-ue-au-avut-cele-mai-mari-cresteri-1773283
    4 1
  • Poi de unde curent pentru electrice? Ca doar nu apar centralele nucleare ca panourile solare. La ce consum electric are o mașină care trebuie să care peste 1700 kg, panourile solare sunt pentru led-uri și încărcat telefoane, plus ca majoritatea mașinilor sunt utilizate ziua iar noaptea când stau la încărcat din câte am auzit nu prea este soare :)))…. și nici vântul nu prea mișcă eoliană… ce sa-i faci arzi cărbuni sa transformi energia mecanica in energie electrica, încarci bateria si apoi o transformi in energie mecanica sa miști mașina… nu-i ca-i logic si fără pierderi???
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru