La începutul acestui an, Peugeot e-Expert a fost votat International Van of the Year. Utilitara producătorului din Hexagon poate fi comandată și într-o versiune e-Expert Hybrid, adică alimentată de la o pilă de combustie pe bază de hidrogen.
e-Expert Hybrid se întâmplă să fie chiar primul model de serie Peugeot, alimentat cu hidrogen. Acum, producătorul francez anunță că primul exemplar tocmai a părăsit linia de asamblare.
Întregul sistem de propulsie "mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric" este integrat în compartimentul motor și sub caroserie. Se obține astfel un centru de greutate scăzut, iar volumul de încărcare, de 6.1 metri cubi, nu este afectat.
Peugeot e-Expert Hybrid are o sarcină utilă de până la 1.100 de kilograme, și poate remorca până la 1.000 de kilograme. Modelul francez are o viteză maximă de 130 km/h.
Este disponibil în două versiuni de lungime: Standard și Lung. Potrivit constructorului, plinul cu hidrogen se realizează în 3 minute, pentru o autonomie de peste 400 de kilometri, în ciclul WLTP (în curs de omologare). Bateria are o capacitate de 10.5 kWh.
via Peugeot
Este noua găselniţă a companiilor petroliere, doar doar nu vor da faliment şi vor polua în continuare, aşa cum au făcut-o până acum, dar cu un nume "albastru"
Dacă hidrogenul "albastru" este 100% poluant şi chiar mai poluant decât gazul metan,
Curentul electric, în schimb, poate fi de la 10% până la 100% verde, în ţările UE media depăşind clar 50% iar în unele ţări chiar 90-100%
Tehnologia cu hidrogen e abia la inceput, e cumva logic ca mai intai sa se testeze viabilitatea tehnologiei, sa vedem daca pot fi produse la scara larga inainte de a dezvolta metode alternative de producere a hidrogenului(lucru care e perfect posibil, mai trebuie doar sa se apuce de treaba).
Eu vad tehnologia cu hidrogen mult mai de viitor din toate punctele de vedere decat cea pe baterii, aceasta fiind din punctul meu de vedere doar de tranzitie si eventual pentru viitor doar pentru anumite clase de masini
Până una alta, demagogie (şi atât!) veţi produce…Vivat Propaganda!
Fac si eu ca Florin Calinescu cand a fost intrebat ce salariu are in comparatie cu Esca la Maruta: "Ba, tu nu-ntelegi ca-s confidentiale?"
Catre Edikkk: Tu nu-nteleg ca nu exista destul material in solul Pamantului sa se faca masini electrice pe baterii pentru toti care ar putea sa le cumpere?
Plus ca ditai podelele de baterii la reciclare e moartea capriaorei?
Eu incep sa cred ca tu nu ai altceva de facut la cafeluta, ceiutz decat sa trollezi pe aici intr-o placere morbida.
Nu te tine nimeni sa nu fii pro electrice/baterii, dar fa-o intr-un mod realist, pragmatic !
Back ontopic totuși măcar milimetric, cred că eforturile tehnologice pro-H2 sunt cu bătaie mai lungă, din simplul motiv că omenirea intră curând (e doar părerea mea poate) într-o fază tranzitorie de ”scapă cine poate”.
...După aia, om mai vedea ce și cum -- unii.
Dvs vă place minciuna?
Ştiţi sub administraţia Bush junior cât bani s-au băgat pentru susţinerea maşinilor cu hidrogen ?
1.8 miliarde de $
Ştiţi cine era în spate? Corporaţiile petroliere (Shell? sic)
Şi cu tot efortul, de ani şi ani de zile, în cel mai bogat "continent economic", ştiţi câte staţii s-au pus în funcţiune până azi ?
45 de staţii. Atât. 45.
Dacă tot trecem la energie şi mobilitate sustenabilă hai să recunoaştem că HIDROGENUL este extrem de poluant, mult mai poluant decât gazul metan.
https://youtu.be/GbcXfbRvvrA
Iar staţiile de încărcare a hidrogenului, bombe, extrem de scumpe - 2 milioane $ bucata.
https://www.digi24.ro/stiri/externe/productia-de-electricitate-pe-baza-de-carbune-atinge-un-record-istoric-in-2021-sua-si-ue-au-avut-cele-mai-mari-cresteri-1773283