În toamna anului trecut, francezii de la Peugeot au lansat noul E-3008. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu fratele său mai mare și mai practic, adică E-5008. Acel E din denumire denotă faptul că vorbim despre un SUV cu zero emisii, dar este disponibilă și o motorizare mild-hybrid.
La fel ca E-3008, noul Peugeot E-5008 este construit pe arhitectura STLA Medium. Comparativ cu E-3008, E-5008 are un ampatament de 2.9 metri, astfel că vine în standard cu 3 rânduri de scaune, putând găzdui până la 7 pasageri.
Lungimea mașinii ajunge la 4.79 metri, 1.89 metri sunt trecuți în dreptul lățimii, iar înălțimea este de 1.69 metri.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de 259 litri. Dacă rabatezi rândul 3 de scaune obții 748 de litri pentru bagaje.
I-COCKPIT DE 21 DE INCH ÎN STANDARD
Din punct de vedere estetic, Peugeot E-5008 seamănă cu fratele său mai mic. Jantele pot avea 19 sau 20 de inch, iar paleta de culori exterioare include 6 nuanțe: Albastru Obsession, Albastru Ingaro, Alb Okenite, Negru Pearl, Gri Artense și Gri Titanium.
Și interiorul este aproape identic, excepție făcând al treilea rând de scaune.
Dar, în rest, avem același i-Cockpit de 21 de inch, curbat, oferit încă din standard.Oferta mai include faruri LED, sistemul de iluminare ambientală și zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile.
Sunt disponibile două niveluri de echipare, adică Allure și GT. Acesta din urmă plusează cu un plafon vopsit în negru, jante de 20 de inch și scaune îmbrăcate în Alcantara, cu funcție de încălzire și reglabile electric.
3 VERSIUNI ELECTRICE
În ceea ce privește motorizările, noul Peugeot E-5008 poate fi echipat cu un singur motor electric, de 214 CP și 345 Nm, și o baterie de 73 kWh. În această configurație, autonomia ajunge la 500 de kilometri cu o singură încărcare.
Este disponibilă și o versiune Long Range. Integrează tot un motor electric, dar care dezvoltă 231 CP, și o baterie de 98 kWh. Autonomia este, în acest caz, de 660 de kilometri.
Cei care vor mai multă putere pot opta pentru versiunea cu două motoare electrice. Ea oferă 320 CP, aceeași baterie de 98 kWh, dar autonomia scade la 500 de kilometri.
Încărcarea AC la 11 kW este standard, iar cea de 22 kW opțională.
Acumulatorul poate fi încărcat și la stații rapide DC, cu până la 160 kW. În acest caz, repriza 20-80% durează 30 de minute, iar 10 minute de așteptare crește autonomia cu 100 de kilometri.MILD-HYBRID CU 136 DE CAI PUTERE
Pentru clienții care nu au îmbrățișat de tot mașinile pur electrice, Peugeot oferă noul 5008 și într-o versiune mild-hybrid la 48V. Sub capotă se ascunde un motor de 1.2 litri, pe benzină, care oferă 136 CP. Unitatea electrică este integrată în transmisia automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj.
Potrivit celor de la Peugeot, această configurație scade consumul de combustibil cu circa 15%, comparativ cu un 5008 echipat doar cu motor termic. Mai mult, în regim urban, poate circula în peste 50% din timp în modul electric.
În 2025, francezii vor lansa și o versiune PHEV cu 195 de cai putere și autonomie pur electrică de 79 de kilometri.
Lansarea pe piață a noului Peugeot E-5008 este programată pentru luna septembrie 2024.
via Peugeot
Ne gândim dacă mai înlocuim MPV-ul nostru, la un moment dat, și speram ca asta sa fie o soluție.
Varianta de 320 CP trebuie să fie cu adevărat delicioasă.
Mai am pana la senectute.