Noul Peugeot E-308, versiunea electrică a compactei franceze. Autonomie de 400 de kilometri

de Tiberiu Safta
Marti, 13.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot a lansat oficial noul Peugeot E-308, versiunea pur electrică a compactei franceze. Noua versiune este disponibilă atât pentru varianta hatchback, cât și pentru varianta break, numită E-308 SW. Noul model pur electric promite o autonomie de 400 de kilometri.

Actuala generație Peugeot 308 a fost lansată anul trecut. Încă de atunci, constructorul francez ne-a promis și o versiune electrică în viitorul apropiat. Iată că acum a venit acest moment, deoarece Peugeot tocmai a dezvăluit noul E-308, versiunea pur electrică a compactei franceze.

Noua versiune va fi disponibilă atât în varianta hatchback, cât și în varianta break, botezată E-308 SW. Designul noului model nu este foarte diferit, însă caroseria a fost ușor modificată față de versiunile cu motoare termice. Capota este mai lungă, iar partea inferioară a caroseriei a fost și ea ușor modificată pentru a crește eficiența modelului.

De asemenea, noul model primește jante de 18 inch, desenate în scopuri aerodinamice. Inclusiv anvelopele sunt mai înguste pentru o eficiență superioară.

Propulsorul electric al lui Peugeot E-308 dezvoltă 156 de cai putere și 260 Nm. Acesta este alimentat de un acumulator de 54 kWh, care funcționează la un sistem de 400 de volți.

Astfel, noul Peugeot E-308 promite o autonomie de 400 de kilometri în regim WLTP.

Bateria va putea fi încărcată la o priză de 100 de kW. Repriza de încărcare de la 20 la 80% durează mai puțin de 20 de minute, iar consumul oficial este de 12.7 kWh/100 km.

Noul model vine dotat și cu un nou mod de conducere, numit Brake. În acest mod, pedala de accelerație acționează ca o frână în momentul în care șoferul ia piciorul de pe pedală. Asta ajută la o regenerare mai eficientă a energiei în mers.

Debutul comercial al noului Peugeot E-308 va avea loc la jumătatea lui 2023. Modelul va fi disponibil în liniile de echipare Allure și GT.

via Peugeot

Comentarii (6)

  • Cu ce diferă așa zisul "nou mod de conducere, numit Brake" cu opțiunea frânare regenerativă on/off disponibilă la Zoe? Cam unde ar fi noutatea, să zicem?.
    7 6
  • Aceleași tipare idioate referitoare la aerodinamică si eficientă pentru electrice. Clasicele nu trebuie sa fie “eficiente” si aerodinamice? Pe bune pare discriminare :))
    Revenind la subiect, o știre pentru o masina care va fi lansată peste un an (OMG), fără preț nu înseamnă mare lucru. De remarcat ca nu mai pun cai doar ca sa fie si mimic special pe autonomie, cu 400 km (teoretic), nimic special.
    11 3
  • Enigmatrix
    Se lansează electrice peste electrice.Si peste ele alte electrice.
    Constructorii europeni sunt prinși pe fentă greșită.Pe termen scurt, viitorul este dedicat hibridelor (HEV).
    3 6
  • Enigmatrix
    Se lansează electrice peste electrice.Si peste ele alte electrice.
    Constructorii europeni sunt prinși pe fentă greșită.Pe termen scurt, viitorul este dedicat hibridelor (HEV).
    3 5
  • Teoretic ai dreptate BEV VS PHEV, dar necazul este ca cele din urma sunt foarte scumpe si este normal pentru ca au doua tehnologii diferite. Colac peste pupăza sunt foarte complexe, in caz de incident/accident, cam stai pe tușa cu lunile, muuulte!!! Ce vreau sa spun ca in practica PHEV-urile sunt mai ne-performate VS electrice. Electricul “trage” greutatea sistemul clasic si motorul clasic “trage” electricul când bateria se golește. Ca sunt unii care-și iau masina de peste 50.000 sa facă naveta/utilizare zilnică de 20-30 km, este clar deja, dar câți, rămâne de văzut. Eu nu-s optimist pe partea astea. Ai casa, ai unde sa încarci si nu ești strâmtorat la buget atunci mai bine o electrică pe lângă o masina clasica in familie si cred ca este o alegere mai bună.
    2 0
  • Sau cel mai bine o hibrida. Ai consum bun urban, uzura mult mai mica in oras, consum bun la naveta. Un pic cam scumpe comparativ cu clasicele dar asta este.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru