Salonul Auto de la Geneva va aduce o noutate foarte așteptată de fanii Peugeot: noua generație a modelului 508, reprezentantul mărcii în segmentul mediu. Până la prezentarea imaginilor și informațiilor oficiale, care vor veni în scurt timp din partea celor de la Peugeot, o agină de Facebook a pasionaților mărcii a dezvăluit deja o serie de imagini la rezoluție mică, dar care fac parte din lotul oficial de prezentare.
Noul Peugeot 508 calcă pe urmele SUV-ului 3008, unul dintre marile succese de piață ale mărcii franceze din ultimul deceniu, și păstrează indicii estetice frontale și posterioare care amintesc de acesta. Însă design-ul noului 508 evoluează vizibil și se îndreaptă într-o direcție anunțată de conceptul Instinct, pe care brandul francez l-a prezentat anul trecut.
De notat că 508 va oferi două versiuni de personalizare a caroseriei, în funcție de motorizarea aleasă. Astfel, 508 GT, cu un look ceva mai sportiv, va fi rezervat versiunilor superioare de putere, după modelul inaugurat de același 3008.
În fotografiile scăpate de Peugeot pe internet, varianta GT este subliniată de o nuanță roșie de caroserie.La interior, noul Peugeot 508 este inspirat masiv din habitaclul SUV-ului 3008, păstrând aceeași așezare a elementelor pe planșa de bord, același design și împrumutând instrumentarul de bord digital cunoscut sub numele oficial i-Cockpit.
Deși nu există încă informații oficiale legate de motorizări și tehnologiile prezente pe noul 508, ne așteptăm ca noul model francez să preia în mare aceleași unități existente pe SUV-urile 3008 și 5008, ceea ce înseamnă că vom vedea motoare diesel de 1.6 și 2.0 litri și unități benzină turbo de până la 165 CP. Ulterior, Peugeot va oferi în gamă și o versiune hibridă cu încărcare la priză a modelului său.
via Autocar, Peugeot Heritage
Bravo Peugeot!!!
Bravo Peugeot!!! asteptam cu nerabdare varianta Break[Wgon ] acestuia!
Se vede ca ii place si lui Mircea, de vreme ce a scris personal articolul ;)
Nu il pot contrazice...
Big up Peugeot :).
1. la fel ca toate celelalte modele din aceasta clasa medie (D), e mult prea mare ca dimensiuni pentru conditiile actuale de spatiu si trafic din majoritatea zonelor urbane - din cauza asta segmentul D e in scadere abrupta, oamenii se orienteaza catre alte tipuri de masini.
2. sedanurile in general, indiferent de clasa, sunt extrem de nepractice. Am condus diverse sedanuri, iar fata de hatchback-uri sau combi-uri diferenta este uriasa la capitolul practicalitate. Exceptie fac oarecum sedanurile tip fastback, gen Skoda Octavia sau fostul Renault Laguna, dar astea au alte dezavantaje cum ar fi incalzirea excesiva a interiorului vara din cauza lunetei mari si foarte inclinate.
3. subiectiv, forma sedan este batranicioasa, chiar daca, repet acest nou 508 arata foarte bine.
Apetitul tot mai mare pentru SUV-uri te contrazice, de asta acest segment din care face parte 508 scade de la an la an, un om rațional n-ar alege un 5008 4X2 în locul acestui model, dar realitatea ne contrazice. Să fie SUV -uri.
Lăsînd deoparte aburelile astea ieftine de marketing, Peugeot reușește într-adevăr să imprime o *semnătură* proprie noului 508 (și vechiul era OK, mai reușit oricum decît fratele de platformă C5.)
...Nimic realmente revoluționar însă - doar un design cu proporții mai echilibrate ca-n alte ocazii, fie și cu unele detalii găsibile și la alte sedanuri, de ex. spatele cam de Volvo S60.
Țineți minte însă dizgrațiosul 607, ori consola-față enormă a 407-lui, cu botul ăla interminabil de știucă nehalită? Ambele au plăcut totuși unora - mdeh, de gustibus.
Motoarele limitate ca putere comparativ cu concurența germană (vom vedea însă dacă 165 CP vor fi de ex. max. pt benzinare) îi pot limita zic eu aria de răspîndire europeană, chiar dacă la el acasă o să înregistreze sigur succesuri. :-)
in ceea ce priveste masina, in afara de design si interior, nu prea vad multe chestii "revolutionare" . ii spune Gt dar cel mai puternic motor pe benzina e 165 cai iar cel de baza e in 3 cilindri. varianta hybrid va utiliza motorul de 1.6 si un motor electric, ceva deja foarte cunoscut in gama. avem ceva full electric cu o autonomie respectabila? nu, si nici macar o veste despre asa ceva......awd? stiu, stiu, visez
si apropo de francezi si peugeot, anul asta apare taxi 5 , tot cu 407 in rol principal
* vom vedea motoare diesel de 1.6 și 2.0 litri și unități benzină turbo de până la 165 CP.*
....ba și cu precizarea *vom vedea dacă* - fiindcă PSA are și 1.6 THP-uri de 225-270 CP, ex-dezvoltate cu BMW.
@someone: Le zici bine despre motoarele Opel + perspectivele hibrid-electrice, dar nu trebuie uitat că Peugeot le cam feștelește cu hibrizii (v. fostul break diesel-hibrid 508 RXH, scos prematur din gamă din cauza nenumăratelor hibe... hibrid de diverse. :-))
Nici renunțarea la demult promisul 308 R Hybrid cu sutele lui de CP nu-i vreun semn care să le crească tensiunea japo-coreenilor - zic și eu să n-adorm.
Mă opresc totuși, că n-am de gînd să... chiar bag juma de normă (moca) p-aici.
- are HAYON
- e cu 70 kg mai ușor (în medie) decît fosta generație
-...dar și cu 9 cm mai scurt (4,75 m mai exact.)
Ca să nu mai zic despre motorizări - benzinarele vor fi deci două, și-n niciun caz SUB 165 CP, dieselurile - 3, iar transmisiile auto - EAT8
Aisin, cu o unică excepție - dieselul de 130 CP:
*cette nouvelle 508 sera animée en essence par le 1.6 Puretech décliné en deux puissances, 180 et 225 ch, uniquement associé à la boîte automatique EAT8.
En diesel, 3 motorisations : 130 ch (boîte mécanique ou EAT8), 160 et 180 ch exclusivement en EAT8.*
P.S. Aștept mînuțele roșii, fiindcă nicio faptă bună nu trebuie să rămînă nepedepsită - mai ales pe la noi, nu-i așa? :-)
Dar in Europa: locul I Passat, locul II Superb si restul mult in spate (revistele contabilizează Superb in clasa Passat, iar Octavia o clasa mai jos), cred ca mașina merita sa fie cel puțin la nivelul lui Superb la vânzări, eu sper sa o depășească