După o campanie lungă de promovare, constructorul francez de automobile a lansat noua generație 308 în luna martie a acestui an. Acum, Peugeot a publicat primele imagini și informații despre versiunea mai practică a acesteia și anume 308 SW.
Break-ul preia majoritatea noutăților de design ale versiunii compacte. Partea din spate a fost, desigur, redesenată și integrează acum două eleroane discrete. Mașina este mai aerodinamică decât vechiul model, iar plafonul plonjat contribuie la acest aspect. Coeficientul Cd este de 0.277.
PORTBAGAJ MAI GENEROS
Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Pegueot 308 SW are o lungime de 4.64 metri (+27 cm comparativ cu versiunea hatchback), iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți 2.732 milimetri (+55 mm).
Portbagajul are un volum de încărcare de 608 litri, cu 198 de litri mai mult decât hatchback-ul 308. Prin rabatarea banchetei se obțin 1.634 de litri și se pot transporta chiar și obiecte cu o lungime mai mare de 1.85 metri.
Tot aici, francezii au instalat o priză de 12V, iluminare cu LED, două plase și cârlige pentru asigurarea bagajelor.
MOTORIZĂRI PE BENZINĂ, DIESEL ȘI PLUG-IN HYBRID
Noua generație Peugeot 308 SW poate fi comandat cu un motor de 1.2 litri, pe benzină, care dezvoltă 130 de cai putere. Clienții pot opta și pentru un agregat diesel, de 1.5 litri, capabil de 130 CP. Ambele vin alături de o tracțiune față și de o transmisie automată cu 8 rapoarte.
Gama include și două versiuni plug-in hybrid, cu 180 sau 225 de cai putere. Motorul electric dezvoltă 110 CP și, în funcție de varianta aleasă, propulsorul pe benzină, de 1.6 litri, dispune de 150 sau 180 CP.
Din pachet mai face parte și un acumulator de 12.4 kWh. Autonomia maximă în modul electric este de 60 de kilometri. Pentru o încărcare completă trebuie să aștepți o oră și 55 de minute, la o priză AC cu puteri de până la 7.4 kW.
Noul 308 SW va fi produs la uzina Peugeot din Mulhouse (Franța) și va debuta pe piață în prima parte a anului viitor.
via Peugeot
Am totusi o retinere - la cat de reusite sunt ca design ultimele generatii de la Peugeot, am observat neajunsuri la calitatea imbinarilor. Adica masini cu numere rosii si mirosind a nou aveau probleme la alinierea componentelor - stopuri, chedere, praguri. Destul de neplacut pentru ca preturile se tot duc in sus...
La toate modelele fără rama la ușă există acest sistem, de decenii.
Nu chiar.