Noul Peugeot 308 nu primește versiune GTI: "Piața hot hatch-urilor este în colaps"

de Alexandru Monenciu
Vineri, 19.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație Peugeot 308 nu va primi o versiune sportivă GTI și nici una Sport Engineered. Anunțul a fost făcut de directorul de produs al francezilor.

Peugeot a lansat în urmă cu o zi noua generație 308, un model compact care se anunță un rival de temut pentru Volkswagen Golf.

Britanicii de la Top Gear au încercat să afle mai multe despre noul model al francezilor, în special dacă ar putea primi o versiune sportivă care să poarte emblema GTI. Răspunsul a venit chiar de la Jerome Micheron, director de produs în cadrul Peugeot.

"Dacă te uiți la piața versiunilor sportive, este în colaps," a declarat acesta. Deci, cu alte cuvinte, noua generație 308 nu va primi o versiune sportivă GTI. De vină pentru asta sunt, mai mult ca sigur, și normele de emisii tot mai drastice.

Ca o alternativă, noul 308 ar putea primi o variantă Peugeot Sport Engineered (sistem de propulsie plug-in hybrid performant), la fel ca 508, dar oficialul francez respinge și această posibilitate. "Nu vedem o piață pentru asta. Și adaugă prea multă greutate," a concluzionat Micheron.

Noua generație Peugeot 308 este dezvoltată pe arhitectura EMP2.

Gama de motorizări este compusă dintr-o unitate turbo de 1.2 litri, pe benzina, un agregat diesel de 1.5 litri și două versiuni plug-in hybrid cu puteri de până la 225 de cai putere.

Modelul compact din Hexagon debutează pe piața din Europa în a doua jumătate a anului.

via Top Gear

Comentarii (13)

  • "Nu va primi o varianta GTi", dar va primi o varianta SUV... ca e mai putin poluanta
    28 6
  • Păcat! Au întrerupt tradiția. 305, 306, 307, 308, toate au avut versiunea GTI, inclusiv 307 WRC Rally, fără să mai vorbim de 205, 206 GTI sau de 205 T16 cea mai de succes versiune pentru raliuri și cum a făcut istorie în raliuri 205 WRC Rally.
    22 2
  • @GTi, deja există. 3008 este suv-ul pentru 308 și a primit facelift în toamna lui 2020, iar varianta hybrid există și este cu 4-11 g/km mai poluantă decat 308.
    16 1
  • Yuan Tiriac
    Pai băbaeț,tot eu sa va dau idei de afaceri? Sa-l faceti Suv,bă,Suv gti,suv coupe,suv vidanja,suv autobuz,suv dric,suv cabrio..si o sa se vanda ca shaorma calda,sarakiilor.
    22 11
  • Edikkk
    GTI, GT, RS, S line, etc.... toate suratele termice cu extra căluţi putere.... sunt moarte, sunt deja istorie

    Viitorul GT, RS,... sunt pur şi simplu maşinile electrice !

    Lăsând la o parte ID.x care e făcut pentru volum şi înadins limitate la accelerare.... aproape orice electrică bate oricare GT, RS vechi (din clasa ei, a fiecăreia)

    Asta e, a fost frumos dar nesănătos, avem ceva mai frumos şi mai sănătos....

    Vremurile se schimbă
    5 30
  • golf gti si r, s3, sau amg 35/45, m135i , focus st, megane rs, spun o poveste diferita de versiunea peugeot.
    eu cred ca peugeot spune minciunica asta ca sa se simta ei mai bine neputand sa faca un motor termic care sa tina pasul cu concurenta ( spun asta avand in vedere ca cel mai mare si mai puternic ICE de la ei este un 1.6 de putin peste 220 cai ) iar in versiune hybridizata " adauga prea multa greutate"
    18 6
  • Seriff
    @Edikk. Nesanatos pentru zombificatii verzi, pentru restul oamenilor cu capul pe umeri au fost si sunt ok, n-a murit nimeni. VW a lansat Gti-ul nou de curand, inca se fac, stai linistit, ca voi sunteti impotriva lor e partea a doua, inca sunt oameni care vor sa conduca o masina care sa se auda si sa se simta a masina, nu sa salveze ursii polari.
    24 8
  • @someone23

    Exista posibilitatea ca TOATE aceste modele de nisa sa fie sustinute in pierdere din motive de imagine. Acum 3-5-10 ani prezenta unui GTI in panoplia producatorului era o chestiune absolut obligatorie pentru PR. Acum, o lupta inutila a orgoliilor din care toti producatorii "beneficiaza" de sume "in rosu" in contabilitate.

    Ca Peugeot iese in fata si o zice pe direct imi sugereaza faptul ca pur si simplu enough is enough si ca e doar o chestiune de timp pana cand ceilalti le va urma exemplul.

    Cine are bani de spart va amana astfel de declaratii.
    10 12
  • Johnny
    @someone23, daca Peugeot nu are motoare mai mari, sigur are Alfa, Maserati, deci ar avea de unde...
    16 1
  • Si divizia RS de la Renault este moarta, nu vor mai scoate nimic, ceilalti le mai pastreaza din inertie, acum sunt la moda SUV-urile sportive cica.
    10 3
  • NIGGAPLS
    Care dintre voi are hothatch?

    Lasand evidentul deoparte, Hyundai se pare ca are incredere in nisa asta. Si daca scot i20N pe le 20k, s-ar putea sa aiba si un client nou.
    10 0
  • @niggapls
    maxim 25 si probabil ca ma va pune pe ganduri masinuta aia.
    7 0
  • Producatorii francezi sunt loviti de taxele din Franta, care era piata nr 1 pt Hot Hatch-urile frantuzesti - unde vorbim de taxe de zeci de mii de EUR datorate emisiilor de CO2. Pierzand astfel piata locala, evident ca modelul de business nu mai tine. Renault Megane RS va disparea de asemenea, de fapt se pare ca dispare Renaultsport ca brand, ramane doar Alpine care va dezvolta masini sport electrice....
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru