Peugeot a lansat în urmă cu o zi noua generație 308, un model compact care se anunță un rival de temut pentru Volkswagen Golf.
Britanicii de la Top Gear au încercat să afle mai multe despre noul model al francezilor, în special dacă ar putea primi o versiune sportivă care să poarte emblema GTI. Răspunsul a venit chiar de la Jerome Micheron, director de produs în cadrul Peugeot.
"Dacă te uiți la piața versiunilor sportive, este în colaps," a declarat acesta. Deci, cu alte cuvinte, noua generație 308 nu va primi o versiune sportivă GTI. De vină pentru asta sunt, mai mult ca sigur, și normele de emisii tot mai drastice.
Ca o alternativă, noul 308 ar putea primi o variantă Peugeot Sport Engineered (sistem de propulsie plug-in hybrid performant), la fel ca 508, dar oficialul francez respinge și această posibilitate. "Nu vedem o piață pentru asta. Și adaugă prea multă greutate," a concluzionat Micheron.
Noua generație Peugeot 308 este dezvoltată pe arhitectura EMP2.
Gama de motorizări este compusă dintr-o unitate turbo de 1.2 litri, pe benzina, un agregat diesel de 1.5 litri și două versiuni plug-in hybrid cu puteri de până la 225 de cai putere.Modelul compact din Hexagon debutează pe piața din Europa în a doua jumătate a anului.
via Top Gear
Viitorul GT, RS,... sunt pur şi simplu maşinile electrice !
Lăsând la o parte ID.x care e făcut pentru volum şi înadins limitate la accelerare.... aproape orice electrică bate oricare GT, RS vechi (din clasa ei, a fiecăreia)
Asta e, a fost frumos dar nesănătos, avem ceva mai frumos şi mai sănătos....
Vremurile se schimbă
eu cred ca peugeot spune minciunica asta ca sa se simta ei mai bine neputand sa faca un motor termic care sa tina pasul cu concurenta ( spun asta avand in vedere ca cel mai mare si mai puternic ICE de la ei este un 1.6 de putin peste 220 cai ) iar in versiune hybridizata " adauga prea multa greutate"
Exista posibilitatea ca TOATE aceste modele de nisa sa fie sustinute in pierdere din motive de imagine. Acum 3-5-10 ani prezenta unui GTI in panoplia producatorului era o chestiune absolut obligatorie pentru PR. Acum, o lupta inutila a orgoliilor din care toti producatorii "beneficiaza" de sume "in rosu" in contabilitate.
Ca Peugeot iese in fata si o zice pe direct imi sugereaza faptul ca pur si simplu enough is enough si ca e doar o chestiune de timp pana cand ceilalti le va urma exemplul.
Cine are bani de spart va amana astfel de declaratii.
Lasand evidentul deoparte, Hyundai se pare ca are incredere in nisa asta. Si daca scot i20N pe le 20k, s-ar putea sa aiba si un client nou.