Noul Pagani Huayra R Evo, cel mai puternic Pagani din istorie: motor V12 de 900 CP

de Tiberiu Safta
Vineri, 09.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pagani a prezentat oficial noul Huayra R Evo, cel mai puternic model produs vreodată de constructorul italian. Noul model este construit exclusiv pentru circuit și primește un motor V12 de 900 de cai putere.

În urmă cu doar o zi, Pagani ne-a oferit un teaser audio cu ceea ce se credea că este un înlocuitor pentru Huayra R, versiunea pentru circuit a modelului cu același nume. Iată că acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul model, care nu este un înlocuitor al modelului de mai sus, ci este o evoluție a acestuia.

Noul model se numește Pagani Huayra R Evo și este cel mai puternic model de serie produs vreodată de către constructorul italian. Asta se datorează motorului V12 de 6.0 litri aspirat natural, preluat de la Huayra R, dar care dezvoltă acum 900 de cai putere (+50 CP) și un cuplu de 770 Nm (+20 Nm). Creșterea în putere a fost posibilă datorită unui ECU recalibrat, a unei galerii de evacuare noi și a unor axe cu came noi.

Cu aceste modificări, pe lângă puterea mai mare, motorul poate urca în turații până la 9200 rpm. Propulsorul este cuplat la o cutie secvențială cu 6 trepte, iar puterea este transmisă către roțile din spate.

Noul Pagani Huayra R Evo se distinge față de modelul precedent printr-o parte posterioară alungită cu 190 de milimetri.

De asemenea, capota motorului primește și câteva elemente detașabile pentru a amplifica sunetul motorului. Evident, caroseria este confecționată din fibră de carbon, iar față de Huayra R, noul Huayra R Evo are o eficiență aerodinamică mai bună cu 21%. De asemenea, modelul de performanță are și o forță de apăsare mai mare cu 45%.

Noul model vine dotat și cu un plafon detașabil, care contribuie la o forță de apăsare mai mare cu 5% atunci când acesta este scos. Pagani Huayra R Evo are o masă proprie de 1060 de kilograme. În același timp, noul model este mai rigid cu 38% față de vechiul Huayra R.

Alături de cele spuse până acum, șasiul a fost și acesta ușor modificat, la fel și frânele din carbon-ceramică și suspensia.

Pagani nu a dezvăluit prețurile noului model și nici câte exemplare vor fi produse. Viitorii posesori ai noului Huayra R Evo vor avea ocazia să piloteze mașina pe cele mai cunoscute circuite din lume, iar în pachet sunt incluse evenimente pe circuite cu analizarea datelor, precum și ingineri de pistă, mecanici, un fizioterapeut și un nutriționist.

via Pagani

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru