Noua generație Opel Frontera, reînviată după 21 de ani, este acum disponibilă pentru comandă în România. Pe piața noastră, noul SUV de clasă subcompactă este disponibil cu două motorizări. Prima este o motorizare hibridă cu tehnologie de 48 de volți.
Această motorizare îmbină un motor pe benzină de 1.2 litri turbo cu un motor electric ce dezvoltă 29 de cai putere. Întreg propulsorul dezvoltă 136 de cai putere. În cazul versiunii hibride, Opel Frontera primește o cutie de viteze electrificată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. Noul Opel Frontera hibrid promite un consum mixt de 5.5 l/100 km.
Cea de-a doua versiune a noului Opel Frontera este pur electrică. Aici avem un propulsor electric de 113 cai putere, alimentat de o baterie de 44 kWh. Acumulatorul noului Frontera electric asigură o autonomie de 305 kilometri în regim WLTP. Consumul de energie este de 18.2 kWh/100 km.
În România, noul Opel Frontera este disponibil în două linii de echipare: Edition și GS.
De asemenea, Opel pune la dispoziție pachetele opționale Confort și Tech Pro, care aduc scaune față încălzite cu suport lombar, climă automată, volan încălzit, proiectoare ceață și bare longitudinale pe plafon.Pe piața noastră, noul Opel Frontera pleacă de la 22.400 de euro pentru versiunea hibridă în echiparea Edition. Aceeași motorizare pleacă de la 25.200 euro dacă alegi echiparea superioară GS. Între timp, versiunea electrică propune un preț de pornire de 25.500 euro pentru echiparea Edition, respectiv de 28.300 euro pentru linia de echipare GS.
NOUL OPEL FRONTERA | |||
MOTOR |
PUTERE |
AUTONOMIE (KM) |
PREŢ (€ cu TVA) |
ECHIPARE Edition | |||
1.2 Mild-Hybrid |
136 CP |
- | 22.400 |
Electric |
113 CP |
305 | 25.500 |
ECHIPARE GS | |||
1.2 Mild-Hybrid |
136 CP |
- | 25.200 |
Electric |
113 CP |
305 | 28.300 |
Noul Opel Frontera vs. principalii concurenți (versiuni de bază) |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Opel Frontera 1.2 mild-hybrid |
136 | 5.5 | 9.0 | 22.400 |
Peugeot 2008 1.2 benzină |
100 | 5.4 | 10.8 | 23.650 |
Volkswagen T-Cross 1.0 benzină |
95 | 5.6 | 11.2 | 22.086 |
Skoda Kamiq 1.0 benzină |
95 | 5.4 | 11.0 | 18.872 |
Seat Arona 1.0 benzină |
95 | 5.5 | 11.5 | 18.659 |
Renault Captur 1.0 benzină |
90 | 5.8 | 14.0 | 19.750 |
Nissan Juke 1.0 benzină |
114 | 5.8 | 10.7 | 21.790 |
Honda HR-V 1.5 hibrid |
131 | 5.4 | 10.6 | 35.990 |
Hyundai Kona 1.6 benzină |
138 | 6.4 | 10.2 | 24.990 |
Kia Stonic 1.2 benzină |
84 | 6.1 | 13.5 | 18.428 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Opel
versiunea electrica devine deosebit de tentanta pentru cine nu face frecvent drumuri lungi. cu 20.500 euro (cu prima de la rabla plus), se poate lua o electrica care puncteaza bine la capitolul practic (garda sol 160 mm, portbagaj 460 l, roti cu dimensiuni omenesti de 16" si 17" adica pneuri care nu costa o avere) cu putere si cuplu suficiente la o masa proprie relativ redusa, de sub 1500 kg, sarcina utila excelenta, de peste 560 kg si avand baterie LFP nepretentioasa, rezistenta si sigura.
masina asta este un suvulet la gabarit aproape identic cu duster si usor mai mare decat majoritatea celor din tabel. deci si modelul dacia trebuia sa apara in tabel, iar ca preturi eu zic ca le cam bate pe toate.
Kamiq e alegerea nr.1 pentru raport calitate / spatiu / pret. Restul sunt ca o poseta pentru domnisoare.
Nici Sandero nu e pe lista.
Cât privește Noul Frontera eu zic că stă bine ca preț și la electric și la hybrid. Acum nu știu dacă este bine, sau rău, pentru Stellantis să-și facă singuri concurență pentru Peugeot 2008.
dar costul pe km, in afara celor care folosesc masina in scop comercial si din asta isi obtin painea de pe masa, nu cred ca este un criteriu atat de important. lumea mai vrea si un confort, un design, o dotare, o libertate de configurare.
aici dacia are un mare handicap si anume, nu prea ofera cutii automate, avem doar multimodala de pe hibridele de la duster si jogger si acel cvt de la jatco (foarte placut, fluid si confortabil la condus, dar cu reputatie indoielnica la fiabilitate) disponibil pe logan si sandero in versiunea de motorizare de baza, deci care nici macar nu poate fi combinat cu gpl.
in ziua de azi, cutia automata e aproape o necesitate si o optiune pe care chiar si cei care cauta masini mai ieftine o cauta. cunosc oameni care au avut drept criteriu eliminatoriu cutia automata la achizitia unei masini si care ar fi vrut sa ia ceva de la dacia, dar in lipsa automatei, s-au reorientat catre sh automat.
aici opelul frontera se pliaza exact pe ce se cere in piata, in plus, grupul stellantis, a facut un salt impresionant la partea tehnica, salt care creaza premise foarte bune pentru o fiabilitate similara cu cea a japonezelor.
pe scurt, motorul otto de 1.2 revizuit (adio curea de distributie in ulei problematica > acum avem lant) combinat cu un dct care integreaza un motor electric intr-un sistem paralel inseamna ca acel mild-hibrid din titlulatura este de fapt mai mult, este un full hibrid la 48V de putere mai mica. dar care permite ca pornirile de pe loc (cel mai mare obstacol pe care trebuie sa il depaseasca o masina, unde exista si cel mai mare consum si cea mai mare uzura) sa se faca intotdeauna electric, fara a necesita patinarea abreiajelor ca la un dct obisnuit, adica se elimina acea uzura de la urnirea din loc, care genereaza problemele tipice dct. setul de ambreiaje evident ca preia de la motorul electric la un moment dat transmiterea fluxului de putere, dar predarea stafetei se face dupa acel punct critic. ceva similar are implementat si toyota, care de la generatia a 4-a de hsd, are o trepta fizica (un pinion echivalent cu o treapta 1) utilizabila doar pentru pornirea de pe loc.