După ce a publicat o mulțime de imagini teaser și a anunțat că își va lărgi oferta de SUV-uri chiar din această primăvară, Opel a dezvăluit astăzi, oficial, noul Crossland X. Adică acel model despre care s-a crezut că va fi un rival croit pe măsura lui Nissan Qashqai și Volkswagen Tiguan.
Greșit. Opel ne demonstrează încă o dată, dacă mai era nevoie, că producătorii auto pot fi plini de surprize. Mai mult, constructorul din Russelsheim ne dovedește că încercările noastre de a-l încadra pe Mokka X în segmentul SUV-urilor subcompacte, acolo unde activează Peugeot 2008 și Renault Captur, au fost complet eronate.
Opel reașează oferta sa de crossovere odată cu noul Crossland X, care, surpriză, trebuie să se bată direct cu Renault Captur, Peugeot 2008 și celelalte SUV-uri mici. Prin urmare, lansarea lui Crossland X ne lămurește pe o parte, dar ne ridică semne de întrebare pe alta: unde îl vom încadra acum pe Mokka X? În același segment, dar cu o țintă diferită: Nissan Juke și Skoda Yeti, modele care oferă tracțiune integrală.
Potrivit informațiilor oficiale, Crossland X ajunge în segmentul SUV-urilor mici pentru a lua locul lui Meriva, un MPV de segment B, care și-a pierdut din popularitate în ultimii ani. Este aceeași rețetă aplicată de Peugeot, care a înlocuit anul trecut două modele de familie cu două SUV-uri: 3008 și 5008.
”Creșterea cererii pentru SUV-uri mici, gândite pentru traficul urban, este semnificativă.
Crossland X, cu nivelul de conectivitate ridicat, cu o practicalitate bună și un design nou, vine să se afirme ca un puternic competitor, alături de Mokka X”, a declarat Karl-Thomas Neumann, președintele executiv Opel. Declarația sa confirmă oarecum faptul că Opel va activa în segmentul B cu două SUV-uri. Cu o lungime de 4.21 metri, noul Crossland X este puțin mai scurt decât noul Astra, modelul pe a cărui platformă a fost dezvoltat. Este aceeași arhitectură care va sta și la baza viitoarelor Peugeot 2008 și Citroen C3 Picasso, întrucât Opel și Grupul PSA au un parteneriat strâns de câțiva ani. Această înrudire presupune și preluarea unor motoare ale grupului francez, însă Opel nu a dat, momentan, detalii despre lista propulsoarelor, preferând să asigure fanii că va găsi o gamă variată, cu dieseluri, benzinare și versiuni pe GPL.Opel Crossland X nu va oferi tracțiune integrală, acesta fiind unul dintre cele mai importante criterii de departajare față de Mokka X.
Designul păstrează limbajul inaugurat de faceliftul lui Mokka în cursul anului trecut.
Garda la sol este mai mică cu șapte centimetri decât cea a lui Mokka X, însă poziția la volan se va păstra înaltă, grație ridicării scaunului șoferului cu 10 centimetri, comparativ cu Opel Astra.Interiorul promite să compenseze dispariția lui Meriva, Opel promițând spațiu pentru cinci pasageri și un portbagaj cu o capacitate extrem de generoasă pentru acest segment: 410 litri. Habitaclul poate fi comandat cu un geam panoramic și cu multă tehnologie, concentrată în jurul a două sisteme multimedia, Radio R4.0 IntelliLink și Navi 5.0 IntelliLink, selectabile în funcție de bugetul clienților. Ambele oferă suport Apple CarPlay și Android Auto, vin la pachet cu o zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile, hotspot Wi-Fi și toate serviciile OnStar.
Pe lista de opționale, Opel a inclus lumini LED adaptive, un head-up display, o cameră cu vedere la 180 de grade, un asistent la parcare, frânare automată de urgență, monitorizarea unghului mort, recunoașterea semnelor de circulație, menținerea benzii de mers și monitorizarea stării de oboseală a șoferului.
Din fata imi place si per total ma atrage mai mult decat Qashqai.
Probabil Crossland se vrea a fii mai de graba un Suv ultra compact care sa rivalizeze cu alte SUV-uri ultra compacte de pe piata care nu ofera AWD , altfel nu-mi explic pozitia.
PS: ma intreb daca va oferii si Watts Link in varianta de top ?
are aceeasi forma generala ca BMW seria 2 AT deci monovolum....
Insa vine si cu lucruri bune ma refer la multa tehnolofie.....incarcare wireless pt telefon, LED-uri adaptive, HUD, franare automata de urgenta...