În noiembrie 2020, Nissan a publicat primele imagini și informații tehnice despre noua generație Qashqai. Constructorul japonez a oferit atunci doar fotografii sub camuflaj, însă acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul model.
Nissan a prezentat primele imagini și detalii oficiale pentru a treia generație Qashqai, un model vândut în peste 3 milioane de exemplare la nivel european.
Construit pe noua platformă CMF-C a alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, Qashqai promite să rămână un reper în segmentul său.
Noua generație a crescut în dimensiuni, având un ampatament mai mare cu 20 mm, lungimea totală crescând cu 35 mm. Totodată, noul Qashqai este mai înalt (+25 mm) și mai lat (+32 mm) decât vechea generație.
SUV-ul compact beneficiază de un design exterior modificat, faruri LED cu tehnologie Matrix și, în premieră, de jante de 20 inch. La interior, Qashqai a primit un instrumentar digital de bord de 12.3 inch, sistem multimedia cu ecran de 9 inch (cu Apple CarPlay și Android Auto), dar și un head-up display HUD de 10.8 inch.
Motorul pe benzină de 1.3 litri este disponibil în două versiuni mild-hybrid de 138 CP sau 156 CP.
Noul Qashqai poate fi comandat cu transmisie manuală sau automată CVT (doar cu 156 CP), în versiuni cu tracțiune față sau tracțiune integrală.Noua versiune electrificată e-Power, disponibilă în premieră pe Qashqai, presupune un motor pe benzină de 1.5 litri cu 154 CP care joacă rolul de generator și încarcă o baterie care alimentează motorul electric de 187 CP.
Via Nissan
Ca fapt divers, având în vedere cum se hibridizează tot mai multe modele, sunt curios cum se prezintă sistemele hibride ca fiabilitate în timp (mulți încă nu ne permitem o mașină nouă), căci dacă se strică oricum sunt mai scumpe de reparat decât modelele clasice.
Pai date concrete despre hibridizare sunt de pe la Toyota. Sunt destul de fiabile ca electronica iar bateriile tin cam 10-12-15 ani. Schimbul de baterie e in jur de 4-5000 lei insa de obicei se reconditioneaza prin inlocuirea celulelor mai slabe.
Dar bateriile la toyotele mai vechi sunt cu nichel si sunt mai rezistente la uzura decat cele pe litiu care vin pe masinile hibride mai noi (inclusiv toyota).
Despre cele noi, om vedea in timp.
DIG-T 140 DIG-T 158 DIG-T 158 X-tronic e-Power
Putere 140 CP 158 CP 158 CP 190 CP
Cupl.max.240 Nm260 Nm 270 Nm 330 Nm
Cutie M6T M6T AT AT
Transm. 4x2 4x2 4x2 sau 4x4 4x2
Volum portbagaj 480 litri.
Acumulator de 1,5 kWh
Mersi de info! 4-5000 lei nu e chiar mult dacă te gândești că o faci după 10 ani și că atât te ajunge schimbarea unei distribuții pe lanț.
Unde este sistemul E-power ???
Doar în Japonia !
RUŞINE !!
Păcat, frumoasă maşina dar cu..... aia drept în mijloc, schimbatorul MANUAL de viteze .... ca în anii 1800 toamna !
JALNIC !
Cică maşină de 2020...
GARDA LA SOL inca nu este dezvaluita - pentru un SUV - asa cum este prezentat peste tot - ea chiar are importanta.
Modelul este inca in faza de omologare deci mai trebuie asteptat putin privitor la consumul de benzina.