Nissan Qashqai este, poate, cel mai important model al japonezilor în ultimul deceniu. Responsabil pentru un volum de vânzări nesperat în momentul primei generaţii, Qashqai trebuie să îşi consolideze acum poziţia în segment.
Cea de-a doua generaţie, prezentată în luna noiembrie a anului trecut, a ajuns deja şi în România. În cadrul unui eveniment desfăşurat în cadrul Grand Cinema Băneasa, Nissan a organizat o avanpremieră pentru crossover-ul său compact, încercând să apropie presa de specialitate din România de un produs aşteptat să ajungă în showroom-uri abia peste două luni.
Până la testul oficial care va avea loc săptămâna viitoare, Automarket a fost prezent la eveniment şi a făcut cunoştinţă îndeaproape cu japoneza adusă în mare secret la noi în ţară. La prima vedere, Qashqai pare că a crescut mult din punct de vedere calitativ. Modelul pre-serie oferă un plastic moale şi prietenos la interior, mai mult spaţiu pentru pasagerii de pe bancheta din spate, un portbagaj încăpător cu o compartimentare inteligentă şi un sistem multimedia cu o mulţime de gadget-uri.
MODIFICĂRI ÎN BINE
Gama de echipamente de siguranţă este mai bogată, iar modelul are un spirit mai practic. Spre exemplu, pachetul de tehnologii Nissan Safety Shield va conţine sistem de frânare automată în cazul detectării unui impact frontal iminent, cameră video pentru citirea indicatoarelor rutiere, sistem de monitorizare a nivelului de oboseală şi sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare.Versiunile de top ale lui Nissan Qashqai vor beneficia de blocuri optice full LED, parcare automată, sistemul Around View Monitor şi un set de sisteme pentru a facilita legătura dintre maşină şi smartphone-ul şoferului. La interior, modelul se bucură de un plafon panoramic opţional, care acoperă integral plafonul, materiale de calitate superioară şi finisaje îmbunătăţite. Indiferent de versiunea de echipare aleasă, modelul are un sistem multimedia cu afişaj tactil de cinci inch. Portbagajul are un volum de 430 de litri, cu 20 mai mare decât al actualei generaţii.
Lista de motorizări va include două dieseluri deja cunoscute. Este vorba despre dCi-urile de 1.5 litri şi 115 cai şi 1.6 litri şi 130 de cai putere. Pentru cei care vor unităţi pe benzină, Nissan pune la dispoziţie mai multe unităţi DIG-T, una de 1.2 litri şi 115 cai şi alta de 1.6 litri şi 150 de cai putere.
PREŢURILE VIN LA ÎNCEPUTUL PRIMĂVERII
Despre preţurile noului Nissan Qashqai pe piaţa din România nu există, momentan informaţii.
Potrivit oficialilor Nissan România, lista de preţuri este în curs de aprobare de către biroul central european, urmând ca primele cifre să ajungă la dealerii autohtoni, cel mai probabil, la începutul lui martie.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/2012_Ford_Focus_sedan_rear_--_2010_DC.jpg
mi-ai luat-o inainte @Flo
La interior pare mai rafinat decat concurenta directa.
Important o sa fie pretul pentru ca la nivel european acesta difera mult pentru acelasi nivel de echipare.
Nu imi dau seama cum o sa se faca livrarile din martie cand in Franta si germania pentru masina comandata saptamana trecuta livrarea este programata pentru final de martie. Cum o sa faca in RO? Sau e mai degraba o promisiune ce nu os a fie onorata?
- care este consumul motorului 1.2 benzina
- cum se comporta directia pe cele doua moduri de setare
- cat de eficient este sistemul de climatizare. Din pacate nu se poate testa aerl conditionat si intreb asta pentru ca la modelul anterior inclusiv facelift sistemul nu era tocmai eficient.
- calitatea vopselei. exista opinii ca aceasta nu ar fi foarte rezistenta si ca zgarieturile apar destul de rapid
- tipul anvelopelor cu care vine masina echipata
- care este motivul pentru care modelele non 4x4 au rezervor de 55 litri in timp ce modelul 4x4 are 65 litri asa cum aveau toate modelele anterioare de Qashqai
- de confirmat ca insonorizarea este mai buna ca pana acum
- sonorizarea nu mai are optiunea de Bose. In aceste conditii cum se aude sistemul?
vezi Murano (faceliftul 2009) singurul model care arata mai acatarii. Qashqai si restul familiei i-au preluat partea frontala si bine au facut.