Cea de-a patra generaţie a lui Nissan Micra a debutat pe piaţa din România. În versiunea 1.2 benzină, aceasta are un preţ de pornire de 7.800 de euro cu TVA inclus şi trei prime de casare.
Nissan a lansat cea de-a patra generaţie a lui Micra în România. Modelul beneficiază de o nouă platformă, care are obiectivul simplificării condusului în oraş. Printre atuurile sale se numără cea mai mică rază de bracare din clasa sa şi un sistem de măsurarea a spaţiului de parcare - unic în segment - care anunţă şoferul cât de strânsă va fi parcarea paralelă în locul respectiv în funcţie de nivelul său de experienţă. La capitolul motorizări, Micra are o unitate pe benzină cu trei cilindri, care promite cel mai mic consum de carburant pentru clasa sa şi cele mai reduse emisii de CO2 pentru un "benzinar" de segment B.
DESIGN
Micra a primit un design nou, care aminteşte de generaţiile precedente fără să fie retro. În cazul celei de-a patra generaţii, aerodinamica a jucat un rol important în definirea formei generale, aspectele estetice fiind luate abia apoi în considerare. Acoperişul este încadrat într-o serie de caneluri în formă de bumerang, care ajută la reducerea rezonanţei în interior, în special la viteze mari. Design-ul acoperişului, alături de spoilerul pronunţat din spate, ajută la reducerea resistenţei aerului la un nivel cât mai mic, ceea ce duce la scăderea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 la viteze mai mari.
Vizibilitatea, un aspect apreciat al vechiului Micra, nu a fost compromisă de modificările aplicate plafonului. Cei de la Nissan se mândresc cu faptul că şoferul poate să vizualizeze clar atât drumul, cât şi extremităţile lui Micra, atunci când stă pe scaunul din faţa volanului. Graţie modificărilor operate de inginerii Nissan, noul Micra are un coeficient aerodinamic de 0.33, valoare bună pentru un vehicul de oraş.
MOTOR
Nissan Micra beneficiază de un motor otto aspirat, de 1.2 litri, cu trei cilindri în linie. Unitatea dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 110 Nm la 4.000 rpm. Consumul mediu de carburant este de 5 litri de benzină la suta de kilometri, în timp ce emisiile de CO2 se înscriu sub pragul de 115 grame pe kilometru. Consumul urban al lui Micra este de 6.1 litri la sută, în timp ce consumul în mediul extraurban este de 4.3 litri la sută.
Clienţilor li se pune la dispoziţie şi o versiune cu transmisie automată cu variaţie continuă (CVT), care emite 125 grame
CO2 pe kilometru şi consumă 5.4 litri la sută în regim mixt.
Motorul este mai uşor şi mai mic decât o unitate de 1.2 litri cu patru cilindri şi beneficiază de o serie de modificări pentru reducerea vibraţiilor la ralanti. Oficialii Nissan spun că motorul este la fel de silenţilos şi de rafinat ca un propulsor cu patru cilindri în linie, dar că unitatea în cauză este mai eficientă datorită numărului mai mic de piese în miscare. Motorul lui Micra are pistoane cu alezaj circular, segmenţi cu înveliş din carbon diamant şi o pompă de ulei cu volum variabil, care reduc frecările din motor cu până la 30% în comparaţie cu un motor convenţional cu patru cilindri în linie.
INTERIOR
Principala modificare operată la interior este reducerea dimensiunilor panoului de bord, care are mai puţine componente acum, deşi este mai avansat din punctul de vedere al facilităţilor tehnologice. Totodată, scaunele sunt mai uşoare. Afişajul de bord al lui Micra îi prezintă şoferului consumul de carburant, autonomia rămasă, temperatura exterioară şi alte informaţii de acest gen. O idee inedită a celor de la Nissan a dus la o funcţie programabilă care reţine ziua de naştere a şoferului, modelul afişând o urare de "La mulţi ani" pe afişajul central în ziua respectivă.
La nivelul interiorului, observăm numeroase elemente prezente în "repertoriul" concernului Renault-Nissan. De la butonul de pornire al motorului, la mânerele de deschidere ale portierelor şi la alte elemente de acest gen, toate îţi dau o senzaţie de familiaritate. Singurul element nou pare să fie sistemul de comandă al climatizării, ce seamănă cu o minge aplatizată. Nissan Micra este oferit în trei niveluri de echipare: Visia, Acenta şi Tekna. Toate cele trei versiuni de echipare sunt oferite în compania unei transmisii manuale cu cinci trepte, dar clienţii care optează pentru un nivel de echipare superior sau egal cu Acenta pot comanda unitatea CVT.
TEHNOLOGIE
Elementul definitoriu al lui Micra la capitolul tehonologie este sistemul Park Assist. Acesta vine în ajutorul şoferilor începători şi al şoferilor care nu se pricep la aprecierea distanţelor, în special când vine vorba de parcarea paralelă.
Sistemul se activează la o viteză de până la 25 km/h şi analizează spaţiul de pe o latură a vehiculului, aleasă de şofer prin semnalizare. La găsirea unui spaţiu cu 100 cm mai mare decât lungimea vehiculului, sistemul afişează Ok, iar acesta afişează Difficult şi Not advised la spaţii mai mici, cel mai mic nivel permis fiind cu 60 de centimetri mai mare decât Micra.
În funcţie de abilităţile sale, şoferul poate să regleze nivelurile de toleranţă – începător, Normal şi Avansat. Senzorii pot detecta obstacole precum borne, balize de ocolire şi multe altele. Parcarea o efectuează în întregime şoferul, sistemul fiind mai mult o confirmare a faptului că există suficient spaţiu pentru efectuarea manevrei. Micra este singurul automobil din segmentul B oferit cu acest gen de sistem.
Versiunea de top a lui Micra este echipată în standard cu sistemul Nissan connect, un pachet de sisteme multimedia ce incorporează navigarea prin satelit, un afişaj touchscreen de cinci inch, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, mufe AUX-in şi USB, precum şi un sistem audio cu şase difuzoare. Micra este echipat cu un sistem de navigaţie extrem de precis, care se bucură de procesarea datelor în timp real şi poate să ofere şi informaţii despre mesajele despre trafic (doar în statele civilizate) şi nu îşi pierde semnalul în tunel sau pe lângă o clădire înaltă deoarece prevede aceste elemente şi calculează în permanenţă poziţia vehicului.
PREŢ
Pentru moment, cei de la Nissan au anunţat doar preţul versiunii de bază în gama Micra, Acenta. Aceasta porneşte de la 7.800 de euro cu TVA inclus şi trei prime de casare şi o ofertă promoţională de lansare şi este oferită în compania unei motorizări de 1.2 litri şi 80 CP şi a unei transmisii manuale cu cinci rapoarte. În ofertă mai există două niveluri de echipare şi o transmisie automată tip CVT.
VEZI AICI testul Automarket cu nou Nissan Micra.
.
nissan a avut vreodata modele pe GPL?
versiunea de baza e Visia
pana la urma 10200 euro e pretul pentru Visia sau pentru Acenta?