Continuă seria de concepte Hyper din partea celor de la Nissan. După ce am văzut 4 concepte anterioare de la începutul lui octombrie, a venit timpul să facem cunoștință cu cel de-al 5-lea și ultimul concept din seria Hyper. De această dată, vedeta zilei este botezată Hyper Force, o mașină de performanță creată pentru a putea fi folosită chiar și pe circuit.
Față de celelalte concepte recente, noul Hyper Force este cel mai radical dintre toate, atât din punct de vedere vizual, cât și tehnic. Conceptul este propulsat de două motoare electrice care dezvoltă împreună 1360 de cai putere și livrează și tracțiune integrală. Propulsorul este alimentat de o baterie în stare solidă, ceea ce înseamnă, în teorie, o autonomie mai mare și un timp de încărcare mai rapid. Bineînțeles, Nissan nu a oferit niciun alt detaliu despre baterie.
Exteriorul lui Nissan Hyper Force poate fi descris ca fiind agresiv sau extrem datorită numeroaselor elemente aerodinamice și ale muchiilor ascuțite.
Practic, toată caroseria a fost desenată special pentru a genera o forță de apăsare cât mai mare, un aspect evident prin spoiler-ul frontal masiv și prin partea din spate puternic sculptată pentru a realiza acest lucru.Tot aici mai putem remarca și asemănări cu Nissan GT-R, în special la stopuri, care păstrează forma rotundă arhicunoscută a modelului de performanță de serie. Cele mai multe elemente ale caroseriei sunt confecționate din fibră de carbon, iar jantele sunt desenate sub forma unor discuri aerodinamice. Exteriorul este completat de portiere care se deschid ca o pereche de aripi.
Habitaclul lui Nissan Hyper Force este la fel de radical ca exteriorul în ceea ce privește aspectul. Acesta este dominat de ecrane pe bord și chiar pe volanul desenat în forma unei manșe futuriste. Afișajul ecranelor, dar și ambianța interiorului pot fi schimbate în funcție de modul de rulare ales. Astfel, în modul R, habitaclul este cuprins de o lumină ambientală roșie, iar informațiile afișate pe ecranele mașinii sunt cele specifice unei mașini de curse. Mai mult, ecranele se extind în jurul șoferului pentru ca informațiile să fie la vedere chiar și la viteze foarte mari.
De cealaltă parte, în modul GT, lumina ambientală roșie este înlocuită de una albastră, iar ecranele se retrag înspre bord și afișează informații necesare regimului de rulare stradal.
Noul Nissan Hyper Force beneficiază de tehnologie avansată, precum realitate virtuală și augmentată, un sistem de conducere autonomă, un senzor LiDAR, și numeroși alți senzori. Mai mult, atunci când mașina este oprită, șoferul poate să echipeze o cască specială care îi permite să acceseze jocuri video și să concureze cu alți jucători în mediul online.
via Nissan
Comentarii (1)