După 12 ani de producție, Mitsubishi ASX primește o nouă generație. Așa cum se poate vedea, noul model este identic la nivel estetic cu actualul Renault Captur și este bazat și pe aceeași platformă, CMF-B, dezvoltată de către Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
Singura diferență în ceea ce privește designul noului ASX este în partea frontală, acolo unde grila este acompaniată de sigla Mitsubishi Dynamic Shield.
Ca motorizări, noua generație Mitsubishi ASX este disponibilă cu 5 propulsoare diferite. Cel mai mic dintre acestea este un motor de 1.0 litri pe benzină, turbo, de 91 de cai putere, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Urmează un motor de 1.3 litri pe benzină cu două variante de putere și care conține și un sistem microhibrid de 12 volți Acesta poate fi cuplat la cutia manuală cu 6 trepte sau la o cutie automată cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj. Motorul dezvoltă 140 de cai putere, iar varianta mai puternică are 158 de cai putere.
Apoi avem un propulsor hibrid, alcătuit dintr-un motor termic de 1.6 litri și două motoare electrice alimentate de o baterie de 1.3 kWh. Acest agregat de 143 de cai putere vine echipat cu o cutie de viteze automată cu moduri multiple, așa cum este descrisă de Mitsubishi.
La final, noul ASX este oferit și cu un propulsor hibrid cu încărcare la priză. La fel ca versiunea hibridă convențională, propulsorul este alcătuit dintr-un motor termic de 1.6 litri cuplat la două motoare electrice. De data aceasta, acumulatorul are o capacitate de 10.5 kWh, iar puterea a crescut la 159 de cai putere. Autonomia în modul electric este de 49 de kilometri.
Interiorul este identic cu cel văzut la Renault Captur. Noul ASX primește un instrumentar analog alături de un ecran mic de 4.2 inch în dotarea standard. Acesta poate fi înlocuit cu un instrumentar digital de 7 inch sau de unul de 10.25 de inch, care include și navigație 3D.
Ecranul central poate avea 7 inch sau 9.3 inch. Cel din urmă ecran este orientat pe verticală, iar sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, portbagajul are o capacitate cuprinsă între 332 și 401 litri.
Cu ajutorul sistemului Multi-Sense, șoferul poate selecta între mai multe moduri de conducere, deocamdată nespecificate de constructorul nipon.
Printre sistemele de asistență putem aminti de cruise control adaptiv și de asistentul de centrare în bandă. Ambele sisteme fac parte din pachetul MI-PILOT.Alte sisteme de asistență disponibile sunt: avertizare coliziune spate cu frânare automată, detectare bicicliști și pietoni, asistent pentru păstrarea benzii, recunoașterea semnelor de circulație, asistent unghi mort, monitorizare activă a benzii, avertizare pentru depășirea limitei de viteză și asistent de fază lungă.
Noul Mitsubishi ASX va fi disponibil începând din martie 2023. Crossover-ul japonez va fi construit în Spania, la uzina de la Valladolid.
via Mitsubishi
Macar elementele de identitate vizuala de brand de la Renault puteau fi inlocuite cu altceva original, eu asa as fi facut - pacat ca nu m-au consultat si pe mine :)).
Nu cred ca ar fi fost un capat de tara dpdv costuri ca in acele taieturi ale tablei deja create pe matrite sa fie montate faruri creionate altfel.
Ca asa, de ce sa nu iau originalul (Captur) si sa iau o clona? Poate doar daca clona ar fi semnificativ mai ieftina, ceea ce nu prea cred posibil.
Trist cand te vinzi asa, masina din poza e absolut identica cu un Captur, difera doar sigla.
Din păcate, va fi probabil un Clio identic. Avem 2 Colt-uri în familie, unul facelift și unul pre-facelift. Superbă direcția acestei mașini, stă incredibil de strâns pe curbe și e o plăcere să le conduci pe viraje. ADN-ul sportiv al Mitsubishi din anii 2000. Din păcate, așa ceva nu mai există la Mitsubishi. Cel puțin în Europa... dar nici pe alte continente nu am văzut ceva mai interesant din partea lor. Păcat, astea-s vremurile.