În urmă cu doi ani, MINI a prezentat conceptul John Cooper Works GP în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Prototipul dezvoltat de constructorul britanic a fost întâmpinat cu brațele deschise de fani, iar câteva luni mai târziu, oficialii Mini au anunțat că vor produce și o versiune de serie.
Acum, producătorul britanic a anunțat că Hot Hatch-ul va fi expus în premieră în 20 noiembrie în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles.
Din punct de vedere estetic, viitorul Mini John Cooper Works GP va păstra o bună parte dintre elementele de caroserie care au fost integrate pe conceptul cu același nume. Până acum, Mini a publicat o serie de imagini în care Hot Hatch-ul este "îmbrăcat" complet în camuflaj și au menționat că modelul va fi echipat cu un motor cu patru cilindri capabil să dezvolte peste 300 de cai putere.
Cea mai generoasă versiune a motorului de 2.0 litri cu patru cilindri disponibilă în gama Mini a debutat pe Clubman John Cooper Works și Countryman John Cooper Works.
În cazul celor două modele amintite anterior, motorul produce 306 cai putere și 450 Nm. Deși nu există informații oficiale, cel mai probabil, pe versiunea extremă Mini John Cooper Works GP, motorul va oferi performanțe îmbunătățite.În același timp, britanicii pregătesc o suspensie mai rigidă și un sistem de frânare îmbunătățit.
Producția lui Mini John Cooper Works GP va demara în 2020, iar britanicii vor asambla doar 3.000 de unități. Pe piața din Marea Britanie, noul Hot Hatch va avea un preț de pornire de 34.995 de lire, echivalentul a 40.880 de euro.
nu-i cumva riscant , mai ales in zilele noastre :-)) cand abordarea excesiva din perspectiva safety ii generatoarea atator angoase chiar si in cazul unei declinari ultra-high asa cum ii JCW GP sa oferi taman 450 Nm in abordare FWD unor dimensiuni exterioare si mase proprii meschine pan' la urma , dezirabile in urban si musai pe atatea trasee virajate dar avand o singura banda pe sens pentru satisfactiile certe doar daca , ii parerea mea proprie si personala , valoarea de cuplu maxim ii "anesteziata" considerabil spre valori tolerabile in primele 2-3 chiar 4 trepte ale transmisiei