MINI a prezentat oficial primele imagini și informații despre a doua generație a modelului Clubman din era modernă. Noul model renunță la stilul pătrățos al primei generații, precum și la sistemul cu trei portiere pentru o reinterpretare modernă a conceptului shooting brake. Noul Clubman este un automobil cu patru portiere, are o siluetă de break compact, iar hayonul a fost înlocuit cu două portiere simetrice. A doua generație a modelului Mini Clubman a crescut în dimensiuni, devenind cel mai mare Mini produs până acum. Noul model este mai lung cu 27 centimetri ajungând la o lungime totală de peste 4.2 metri, mai lat cu 9 centimetri, iar ampatamentul a crescut cu 10 cm. La interior pot lua loc cinci pasageri, iar portbagajul are acum un volum de 360 litri. Bancheta spate poate fi fracționată și rabatată, volumul total de încărcare fiind de 1.250 litri, ceea ce face din modelul Clubman cel mai practic Mini din oferta constructorului britanic.
Design
Noul model se prezintă cu un look total nou, inspirat de actuala generație a modelului Mini Hatch. Partea frontală este similară fiind dominată de blocurile optice rotunde ce înglobează și semnalizările. Capota este mai lungă și este plonjată către partea din față, iar în funcție de motorizare are și o fantă de aerisire tăiată în partea centrală. Aripile au bosaje generoase și protecții din plastic negru. În partea din spate, Clubman folosește două portiere simetrice ce se deschid spre stânga și dreapta pentru a putea accesa portbagjul. Un mâner cromat cu design retro este amplasat central și este încadrat de stopurile cu un design total nou. Un alt element aparte al modelului Clubman este aripioara aerodinamică amplasată pe plafon ce înglobează o lumină roșie ce se activează la închiderea automobilului.
Interior
Designul interiorului este complet nou, fiind din nou inspirat de cel al modelului Mini Hatch. Elementele clasice Mini au fost păstrate ca de exemplu displayul central rotund, dar și planșa de bord montată direct pe coloana volanului. Comenzile pentru sistemul de climatizare sunt amplasate pe consola centrală sub displayul circular, iar butoanele inspirate din aviație au fost păstrate. Frâna de parcare are acționare electrică, iar lângă schimbătorul de viteză găsim acum și controllerul rotativ de inspirație BMW.
Motorizări
Noul Mini Clubman va fi disponibil în cu mai multe variante de putere a două motorizări de 1.5 și 2.0 litri. Toate motorizările sunt turbo și cilindreea acestora este identică pentru variantele diesel sau benzină. Varianta entry-level în gamă, Mini Clubman One, are un motor benzină turbo de 1.5 litri, care anunță 102 CP și 180 Nm și poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde. Echivalentul său diesel se numește Mini Clubman One D, are un motor tot de 1.5 litri, dar care dezvoltă 116 CP și 270 Nm, iar timpul său 0-100 km/h este de 10.8 secunde, în timp ce consumul mixt de carburant este anunțat la 3.8-3.9 litri la sută, în funcție de anvelopele și jantele alese.Mini Cooper Clubman va folosi un motor turbo pe benzină cu trei cilindri în linie și o cilindree de 1.5 litri, care furnizează 136 CP la 4.400 rot/min și un cuplu maxim de 220 Nm la 1.250 rot/min. Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 9.1 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 205 km/oră. Consumul mediu este de 5.3 litri/100 km.
Mini Cooper S Clubman va folosi motorul turbo de 2.0 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 192 CP la 5.000 rot/min și 280 Nm la 1.250 rot.min. Performanțele sunt interesante: 7.2 secunde pentru a parcurge sprintul de la 0 la 100 km/oră și o viteză maximă de 228 km/oră. Consumul mediu de carburant este de 6.3 litri/ 100 km.
Revenind la diesel-uri, britanicii oferă și două niveluri de putere ale diesel-ului de 2.0 litri de nouă generație. Cei care vor dori un Clubman eficient și ceva mai puternic au la dispoziție varianta Cooper D Clubman, care utilizează motorul turbodiesel de 2.0 litri, care produce 150 CP la 4.000 rot/min. Cuplul maxim este de 330 Nm, disponibil la 1.750 rot/min, iar consumul mediu de motorină este de 4.4 litri/100 km. Cel mai performant diesel din oferta Mini Clubman este cel al variantei SD, care are 2.0 litri și dezvoltă 190 CP și 400 Nm, iar timpul 0-100 km/h al variantei este anunțat la 7.4 secunde.
Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul unei cutii de viteze manuală cu șase trepte, iar opțional va fi disponibilă o transmisie automată Steptronic cu opt trepte, o premieră pentru modelul Mini Clubman. Aceasta va fi disponibilă pentru variantele Cooper S Clubman și Cooper D Clubman. Mai există o transmisie automată Steptronic sport ca opțiune pentru Cooper S Clubman, în timp ce modelul de bază Cooper Clubman va putea fi comandat cu o transmisie automată Steptronic cu șase trepte.
Echipare
Prețuri Mini Clubman în România
În standul Mini am întâlnit noua generație a modelului Clubman, o propunere cel puțin originală în clasa compactă.
Posted by Automarket.ro on 16 Septembrie 2015
Via Mini
Este vorba despre o actualizare a datelor tehnice înainte de prezentarea publică de la Frankfurt.
Multumesc pentru precizare, eu ii raspunsesem lui @flavius, dar am uitat sa mai adaug si cui raspund:).