MG, constructorul britanic deținut de chinezii de la SAIC Motor, a prezentat oficial o versiune de performanță pentru electricul MG4 EV. Mai exact, noul model este botezat MG4 EV XPower și este un hot hatch care dispune de un propulsor de 435 de cai putere. Cu alte cuvinte, cel mai nou model al englezilor este, în mod oficial, cel mai puternic MG de serie produs vreodată.
Noul model este bazat pe platforma Modular Scalable Platform dezvoltată de SAIC Motor. Cu privire la propulsor, acesta este alcătuit din două motoare electrice, unul pe puntea din față, celălalt fiind montat în spate. Motorul care antrenează roțile din față dezvoltă 204 cai putere, în timp ce motorul care livrează puterea către roțile din spate dezvoltă 231 de cai putere.
Așa cum am precizat anterior, cele două motoare dezvoltă împreună 435 de cai putere și un cuplu de 600 Nm. De aici rezultă tracțiune integrală și un sprint de la 0 la 100 de km/h în 3.8 secunde. Deocamdată, MG nu a dezvăluit viteza maximă a noului model și nici informații despre baterie.
Alături de acest propulsor, noul MG4 EV XPower primește și un sistem de control dinamic în viraje, o premieră pentru un model MG.
Acesta este compus dintr-un diferențial cu blocare electronică și un modul de control inteligent al motorului, de unde rezultă un sistem de vectorizare al cuplului.De asemenea, față de versiunea obișnuită MG4 EV, noul hot hatch primește o suspensie mai rigidă cu 25%, datorită unor modificări aduse la amortizoare și arcuri, precum și datorită unor bare anti-ruliu mai rigide. Inclusiv direcția este mai incisivă, iar modelul primește și frâne noi, cu discuri ventilate cu diametru de 345 de milimetri la toate roțile.
La final, noul MG4 EV XPower va putea fi recunoscut vizual după plafonul vopsit în negru, etrierele vopsite în portocaliu, jante de 18 inch și o vopsea specială verde deschisă.
Noul MG4 EV XPower va fi prezentat public în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood din Marea Britanie. Hot hatch-ul electric pornește de la 36.495 de lire sterline.
via MG
Pai asta inseamna tehnologia electrica.
Nu mai merge nesimtirea cu 1.0 3 cilindri 100cp pentru saraci si numai bogatii cu +300cp.
Europenii incearca din rasputeri sa mentina statusul asta, sa limiteze puterea, sa ofere cu pipeta (vezi vw, peugeot, renault opel, etc..)
Dar ceilalti producatori dovedesc ca este ieftin sa ai motorizare de multe sute de cp.
Spre exemplu VW Golf GTE (PHEV), cica 200cp de fabrica, limitati
Daca iti cumperi asa masina o faci de 300cp doar ridicand limitarea la motor electric si un chip la motorul pe combustie. 1000 euro cel mult incluzand si update la cutia de viteze.
cross/suv sunt ca o soseta bagata acolo...