Toamna aceasta, Mercedes-Benz s-a grăbit să completeze un puzzle foarte important pentru gama sa de modele electrice EQ. Așadar, după ce am văzut EQA, EQB, EQC și vârful de gamă EQS SUV, mai lipsea o singură piesă.
Este vorba despre omologul SUV al sedanului electric Mercedes EQE. Care nu e nimeni altul decât omologul electric al Clasei E. Știm, e puțin complicat, dar o să ne obișnuim cu toții în scurt timp.
EQE SUV ESTE UN SUV CU PORTBAGAJ DE 520 DE LITRI
Noul Mercedes EQE SUV are la bază aceeași platformă electrică precum EQE, devenind al patrulea model dezvoltat pe această arhitectură (alături de EQS și EQS SUV). Este o platformă nouă, dedicată exclusiv modelelor electrice, nu este una improvizată, așa cum se întâmplă în cazul lui EQA și EQC. Asemeni fratelui mai mare EQS SUV, noul EQE SUV beneficiază de versiuni cu propulsie spate sau tracțiune integrală.
În materie de dimensiuni, SUV-ul este mai scurt cu 13 centimetri decât omologul său sedan și chiar mai îngust. De asemenea, ampatamentul a scăzut și el în dimensiuni, măsurând acum 3 metri și 30 de centimetri. Chiar și așa, este destul de generos pentru un SUV care măsoară sub 5 metri. Portbagajul ar fi putut oferi mai mult spațiu, însă cei 520 de litri sunt cu 90 mai mulți decât pe EQE sedan.
MERCEDES EQE SUV ARE TREI VERSIUNI
Noul SUV electric este oferit cu trei versiuni de putere, plus alte două care poartă logo-ul AMG.
Pentru că, fie că vreți să vă revoltați sau nu, Mercedes-AMG chiar își pune logo-ul acum și pe electrice. Indiferent de ce versiune alegi, bateria are o capacitate netă uriașă, de 90.6 kWh. Tot ea adaugă multe kilograme SUV-ului, așa că acesta ajunge să cântărească aproape 2.6 tone.- Versiunea entry-level, adică EQE SUV 350+ beneficiază doar de propulsie spate și de un total de 288 de cai putere și un cuplu de 565 de Nm. Este și cea mai economică versiune, cu o autonomie cuprinsă între 480 și 590 de kilometri.
- Pe versiunea cu tracțiune integrală, adică EQE SUV 350 4Matic, adăugarea unui al doilea motor crește cuplul la 765 de Nm. Puterea rămâne tot de 288 de cai. Autonomia scade undeva între 459 și 558 de kilometri.
- Următorul pe scara ierarhică este EQE SUV 500 4Matic. Acesta beneficiază de 396 de cai putere, un cuplu de 858 Nm și de o autonomie cuprinsă între 460 și 547 de kilometri.
Încărcarea bateriei de 90.6 kWh se poate face cu maxim 170 de kW de la o priză rapidă. După 15 minute petrecute la un astfel de încărcător, mașina câștigă 220 de kilometri autonomie. De la o priză AC, EQE SUV poate trage 11 kW. Standard. Pentru că, opțional, capacitatea poate crește la 22 de kW.
INTERIOR DE 5 STELE
La interior, Mercedes EQE SUV păstrează aerul futurist cu care ne-au obișnuit modelele din Stuttgart. Piesa centrală va fi ecranul de peste 1.4 metri, care se întinde pe toată planșa de bord și se numește MBUX Hyperscreen.
Bineînțeles, opțional și, bineînțeles, peste 8000 de euro. Pe lista de dotări se mai găsesc un sistem audio Dolby Atmos, un sistem HEPA de filtrare a aerului și funcția Park Pilot, care poate parca mașina fără cineva la volan.Nu lipsește navigația care calculează rute în funcție de punctele de încărcare de pe traseu și nici update-urile care se vor face over-the-air (OTA). La exterior, clienții vor putea comanda farurile inteligente care proiectează informații pe asfalt, iar sunetul motoarelor electrice poate fi descărcat din baza de date Mercedes.
SUSPENSIE PNEUMATICĂ ȘI MOD OFF-ROAD
Noul Mercedes EQE SUV beneficiază de o suspensie multi-link pe spate. Opțional, clienții pot alege și o direcție activă pe puntea spate, care virează roțile la un unghi de 10 grade și poate reduce raza de bracare la numai 10.5 metri.
Nu lipsește suspensia pneumatică și modurile de rulare Off-Road, pentru cei care chiar își doresc să vadă dacă e un SUV. Le vine în ajutor și faptul că suspensia pneumatică mai poate oferi alți 3 centimetri de gardă la sol în momente dificile.
Mercedes EQE SUV va fi construit în Statele Unite, la uzina din Alabama, începând cu luna decembrie a acestui an. Bateria va fi garantată 10 ani sau 250.000 de kilometri.
unii zic ca au angajat un singur designer si ala cu juma de norma.
A gasit cineva cat este garda la sol a SUV-ului?!
Apropo, știați că numele oficial al acestei mașini este Mercedes-EQ EQE SUV? Da, atât de inspirat :) EQ a devenit sub-brand la fel ca AMG care se numește Mercedes-AMG (Mercedes-EQ în cazul electricelor).