Noua generaţie Mercedes C-Klasse, dezvăluită la mijlocul lui decembrie şi expusă în ianuarie cu ocazia Salonului de la Detroit, se pregăteşte să ajungă pe străzile din Europa.
Mercedes-Benz Clasa C a ajuns la a patra generaţie. Avem informaţiile şi fotografiile oficiale
Disponibil deja cu preţuri şi pentru România, noul model de segment mediu mizează pe o serie de inovaţii tehnologice, dar şi pe dimensiuni ceva mai mari. Acestea asigură mai mult spaţiu interior, însă nu cresc masa totală. Potrivit comunicatului oficial emis de Mercedes, noul C-Klasse este cu aproximativ 100 de kilograme mai uşor decât predecesorul său. O valoare impresionantă, care influenţează pozitiv performanţele de consum şi emisii.
Sacrificii şi artificii
Puţini ştiu însă că această reducere a masei totale a fost obţinută cu oarecare sacrificii şi artificii. Artificii de marketing mai exact.
Mercedes a decis să micşoreze volumul rezervorului noii generaţii cu fix 18 litri, acesta ajungând să însumeze doar 41 de litri. Reducerea capacităţii a ajutat compania germană să scape de 12 kilograme şi să îşi asigure o modalitate de calcul favorabil pentru masa totală.
Cum se calculează masa totală?
Probabil mulţi dintre voi ştiu că masa totală a unui automobil se calculează cu un rezervor umplut 90% şi un şofer de 75 de kilograme. Având în vedere că rezervorul lui C-Klasse s-a micşorat, Mercedes a trebuit să ia în calcul greutatea a doar 36.9 de litri şi nu a 53.1 litri, cât ar fi fost cazul pentru vechea variantă. Deşi masa totală nu scade considerabil, Mercedes a fost de părere că această măsură poate ajuta mult.
Rezervor 66 de litri în lista de opţionale
Deşi rezervorul standard oferă doar 41 de litri, clienţii europeni, inclusiv cei din România, pot comanda, opţional, contra sumei de 60 de euro, un rezervor mai mare, de 66 de litri. În Marea Britanie, rezervorul va fi oferit în standard.
„Am redus capacitatea rezervoarelor noastre proporţional cu eforturile depuse pentru reducerea consumului comparativ cu generaţia anterioară. autonomie cu un plin, oferim, opţional, şi un rezervor de 66 de litri”, a declarat un purtător de cuvânt al constructorului german.
Pentru cei care îşi doresc mai multăvia autocar
Oricum, dintre toate lucrurile care pot sa mearga prost la un automobil, prefer aceasta scapare, in locul altora mai grave.
Bine ca macar ofera 66 de litri la un pret derizoriu.
Eu inca n-am inalnit nicaieri in afara Romaniei pe cineva care sa stea permanent cu benzina "pe rezerva". Cu atat mai putin la cineva care isi permite masina noua. Deci ... las-o ca macane.
Mandria va fi in schimb maxima...cu ocazia asta este posibil sa ajunga sa-si faca si ei plinul. Pe jumatate.
Ca s-a scumpit cafeaua.
Da, am avut laguna (noua) cu rezervor de 70 l + rezerva 11 l si niciodata nu am lasat-o niciodata sa coboare sub sfert. Si faceam cam 3 plinuri la 2 luni.
Acum am mondeo (sh), rezervor tot de 70 l + rezerva 9 l si respect regula ca niciodata sa nu scad sub sfert. Si fac 2 plinuri pe luna (nu mai am masina de serviciu, asta e...)
Si cunosc destui cu masini sh care circula pe acelasi principiu.
Din pacate, in romania nu renteaza o masina noua... (cu exceptia Daciilor)
hai ma, zambeste! faceam haz de necaz. Am avut 6 ani SH (il mai am si acum) Am mers ani de zile doar plin pe plin si au fost perioade cand ma scobeam de orice 50de bani deci...
Targetul meu era cu totul altul. Manutzele rosii s-au simtit deja. :D
Apropos: am auzit ca Autovit a inclus deja la motorul de cautare si sectiunea "rezervor mic". Pe langa cea de "ceafa lata" si "Guta". Salam Guta.
Macar au avut bunul simt sa puna un rezervor normal ca optional, dar tot tziganie mi se pare din partea lor, cu atat mai mult cu cat ii cheama Mercedes - si-au cam dat cu firma-n cap.
A venit noaptea in Romania, au iesit soarecii la comentat. Ai si tu loc de chitait pana maine dimineata cand se intorc redactorii la lucru. Hai pa ... tarane ...
in final asta conteaza si nu capacitatea rezervorului.
as vrea sa vad cati dintre carcotasi pot sa conduca macar 500 km fara sa opreasca......... si dupa asta sa-i critice pe cei de la mercedes ca nu au suficienta autonomie.
41L, si au redus masa cu 100 Kg, cei de la BMW spun despre Seria 3 ca are o masa mai redusa cu 45-50 Kg, fara sa ii taie din rezervor.
Nu are rost sa spun ca Seria 3 chiar este un model premium de clasa medie care merita cumparat, are propria personalitate spre deosebire de C-Class care este o imitatie micsorata si jalnica de S-Class sau A4 care este un..A4.
Oricum in segmentul asta nu vad de ce ti-ai cumpara un C-Class de 30 K cel mai ieftin cand la aceiasi bani iti cumperi de exemplu o Mazda 6 cu echiparea cea mai buna, iar aia chiar este masina nu S-Class de ratatzi.