Noul Mercedes-Benz GLC. Schimbări subtile de design, interior nou și motoare electrificate

de Tiberiu Safta
Joi, 02.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a lansat, oficial, noua generație a SUV-ului GLC. Noul model aduce un design nou, ușor schimbat față de vechiul model și se arată a fi o evoluție decât o revoluție. De asemenea, habitaclul noului GLC a fost digitalizat, iar modelul vine echipat cu 6 motorizări, dintre care 4 sunt pe benzină, iar două sunt diesel. Trei dintre ele sunt electrificate.

Constructorul german a prezentat, oficial, cea de-a doua generație a SUV-ului de dimensiuni medii GLC. Noul model aduce un design nou, evoluat subtil față de vechea generație, iar noul GLC promite să fie mai degrabă o evoluție decât o revoluție. Designul caroseriei are, totuși, un aspect mai dinamic față de vechiul GLC, iar dimensiunile noii generații au crescut și ele.

SCHIMBARE SUBTILĂ DE DESIGN

Astfel, noul SUV german este cu 60 de milimetri mai lung decât vechiul GLC, iar ampatamentul a crescut cu 15 milimetri. Lățimea caroseriei a rămas identică, însă lățimea punții față a crescut cu 6 milimetri, iar puntea spate este mai lată cu 23 de milimetri. Singurul loc unde noul GLC este mai mic decât vechea generație este la înălțime, noul model fiind mai scund cu 4 milimetri.

Partea din față a noului GLC este completată de o grilă mai mare, faruri LED cu un design mai ascuțit și prize de aer care oferă o notă mai dinamică noului model. Același limbaj se găsește și în partea din spate, acolo unde stopurile sunt unite printr-o bandă, iar bara spate este sculptată pentru a oferi acea imagine a unui SUV luxos și sportiv.

Cu schimbările aduse caroseriei, noul GLC are un coeficient aerodinamic de 0.29, o îmbunătățire de 0.02 unități față de generația anterioară. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni cuprinse între 18 și 20 de inch.

HABITACLU DIGITALIZAT

Dacă la exterior schimbările sunt oarecum subtile, atunci la interior, noutățile sunt evidente.

Instrumentarul tradițional este înlocuit de un ecran digital de 12.3 inch, iar în partea centrală avem un ecran de 11.9 inch pentru sistemul multimedia. Scaunele și panourile portierelor sunt îmbrăcate piele nappa în culori two-tone. Unele elemente de pe consola centrală sunt din lemn sau din aluminiu.

Datorită caroseriei alungite, capacitatea portbagajului a crescut la 620 de litri, cu 70 de litri mai mult față de modelul anterior. Ca dotări standard noul GLC este echipat cu scaune față încălzite, integrare smartphone și încărcare wireless pentru acesta. Opțional, clienții pot opta pentru mai multe pachete de asistență care includ dotări precum: cruise control adaptiv, asistent activ pentru direcție, monitorizare 360 de grade, asistent pentru semnele de circulație și chiar o cameră de bord care poate filma până la calitatea 720p.

MOTOARE DIESEL ȘI PE BENZINĂ ELECTRIFICATE

Noul Mercedes-Benz GLC propune 6 motorizări noi. Dintre acestea, 4 sunt pe benzină, iar două dintre ele sunt motoare diesel. Mai mult, 3 dintre cele 6 motoare sunt electrificate. Mai întâi avem versiunea de bază GLC 200 4Matic, cu un motor cu 4 cilindri, de 2.0 litri, cu funcție boost, care dezvoltă 204 cai putere și 320 Nm. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze automată cu 9 trepte și reușește să atingă 100 km/h în 7.8 secunde, iar viteza maximă este de 221 de km/h.

Urmează versiunea GLC 300 4Matic, cu același motor, dar care dezvoltă 258 de cai putere și 400 Nm.

Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde și o viteză maximă de 240 de km/h. Prima versiune electrificată, numită GLC 300 e 4Matic, dezvoltă 313 cai putere și 440 Nm și este cuplată la un motor electric de 100 de kW. Autonomia în modul electric este de până la 120 de kilometri, sprintul 0-100 km/h este gata în 6.7 secunde, iar viteza maximă este de 218 km/h.

Cel de-al doilea motor electrificat, regăsit la modelul GLC 400 e 4Matic, dezvoltă 381 de cai putere și 440 Nm, cu tot cu puterea motorului electric de 100 de kW. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 5.6 secunde, iar viteza maximă este de 237 km/h. Autonomia este aceeași, de 120 de kilometri.

Primul propulsor diesel, echipat pe modelul GLC 220 d 4Matic, dezvoltă 197 de cai putere și 440 Nm. Acest model accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde și atinge o viteză maximă de 219 km/h. La final, celălalt propulsor diesel, electrificat, găsit pe versiunea GLC 300 de 4Matic, dezvoltă 335 de cai putere și 750 de Nm, cu tot cu motorul electric de 100 de kW. Repriza 0-100 km/h este gata în 6.4 secunde, viteza maximă este de 217 km/h, iar autonomia în modul electric este de 117 kilometri.

Mercedes-Benz nu a oferit detalii despre prețurile noului model, însă este de așteptat ca noul GLC să pornească de la aproximativ 49.000 de euro.

via Mercedes-Benz

Comentarii (2)

  • interiorul de clasa C, era de asteptat. foarte fain, dar nu e pt toata lumea.
    1 0
  • Flu flu
    Tableta aia te face să cauți altceva.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru