Germanii de la Mercedes-Benz au lansat noul GLE 53 facelift în urmă cu câteva luni. Acum, SUV-ul poate fi comandat într-o nouă versiune, cu motorizare plug-in hybrid.
Numele său este Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4Matic+. Este disponibil atât în variantă SUV cât și Coupe.
SISTEM DE PROPULSIE PLUG-IN HYBRID
Sistemul de propulsie combină un motor de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, o unitate electrică de 100 kW și o baterie cu o capacitate de 31.2 kWh. Numai unitatea termică dezvoltă 449 CP, cu 14 CP mai mult decât înainte.
În total, ansamblul oferă 544 CP și 750 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, iar până la 140 km/h poate circula cu motorul termic oprit.
Dacă tot suntem la acest capitol, autonomia electrică este cuprinsă între 80 și 86 kilometri, pentru varianta SUV, și între 82 și 87 kilometri pentru varianta Coupe. Acumulatorul poate fi încărcat rapid, cu până la 60 kW, caz în caz repriza 10%-80% durează 20 de minute.
Din punct de vedere estetic, noul Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid propune o priză de aer revizuită în grila frontală, embleme specifice, frâne față cu discuri de 400 mm și jante de 21 de inch, oferite în standard.
La rândul său, sistemul multimedia MBUX are o grafică puțin schimbată și funcții specifice.
Dotarea standard include, printre altele, trapă panoramică electrică, scaune față încălzite, sistem de evacuare AMG, sistem audio Burmester, volan AMG Performance și faruri Multibeam LED.
Suspensia a fost și ea revizuită, la fel și tracțiunea integrală 4Matic+.
Cel de la volan are la dispoziție 7 moduri de rulare: Comfort, Sport, Sport+, Smoothness, Individual, Electric și Battery Hold.
Acesta din urmă menține nivelul bateriei la un nivel constant.În Germania, noul Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid pornește de la 125.515 euro. Pentru varianta Coupe, clienții de aici trebuie să scoată din buzunare cel puțin 133.851 euro.
via Mercedes-Benz
totusi, germanii pur si simplu nu stiu sa faca masini eficiente ci doar performante, iar asta nu trebuie citita neaparat ca o lauda, ci ca un pericol pentru existenta lor viitoare, pericol de disparitie prin neadaptare, asemeni dinozaurilor, care erau in varful lantului trofic si totusi au disparut ca urmare a neadaptarii la noile conditii. incearca ei acum cate ceva cu electricele, dar nu le iese prea grozav, in timp ce altora le reuseste mult mai bine.
nemtii isi concep masinile strict pentru specificul tarii lor, cu autostrazi lungi, trafic cursiv, viteze medii mari si dupa specificul lor de utilizare, care asigura conditii optime de functionare pe termen lung, insa problema e ca, desi functioneaza si in restul lumii, nu sunt in elementul lor acolo, iar odata plecate din germania sunt supuse unui regim de utilizare care le predispune la defectiuni, iar lumea trage repede concluzia ca masinile nemtesti nu mai sunt bune, nu mai sunt fiabile, sunt prea complexe si pica repede.
ca sa fie clar, nu sunt deloc hater masini germane, dimpotriva, insa parerea mea e ca ele sunt foarte bune si super fiabile daca sunt utilizare acolo la ei, in acel regim tipic lor, in acele conditii, pe cand folosirea lor in tari precum romania sau alte tari supraaglomerate dpdv al infrastructurii disponibile, cu trafic fragmentat, viteze medii mici, cu porniri si opriri dese, abuzate pe distante scurte sau foarte scurte, cu aer plin de praf, cu combustibili prosti, suprafete proaste, mententanta precara va duce mai redepe decat e normal la probleme multe, costuri de reparatie mari si deprecieri severe.