Campania de promovare a noului Mercedes-AMG C63 S E Performance a ajuns la final. Germanii tocmai au publicat primele imagini și informații despre noul lor model de performanță care va fi disponibil atât în versiune sedan cât și break.
Pe lângă un nume nou și destul de lung, modelul producătorului din Stuttgart vine cu multe noutăți. Cea mai notabilă este, desigur, sistemul de propulsie plug-in hybrid care are la bază un motor termic de 2.0 litri, cu patru cilindri.
Așadar, unitatea V8 a fost retrasă de pe C63 S, dar specificațiile tehnice îi vor face pe fani să uite acest detaliu.
TEHNOLOGIE DIN FORMULA 1
Unitatea termică, cu turbină controlată electronic (tehnologie împrumutată din Formula 1), dezvoltă singură 476 de cai putere și 545 Nm. Vorbim despre cel mai puternic motor cu patru cilindri, de producție, din lume.
Acesteia i-a fost alăturat un motor electric, montat pe puntea spate. Unitatea dezvoltă la rândul ei 204 CP.
În total, noul Mercedes-AMG C63 S E Performance dispune de 680 CP și 1.020 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.4 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Aceasta poate fi crescută până la 280 de km/h.
Desigur, acest sistem de propulsie plug-in hybrid vine și cu un dezavantaj. Masa proprie a mașinii a crescut de la 1.680 de kilograme la 2.036 de kilograme. Aici a contribuit și sistemul de tracțiune integrală 4Matic+.
Din pachet mai face parte și o baterie de 6.1 kWh. În modul full electric, C63 S E Performance poate atinge maxim 125 km/h și are o autonomie de până la 13 kilometri.
Transmisia este una automată AMG Speedshift MCT cu ambreiaje umede.
Tot la capitolul tehnic trebuie menționat sistemul de direcție integrală, frânele cu o serie de componente carbon ceramice, amortizoarele adaptive și arcurile din oțel. Comportamentul mașinii poate fi configurat cu ajutorul selectorului AMG Dynamics și a modurilor de rulare Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold și Slippery.
Din punct de vedere estetic, noul Mercedes-AMG C63 S E Performance propune o grilă frontală Panamericana, aripi față evazate (lățimea părții frontale a crescut cu 76 mm), embleme Turbo E Performance, jante de 19 inch sau de 20 de inch, opționale, un difuzor de aer agresiv și terminații trapezoidale pentru sistemul de evacuare.
Pentru interior, constructorul din Stuttgart a pregătit o grafică specifică pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia, o gamă diversificată de tapițierii, inclusiv din piele, și cusături contrastante.
Clienții pot opta pentru scaunele AMG opționale.Lansarea pe piață a noului Mercedes-AMG C63 S E Performance este programată pentru începutul anului 2023.
via Mercedes-AMG
Eu am 5 autoturisme, cel mai mic e un Cosworth de 2 litri si cel mai mare, un Hemi de 6.4.
Am condus si Tesla si BMW electrice. OK, acceleratie super! Dar in rest, vax!
Veti vedea ca am dreptate, chiar daca acum ma injurati!
... până în 13 km, nici macar 20... :)))
Probabil o baterie cu autonomie mai mare ar fi crescut considerabil greutatea.