Noul Mercedes A-Klasse va primi motorul Renault 1.5 dCi

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 14.05.2012
A-Klasse este primul model care beneficiază de pe urma parteneriatului cu Renault. Modelul german va primi dieselul 1.5 dCi de 109 cai produs de Renault. Acesta se va regăsi pe versiunea A180 CDI.

Mercedes a anunţat că va lărgi gama proaspătului A-Klasse cu o versiune nouă, un diesel ascuns sub indicativul A180 CDI. Derivatul economic consemnează prima dovadă a colaborării dintre Mercedes şi alianţa Renault-Nissan, având în vedere că sub capota modelului compact îşi face loc dieselul francezilor de 1.5 litri.

Motorul dCi va reprezenta unitatea de acces în gama lui A-Klasse diesel, alăturându-se celorlalte versiuni deja existente: A200 CDI şi A220 CDI.

Propulsorul de 1.5 litri dezvoltă 109 cai putere la 4000 de rotaţii şi un cuplu motor de 260 Nm, resimţiţi pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1750 şi 2500 rpm. Eficienţa este una de invidiat, având în vedere că emisiile sunt de numai 98 g/km, iar consumul de 3.8 litri/100 km în ciclu mediu.

Unitatea 1.5 dCi poate fi asistată şi de o transmisie automată cu şapte rapoarte, situaţie în care trăsăturile se schimbă. Cuplul motor este de 250 Nm şi apare între 1400 şi 2800 rpm, iar puterea maximă se livrează între 3200 şi 4600 de rotaţii.

Emisiile se opresc la 109 g/km, iar consumul mai creşte, până la 4.1 litri/100 km.

Propulsorul 1.5 dCi de pe noul A-Klasse va fi produs de Renault la uzina sa din Valladolid, Spania. De aici, el va fi expediat la Rastatt în Germania, unde mecanicii Mercedes modifică aproximativ 50 de componente, printre care alternatorul, intercooler-ul şi compresorul climatizării.

via l autoblog

Comentarii (41)

  • grigore
    :))
    Si uite as a ajuns Loganu' frate cu Mertanu' :))
    121 1
  • mercedes vs renault
    interesanta strategia mercedes, acum sa vedem cu cat o sa le creasca fiabilitatea prin modificarea acelor 50 de componente
    18 59
  • @marius.moraru
    Nu e Mercedes VS. Renault, ci mai degraba o colaborare, o combinatie castigatoare pentru ambele parti. Dar ce sa stie un pusti ca tine la 21 de ani?

    http://www.reno.ro/Megane-III-pe-locul-2-la-fiabilitate-t233213.html

    Clasament Test-Achats:
    1.Toyota hibrid
    2.Renault Scenic 1.5 dci
    3. Dacia Sandero 1.5 dci
    47 10
  • the hep
    e ciudat acest transplant, pentru ca mercedes tocmai a facut noul diesel de 1.8 ( pe b klasse de asemenea ) care are tot atatia cai .
    8 5
  • @
    50 componente ? Normal ca trebuie facute mici ajustari, si trebuie sa isi scoata cumva imaginea. Marca premium sa aibe motorizare pe care o are un Duster ? Tare asta. DACIA VS MERCEDES o sa vedem de acuma in colo pe forumuri.
    18 7
  • @
    Mai un pic, si o sa bage 1.5DCI pe C/E ca o varianta entry-level, cum au bagat 2.2-ul pe S.
    Si apoi:
    Buna ziua!
    As dori sa imi cumpar NOUL LOGAN 1.5DCI de 109cp la pret de 12.000cu TVA cu AC,SERVO,NOUA NAVIGATIE PUSA PE LODGY... sau C-classe varianta de baza (fara navigatie,incalzire in scaune), la pretul de 30.000euro cu tva.
    Ce ati alege ?
    13 30
  • "...alternatorul, intercooler-ul şi compresorul climatizării"

    Normal, A-Klasse probabil va avea alti consumatori, deci necesarul de energie trebuie sa se adapteze cerintelor. Compresorul climatizarii tine de spatiul interior si pretentiile clientilor.
    28 0
  • woow
    o fi clasa mai mica de la mercedes da chiar sa ajunga sa aiba motorizari de renault????nici pe asta nu o credeam!!!Bafta pt noul A-klasse si sa isi mentina in continuare clientela lui!!!
    13 34
  • vremuri grele ne asteapta........
    pustani de varsta noastra(15-25 de ani)stiu mai multe despre masini decat oameni seriosi la 30-35 de ani care merg cu nevestele in showromuri ca sa isi cumpere o masina.........
    anu trecut un studiu a aratat ca 80% din posesori seriei 1 credeau ca masina are tractiune.........
    ma intreb dupa ce instaleaza mercedes motorul pe A-Klasse ce va scrie pe el......Made by Renault????? sau va avea sigla in 3 stele????
    12 31
  • hai sa mai si gandim un pic cand traducem.. ok?

    dă goangle transleit si nu mai boldui o afirmatie ilogica. Cum modifica aia compresorul de AC sau alternatorul ? .. le tuneaza ce mama lor le face.. le pune eleroane?
    Fabrica mercedes primeste motorul FARA alea si pune altele decat ce pune renault pe masinile sale .. ca sa corespunda cerintelor masinii ...

    La subiect - desi motorul pare "mic" in comparatie cu celelalte oferite pa A singurul impediment pe care il vad in exploatare este livrarea puterii intr-un mod un pic mai "zmucit". Ramane de vazut cum va fi feelingul la volan si fiabilitatea pentru ca in rest nu prea exista comentarii - este un mercedes ;)
    17 5
  • negarea adevarului
    Audi foloseste motoare si platforme Volkswagen si se lauda ca le-o da peste nas celor de la Mercedes-Benz la vanzari, deci nu vad de ce Mercedes n-ar folosi motoare Renault dovedite ca fiind economice si silentioase. 1.5 dci , 260 Nm e o editie revizuita.
    49 7
  • @
    @tzenu_bmw: in sfarsit cineva care are dreptate :)
    7 22
  • haideti cu unlike
    ce am zis asa mare lucru???doar ma mira faptul atata tot!!!nu am nimic impotriva motoarelor de la renault!Ba chiar ma bucur ca a ajuns mercedes frate cu loganul cum a zis colegul de mai sus!!!
    12 7
  • un oarecare
    @grigore
    Ce tare ai fost si ce rimeaza:))))
    7 9
  • AlexandruBadea
    Dacia,Mercedes,Renault
    Asta nu este tot,din ce imagini am vazut si eu pe net,noua utilitara de la Mercedes(construita pe platforma lui Kangoo),se aseamana izbitor de mult cu schitele Daciei Dokker.
    8 14
  • Cine crede ca motorul asta va fi echivalent cu ce ofera Renault se inseala. Da, in esenta motoarele sunt la fel, dar ca tehnica sunt si diferente. De exemplu, asa cum scrie si in articol: "mecanicii Mercedes modifică aproximativ 50 de componente. "
    Ca sa ma fac mai bine inteles, in comparatie cu VW, Audi sta mai bine la fiabilitate. Desi TDI scrie si pe Fabia si pe A8. Cam acelasi lucru e valabil si la Renault-Mercedes. Pana la urma la mijloc e vorba de costuri de productie.
    Pe de alta parte depinde cum va trece Mercedes peste acest "handicap" pe piata, diferentele generale dintre Mercedes si Renault fiind destul de mari. Pentru ca fosta generatie a Clasei A si-a cam luat-o "in freza" de la A3 si Seria 1. Acum au promovat noua Clasa A, au starnit interes dar vin cu motoare DCI. "Desteptul" va crede ca are sub capota un motor care e si pe Megane. Iar la Renault poti sa-l ai probabil la jumatate de pret...
    15 27
  • Motoare si masini
    Ce va mirati oameni buni ? Cei de la Ford nu au luat motoarele mici de la PSA ? Este foarte adevarat ca aveam mai multe pretentii de la Mercedes, avand in vedere ca germanii mai produceau masini. Insa ce nu face firma ca sa mai economiseasca putin. S-a dus si fiabilitatea masinilor germane.
    Mai bine luati direct Logan, ca are acelasi motor si e de 5 ori mai ieftin.
    7 19
  • Poftim?!
    Mă simt descumpănit...chiar mai profund decât atunci când SAAB a intrat în procedură de faliment. Mercedes-Benz by Daimler, inventatorii MAS şi ai automobilului şi cea mai titrată companie auto all-time, vrea să preia motoare de la alţii?!? Şi ce anume: un prăpădit de Diesel regăsit şi pe...Logan, lăsându-se cuceriţi de cotele foarte reduse de consum şi noxe ale acestuia?! Doamne Dumnezeule, spune-mi că nu-i adevărat...sau spune-mi că Te-ai dat pe glume! Nu-mi vine să cred...Oare Merz începe să alunece pe toboganul destrămării?...Sper să fie doar un caz rar şi sporadic, pentru că, orişicum, globalizarea îşi arată nişte colţi hidoşi...Şi, decât să-mi iau un Merz loganizat sau un BMW toyotizat (VW-Audi se ţin încă tari cu TFSI-urile şi TDI-urile lor, dar cine ştie ce idei "strălucite" le vor trăzni şi lor în deblă odată şi odată? poate nişte motoare de BAIC şi nişte şasiuri de Cherry, de ce nu?), prefer să rămân fidel unei firme distruse, care, chiar dacă are un picior în groapă, cu celălalt participă la curse pe care, culmea, le mai şi câştigă (cazul Swedish TTA racing series). Şi uite aşa vom ajunge să conducem, într-un viitor îndepărtat, nişte chifle de maşini trase global la indigo, urâte cu spume şi care vor merge cu viteză de motostivuitoare, ca în Total Recall. Să dea naiba, unii chiar s-au dovedit vizionari...
    21 37
  • kim_vl
    1.6 dCi
    Dar de ce nu (si) noul 1.6 dCi 130 CP 320 Nm ?
    15 3
  • Mda, SAAB a facut foarte multa inovatie in ultima vreme, mai ales in perioada in care a fost sub umbrela GM !!! (poate totusi gresesc si inca mai este, desi stiam ca e oarecum in faliment).

    Prietene, peste tot e globalizare, mai ales cand vine vorba de marci de consum; evident si alea Premium (Mercedes, BMW, Audi) tot de consum sunt, asa ca nu au cum sa scape de blestem.
    5 11
  • motoare Renault
    La Renault nu motoarele erau problema,mai ales cele diesel, ci trenul de rulare si asamblarea per total. Asa ca Mercedes a facut o afacere buna, au luat un produs fiabil, il adapteaza pentru noul A si de aici se reduc costurile.Ne place sau nu, asta e capitalismul si aici ne aduce globalizarea.Nu va asteptati ca un A Klass sa se comporte ca un Clio,sunt clienti diferiti din categorii diferite.De aceea Mercedes modifica motorul Renault.Dar,daca ne referim strict la motor,acest 1.5 dci mi se pare foarte reusit.Totul e sa ai pe ce sa-l pui si sa fie optimizat pentru o exploatere intensa.Restul...antifonare, tren de rulare, cutie de viteza etc tin de strategia de producator.Ori,Mercedes este in categoria Premium.De aici diferenta fata de Renault.
    17 20
  • 1.5
    intr-un comunicat de presa de dupa lansare, se specifica ca vor folosi noul motor de 1.6 de la Renault. Mi s-ar parea mai potrivit pentru pretentiile marcii decat acest 1.5, dar ma rog, doar ei isi cunosc strategia.

    Si putin off topic: Si BMW pe seria 1 vor introduce motorizarile de 1.6 hdi de la PSA, acelasi motoare pe care le foloseste si Volvo, deci, pana la urma nu vad de ce ar fi o mutare gresita la Mercedes.
    16 1
  • @Cuantic
    Gresesti, eu cred ca iti poti lua o Toyota bemweizat, nu invers, iar ca Audi se tine tare...pai la cate marci sunt in grupul lor ar fi culmea sa mai aiba motoare si de la altii
    5 20
  • fie ce va fi........
    chiar daca Mercedes va adopta motoare 'frantuzesti' sa speram ca totul va fi bine......
    chiar daca va fi un soc sa deschizi capota unui Mercedes de 40k euro si sa vezi motor Renault.......nam eu bani de Mertan nou deci pot sta linistit ...
    7 16
  • Un singur lucru vreau sa vad peste ani
    Ca acest motor de renault va duce asa de mult ca si un 2200cdi,adica sa il vad ca are 700 de mii de km si inca mai poate duce!!!Orice cred dar asta nu prea!!!deci degeaba sunteti multi deacord cu aceasta treaba,pt ca si voi sunteti constienti ca acest motor nu o sa poata duce asa mult si sa tragi de el atatia km!Daca ar pune si pe E class motor de renault sunt sigur ca multi taximetristi din germania nu ar mai cumpara masina!!!Si sunt sigur ca orice fan adevarat mercedes nu e deacord cu acest motor,dar infine astea sunt politici globale nu le putem noi schimba!!!
    5 12
  • @john_range
    Stii care e problema? Pt ce sa mai faca cineva motoare care sa duca 700 de mii de km daca majoritatea sunt aruncate pt casare la 300 de mii? Asta ar insemna ca o masina sa fie tinuta astazi 15 ani cel putin, in afara de unii pasionati, cine mai tine asa mult o masina, asta este trendul, nu vezi ca sunt multi care la 200 de mii considera obosita o masina?
    12 10
  • @all
    Problema cea mai gravă este năstruşnicia imprevizibilă a lui Merz. Să introduci turbo-Dieselul la autoturisme în premieră mondială, să concepi ani la rând Diesel-uri dintre cele mai fiabile şi, în final, să nu te ducă mintea decât la un motoraş "kinky" de la vecinii francezi...Daţi-mi voie să crap de râs. Ce alte cioace ai fi dispus să realizezi în numele sacrosanct al reducerii costurilor şi al maximizării profitului? Deci, dacă prostia umană doare, prostia managerială sfâşie...
    7 26
  • Dane, un Mercedes de 15 ani, fie el si cu 400000 de km sa zicem se comporta foarte diferit fata de un Renault de 15 ani cu acelasi nr de km. Si crezi sau nu, asta cu casatul nu e o regula. In Vest masinile vechi sunt pastrate mai mult timp nu doar de pasionati. Sunt mai multi cei care nu vor neaparat o masina ultimul tip ci una de care au fost foarte multumiti, chit ca are 15 ani. Ai fi surprinsa sa vezi ca de exemplu masini precum Golf 3 sau Astra G sau Megane 1 sunt mult mai multe decat la noi. Politica lui Mercedes si Renault in privinta calitatii sunt cam diferite. Renault, ca toti constructorii "de masa", este constrans de niste costuri atunci cand proiecteaza o masina. Ei bine, Mercedes nu prea e constrans de asta, pentru ca Mercedes inseamna altceva fata de ce inseamna Renault. De-asta de exemplu un Clasa A pleaca de la 22-23000 de euro sau un C de pe la 35000, in timp ce un Megane pleaca de la 12-13000 de euro, iar o Laguna de pe la 20-21000 de euro. Peste ceva timp se va vedea de ce. Ca la inceput merg toate. Cred ca la asta se refera John_Range.
    9 15
  • SaabCuantic, e vorba de costuri. Atat. Crezi tu ca il mai doare pe constructor sufletul ca are sub capota un DCI, sau pe BMW ca are un HDI... sau pe cei de la Cadillac ca au Multijet de la Fiat? Aiurea, scuzati expresia, li se rupe de noi, banii sa vina si ei sa investeasca cat mai putin in masini. Toti.
    Ideea era nu ca motoarele ar fi slabe, ci faptul ca sunt constructori care nu au de-a face cu domeniul premium, insa constructorii premium au de-a face cu ei. Banii, frate. Toti alearga dupa ei :)).
    13 2
  • Numai la noi e fudulia aia mare.sa aiba masina cea mai tare si gagica cea mai mare:)))) se indatoreaza la banci poate sta cu parintii desi are 30 de ani ca sa aiba si el o masina tareeee ce naiba! strainul nu e asa..el sa isi traiasca viata sa se plimbe si masina chiar nu conteaza asa mult ca pt meltenii de la noi!!asta e realidatea cruda dar adevarata! caci atlfel nu se umpleau parcarile firmelor de leasing de masini....ce sa mai...numai in romania se poate asa ceva..barbati sa stea cu parintii!
    13 3
  • @EDI80
    cred ca te refereai la tine la ceea ce ai scris,sau cel putin asa bine ai scris ca sunt sigur ca vorbeai din proprie experienta!
    4 9
  • Anonim
    Mercedes colaboreaza cu Renault, Bmw cu PSA si Toyota. Singurii care au ramas puri sunt Audi. Asta-i viata!
    2 11
  • Pai n-au ramas nici ei. Din contra, cele mai multe legaturi dintre un constructor premium si unul nonpremium e la Audi-VW:)
    15 1
  • E-he!
    Da, Lau, aşa este, nu pot să te contrazic, dar…ce mămicuţa lor de jnapani, ăştia nu se mai gândesc deloc la noi, adică la principiile noastre, la înclinaţia noastră spre estetic, la doleanţele noastre, la…răbdarea noastră?! Banu’, banu’ şi iar banu’…Drace, mă doare capu’. Poate va trebui treptat-treptat să mă dispensez de “luxul necesar” numit, pompos, autovehicul…Doar nu m-a născut mama în maşină.
    6 14
  • @Anonim
    Asa este, Audi este cel mai pur dintre toti:)
    5 10
  • Nu-mi vine sa cred!
    macar noul 1.6 dCi, vorba celor de mai sus... dar 1.5 dCi... serios? inteleg ca target-ul acelei masini sunt femeile... dar viitorul o sa sune cam ciudat... mercedes cu motoare renault, toyota si hyundai cu motoare "bmw" [ca-s cu colaborari diesel si astia, si le fac de la 0 cred]
    2 10
  • Motorul in discutie nu e cel de pe Logan ci, probabil, o versiune a celui de pe Megane 3 si Duster.
    1 0
  • shaft83
    cam rusinica pt Mercedes sa foloseasca motoare de renal ...rusinica de 3x, au cam cazut rau de tot la faza asta...ma face sa rad ...Mercedes cu motor de renal ..:)))))))))))))) Pacat de istoria lor Mercedesul are istorie de masini performante .
    2 2
  • Un detinator A Klasse
    Stimati romani,
    Mercedes nu o sa fie niciodata frate cu Dacia, o stire ca asta este complet denaturata prin prisma faptului ca nu specifica ce componente se schimba din acel motor. Stiati ca din motorul respectiv, primit el - de la spanioli, ca acolo se fabrica, nu mai ramane decat o singura componenta esentiala "intreaga"? Mercedes prelucreaza suplimentar componentele esentiale astfel incat motorul sa asigure o durata de viata sporita precum si un rulaj special. Daca vreti punem un motor de Dacia Logan langa unul de A Klasse, le pornim le turam si mai vorbim apoi :). Multumesc.
    PS: Nici motoarele de pe Audi NU sunt acelasi lucru cu cele de pe Skoda.....cu toate ca am vazut asta mai sus :)))) nu va mai amagiti...
    5 2
  • catalin_ionel
    nu vad ce este rau in a pune motoare renault pe mercedes...........stiu ca pe unii ingamfati i deranjeaza adevarul, deranjeaza cum suna . e ceva ciudat sa detii un mertan si opreste unu cu dacia langa tine si te intreaba ce motor ai ???
    oare cati ar zice......:avem aceleasi motoare..........!!!

    renault face dieseluri bune. nu degeaba le pun astia pe daciile noastre, .......care suntem atat de pretentiosi la masini
    1 1
  • @un detinator de A Klasse,
    Pasiunea mea genrala fata de masini m-a facut sa ajung pe forumul monomarca Mercedes, unde s-a postat acest link. Si da, eu am adus in discutie si Audi si Skoda. Ma referam la faptul ca Audi este mai fiabil decat Skoda, desi TDI scrie pe ambele. Daca tehnologia din ele este asemanatoare sunt detalii, in mare parte din rationemant de costuri, care fac diferenta intre ele. De-asta un TDI pe un Audi merge mai frumos la peste 300-350000 de km fata de un TDI de pe o Skoda.
    Exact la fel se pune problema si in cazul de fata. :)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru