Anul acesta, Mazda și-a anunțat intenția de a se reorienta către piața auto premium odată cu lansarea noului SUV CX-60. Noul model reprezintă etalonul mărcii japoneze în prezent și este oferit cu motoare pe benzină convenționale și hibride cu încărcare la priză.
Chiar dacă cei mai mulți constructori au început să renunțe la motoarele diesel, Mazda va păstra acest motor pentru CX-60. Știm, deja, că noua unitate e-Skyactiv D este un motor de 3.3 litri cu 6 cilindri. Abia acum, Mazda a dezvăluit detalii noi despre acest motor.
Noul propulsor va fi disponibil în două variante de putere. Prima variantă va dezvolta 200 de cai putere. Modelele echipate cu acest motor vor avea două roți motrice pe puntea spate. Cea de-a doua variantă dezvoltă 254 de cai putere și va putea fi asociată modelelor cu tracțiune integrală. Ambele variante dezvoltă 550 Nm și dispun de un sistem microhibrid de 48 de Volți.
Varianta de 254 de cai putere îl va ajuta pe CX-60 să atingă 100 de km/h în 7.4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h.
Noul motor va dispune și de noua tehnologie Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI), care promite o eficiență termică de peste 40%.În ceea ce privește consumul, varianta de 200 de cai putere reușește să atingă 4.9 litri/100 km, iar cea de 254 de cai putere promite un consum de 5.3 l/100 km.
Noul motor diesel pentru Mazda CX-60 va fi disponibil din ianuarie 2023. În același an, constructorul japonez va lansa CX-80, un SUV plasat deasupra lui CX-60. În 2025, compania va lansa noua platformă Skyactiv EV Scalable Architecture pentru viitoarele sale modele electrice.
via Mazda
Este incredibil cum ditamai Toyota la prima maşină electrică îi cad roţile...
Sau Mazda fac electrică cu autonomie 150-200 km
Și dacă tot sunt incompetenţi să facă maşini electrice... aruncă 3 litri diesel mild hybrid.
Spor la 6 litri diesel microhibrid :))))
On topic:
diesel: motorul de 3.3 litri, wow ,asa ceva in ziua de azi cand toti pun motoare de drujba, mi se pare foarte tare, felicitari MAZDA.
Prin Românica nu se prea înțelege că filtrele se mențin doar cu drumuri lungi. Și cum se obține ITP-ul cu norii negri?!? Numai dacă s-ar face ITP serios ar înțelege și românache că economia la motorină pentru un diesel chinuit în oraș se duce înzecit pe revizii.
În curând ne vom obișnui și cu diverși domni și doamne care vor excreta din mers.
Eram pe aer condiționat, bucicliștii au servit din norul natural.
Să fim serioși, sunt cu miile tiribombele care n-au nicio treabă cu euro 2, dar au itp-ul la zi.
E totuși important, mai ales dacă se nimerește poliția pe lângă nor.
Mașinile nu scot fum decât dacă sunt defecte. De aceea iele trebe reparate.
Cine nu face diferența între gaze arse controlat și fumul poluator al unui cazan neîntreținut nu merită carnet nici pentru căruță.
Una e să mergi legal cu un non-euro îngrijit la zi și să scoată abur pe țeavă iarna, cu totul altceva să te-nnegrească un diesel euro 6 cu filtrul în neregulă când pleacă de la semafor sau să te înece într-un nor albăstrui câte un Astra G de 20 de ani care arde la fel de mult ulei ca și benzină.
De-aia nu putem discuta de poluare decât după ce sunt trase pe dreapta instant toate fumigenele (și mă refer și la suvoaie scumpe birjărite pe-afară dacă e cazul) și trimise la RAR să ia ITP-ul fără ”șpagă la băieți”.
Amin!
În buna tradiție Mazda, un motor aspirat ce, probabil, nu va fi disponibil pe piețele din Europa.
Inseamna ca exista o Mazda neintretinuta care scoate fum, faceti frate plangere la Politie, la RAR, unde vreti daca va deranjeaza atat de tare.
Ce legatura au manelele cu Mazda? Si care iti e tie problema cu traseul unui om? Prostul moare de drum lung si tu de grija altuia, vezi-ti de treaba ta, esti ca babele alea care stau si se uita unde se duce x si de unde vine y.