Noul Maserati Grecale: până la 530 de cai putere și o versiune electrică

de Tiberiu Safta
Marti, 22.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati a lansat, oficial, mult așteptatul model Grecale, cel de-al doilea SUV al companiei italiene. Noul model va fi oferit cu 3 motorizări, cea mai puternică de 530 de cai putere. Noul SUV va avea și o versiune electrică, Grecale Folgore.

După o perioadă îndelungată, presărată cu imagini sugestive și detalii tehnice, Maserati a dezvăluit, oficial, noul Grecale, cel de-al doilea SUV al companiei, după Levante. Noul model este oferit cu nu mai puțin de trei motorizări convenționale și hibridizate, iar, la momentul lansării, sunt disponibile patru versiuni ale mult așteptatului model.

MOTORIZĂRI DE PÂNĂ LA 530 DE CAI PUTERE, PLUS O VERSIUNE ELECTRICĂ

Cea mai accesibilă dintre cele trei versiuni poartă numele GT. Aceasta dispune de un motor în 4 cilindri, microhibrid, care dezvoltă 300 de cai putere. Versiunea intermediară se numește Modena și are un motor asemănător, care dezvoltă, însă, 330 de cai putere.

Cea mai puternică versiune se numește Trofeo. Aceasta este echipată cu un motor V6 de 3.0 litri și dezvoltă 530 de cai putere. Propulsorul lui Grecale Trofeo are la bază motorul Nettuno, prezent pe modelul MC20. Este disponibilă și o versiune exclusivă de lansare, numită PrimaSerie Launch Edition.

Însă, Grecale este un model de o importanță deosebită, deoarece este primul SUV electric al mărcii.

În acest sens, versiunea Grecale Folgore dispune de un sistem la 400 de volți. Maserati nu a dezvăluit mai multe detalii despre această versiune.

Cât despre performanțe, Grecale Trofeo reușește să facă sprintul de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde și atinge o viteză maximă de 285 de km/h.

UN SUV MAI MIC DECÂT LEVANTE

Cel de-al doilea SUV al italienilor este mai mic decât Levante. Astfel, Grecale măsoară 4846 de milimetri în lungime, 1670 de milimetri în înălțime și 2163 de milimetri în lățime. Ampatamentul său măsoară 2901 milimetri, iar distanța dintre cele două roți din spate este de 1948 de milimetri. Aceasta este chiar mai mare la versiunea Trofeo.

Așa cum era de așteptat, design-ul noului Grecale este pe atât de modern, pe atât de elegant. Partea din față a fost inspirată de la MC20, iar stopurile spate sunt desenate sub forma unui bumerang. Design-ul lor a fost inspirat de la vechiul model 3200 GT.

La interior avem numai instrumentare digitale.

Inclusiv ceasul amplasat în centrul planșei de bord este digital. Sistemul multimedia, numit Maserati Intelligent Assistant, este afișat pe un ecran central de 12.3 inch. Direct sub acesta este amplasat un alt display de 8.8 inch pentru alte comenzi. Instrumentarul de bord este, de asemenea, digital, iar pasagerii din spate beneficiază și ei de un ecran multimedia.

Tot în habitaclu avem și un sistem audio 3D, cu 14 difuzoare în dotarea standard. Opțional, acesta poate fi disponibil și cu 21 de difuzoare.

Cu ajutorul sistemului Vehicle Dynamic Control Module, sunt disponibile 4 moduri de conducere: comfort, GT, sport, off-road și corsa. Ultimul mod este prezent doar la modelul Trofeo.

via Maserati

Comentarii (12)

  • Atâția ani, atâtea amânări, ca să iasă un model cu figură de Ford Puma și spate de Jaguar .
    26 5
  • Hunedoara
    Pun pariu ca în viitor Maserati va fabrica în SUV de clasa F mai mare decât Lavante
    7 2
  • oltean
    @ dan_grc Fix asa am zis si eu cand am vazut-o. Incredibil.
    9 2
  • @ dangrc: asta am vrut sa spun si eu : din cateva unghiuri aduce f mult cu puma.
    11 2
  • @dan_grc: si eu voiam sa spun cam acelasi lucru. Parca toate magaoaiele astea sunt la fel. Actiunea de suvuială ineptă a industriei auto continua ”en fanfare”.
    14 2
  • Nu stiu cine l a 'mult asteptat' pe asta dar nu ma pot abtine sa nu ma uit de fiecare data la senzorii aia 2 din fata...cum au reusit sa faca gogoloaiele alea nene? cum? anyway 'mult succes Maserati!' :))
    6 1
  • Cucurigu
    Mă pi pe motoarele lor, mă interesează vat e portbagaju.
    1 4
  • schumi
    Elementele de design ale lui Grecale sunt preluate de la modele Maserati anterioare, inclusiv MC20 (farurile). Ford
    7 2
  • Cred că V6 sună într-un mare fel...
    6 0
  • Davide Grasso
    DS, esti indreptatit sa ai deplina convingere ca acustica este glorioasa la motorizarile noastre.
    4 1
  • Mie mi se pare ca e un Jaguar E-Pace foarte putin restilizat.
    Ma asteptam mai mult de la Maserati, nu un copy-paste :(
    4 0
  • Seamana cu un Ford Puma asa cum si ceasul meu Orient Ray II seamana cu un Rolex Submariner :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru