Constructorul italian de mașini de lux a prezentat oficial noua generație GranTurismo, un nume care revine pentru prima dată din 2019. În premieră pentru Maserati, noul model primește și o versiune complet electrică, numită GranTurismo Folgore, fiind primul model de serie cu zero emisii al mărcii.
Înainte să vorbim despre versiunea electrică, trebuie să menționăm că noul GranTurismo este disponibil și cu motoare pur termice. Astfel, la momentul lansării, noul GranTurismo este valabil în 3 linii de echipare: Modena, Trofeo și Folgore.
Designul noului GranTurismo păstrează proporțiile clasice ale vechiului model, cu o capotă lungă în față și cu o siluetă coupe elegantă. Farurile au fost redesenate pentru a fi mai mici și încorporează lumini LED. Grila a fost, de asemenea, redesenată, fiind mai rotundă la margini pentru un aspect retro, iar sub aceasta avem și câteva prize de aer pentru răcirea motorului.
Părțile laterale sunt ușor sculptate, mai ales în zona ușilor, iar la aripile față sunt prezente și celebrele prize de aer văzute la modelele Maserati.
Partea din spate are un design simplu și omogen, cu stopuri LED și cu un difuzor sub bara din spate.Versiunea Trofeo prezintă un design mai agresiv, cu prize de aer mai mari la bara din față, accente din fibră de carbon la spoilerul față, praguri și eleron, precum și o evacuare cvadruplă în partea din spate, alături de un difuzor mai mare. Indiferent de versiune, jantele au dimensiuni de 20 și 21 de inch. Cele văzute la versiunea electrică Folgore au un design special aerodinamic.
Chiar dacă Maserati nu a oferit imagini cu interiorul, noul GranTurismo beneficiază de sistemul multimedia Maserati Intelligent Assistant. Tot aici avem și un ceas digital cu aspect analog în centru, iar opțional este disponibil și un heads-up display.
Versiunile Modena și Trofeo vin echipate cu motorul Nettuno V6, introdus la MC20. Motorul de 3.0 litri bi-turbo dezvoltă 490 de cai putere pentru echiparea Modena, respectiv 550 de cai putere pentru versiunea Trofeo. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este gata în 3.9 secunde pentru Modena, respectiv 3.5 secunde pentru Trofeo, iar viteza maximă este de 302 km/h (Modena), respectiv 320 km/h (Trofeo). Toate versiunile au tracțiune integrală.
Între timp, versiunea pur electrică Folgore primește trei motoare electrice, unul pe puntea față, iar celelalte două pe puntea spate. Împreună, cele trei motoare dezvoltă 761 de cai putere și îi permite lui GranTurismo Folgore să atingă 100 de km/h în 2.7 secunde și o viteză maximă de 320 km/h.
Bateria are o capacitate de 92.5 kWh, iar mașina utilizează o arhitectură de 800 de volți. Maserati nu a precizat autonomia lui Folgore. La o priză de încărcare rapidă, o încărcare de doar 5 minute este de ajuns pentru o autonomie de 100 de kilometri.
Noul Maserati GranTurismo va fi lansat pe piață în al doilea trimestru din 2023. Deocamdată, Maserati nu a anunțat prețurile noului model. La momentul lansării, va exista și o ediție aniversară specială.
via Maserati
Faină mașină.
Maserati Folgore, perfect.
Maserati Folgore, perfect.
foarte tare m-a socat in sensul bun si ferrariul purosangue. desi eu nu prea agreez multe suvuri ca design, de la ala nu-mi puteam dezlipi privirea. abia astept sa vad unul pe viu.