Noul Lotus Emeya, primul sedan electric al mărcii: propulsor de 918 cai putere

de Tiberiu Safta
Vineri, 08.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus a lansat oficial noul Emeya, primul sedan de concepție proprie al mărcii britanice și care este și electric. Noul model promite un nivel înalt de performanțe, mulțumită unui propulsor care dezvoltă 918 cai putere.

După ce a lansat primul său SUV, Eletre, la finele anului trecut, Lotus tocmai a lansat acum și prima sa berlină de concepție proprie. De-a lungul campaniei de promovare, noul model a purtat numele de cod Type 133, însă noul sedan de performanță primește acum un nume permanent: Emeya.

Noul model devine oficial etalonul mărcii britanice. Asta pentru că Emeya este un model de performanță care poate concura, cel puțin pe hârtie, cu mai multe modele exotice de la rivali precum Ferrari, Lamborghini, Porsche și alții.

Performanțele lui Emeya se datorează unui propulsor alcătuit din două motoare electrice care dezvoltă împreună 918 cai putere și un cuplu de 985 Nm. Astfel de performanțe îl ajută pe Emeya să atingă 100 de km/h în 2.78 secunde și o viteză maximă de 256 de km/h. Propulsorul este alimentat de o baterie de 102 kWh, iar o încărcare de numai 5 minute este de ajuns pentru o autonomie de 150 de kilometri.

Lotus nu a dezvăluit, deocamdată, autonomia cu o singură încărcare a noului model.

În schimb, bateria poate să tragă un curent de până la 350 de kW și va putea fi încărcată până la 80% în 18 minute.

Noul Lotus Emeya aduce un design tipic ascuțit și aerodinamic pentru o mașină electrică de performanță. Partea frontală este caracterizată de faruri LED subțiri montate pe două nivele, alături de o bară sculptată, o priză de aer activă și o capotă sculptată cu mai multe nervuri.

În locul unor oglinzi convenționale sunt montate camere video, iar jantele, ale căror dimensiuni sunt necunoscute, primesc o formă aerodinamică. Ca un mic detaliu care ajută enorm aerodinamica lui Emeya, mânerele portierelor sunt integrate și retractabile.

Partea din spate este dominată de stopuri LED unite sub forma unei benzi, iar aici avem și prize de aer imediat sub acestea, precum și un difuzor și un eleron activ.

Odată urcați la volan, putem remarca un design tipic minimalist și cu accent pe digitalizare, mulțumită unui instrumentar digital subțire și a unui ecran central mare pentru sistemul multimedia.

În zona consolei centrale există câteva comenzi fizice pentru funcțiile de bază ale mașinii.

Scaunele, bordul și panourile portierelor sunt îmbrăcate în piele Nappa în combinație cu alcantara, iar aici mai avem și ornamente decorative din fibră de carbon. Nu lipsesc nici materialele sustenabile, în speță fibre reutilizate din lumea modei.

Deocamdată, Lotus nu a oferit mai multe detalii despre prețurile noului Emeya. Producția va începe în 2024, iar mai multe informații vor fi dezvăluite în ultimul trimestru din acest an.

via Lotus

Comentarii (6)

  • La 100kwh baterie, autonomia reala ar trebui sa fie peste 500km, poate chiar 650 trasa de par un pic.
    5 2
  • Quelle
    Sute și sute de cai putere!!! Oare pentru ce, că aproape peste tot sunt limite maxime de viteză!? Mașini de bun simț 100-150 cp.oare nu mai știu să facă? Felicitări Volvo care a limitat viteza maximă a mașinilor pe care le produce la 180 km/h! Mai mult decât suficient.
    6 1
  • @Quelle
    Intreaba-i pe toti ciumpalacii cu ferrari, lamborghini, audi RS, mercedes amg, etc...Ca aia tot au sute si sute de cai putere de vreo 15-20 de ani, si se plimba in orase cu peste 100kmh la miez de noapte.
    Aaaaaa. Vezi de ce?
    Ca in oras nu ai cum sa ii dai peste 200, oricat ai vrea
    4 1
  • @Quelle
    Mai contează și cât de repede ajungi la limita de viteză :)

    In plus, e plină România de mașini cu 150cp care merg mult peste limita de viteză, în orașe și în afara lor. Și nu suntem țara Europeană cu cea mai neagră statistică rutieră pentru că e plin de Lotus, Porsche, Ferrari, Lambo etc.

    Oricum, Lotus nu face mașini "de bun simt", pentru oameni obișnuiți. Și nici nu va face vreodată. Sper.
    5 0
  • Mircea Badea
    noul etalon pt masina de familie!

    oamenii sunt niste..oi ipocrite. nu protesteaza la limitele de viteza dar abia asteapta sa le incalce. asta e specia csf....
    4 1
  • Trebuie un motor mai normal, de 300cp si pret de 60.000 euro, si cam asta e decesul pt Audi A7, Panamera, seria 8
    (daca eletre de 600cp incepe de la 90.000, acest emeya cu 600cp ar trebui sa fie gen vreo 75.000, si deci daca il lasam doar la 300cp RWD, clar 60.000 e un pret corect)
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru