Constructorul japonez tocmai a prezentat oficial cel mai nou model din gama sa, TX. Noul model, lansat simultan cu noua generație GX, este un SUV de lux destinat piețelor din America de Nord și este înlocuitorul direct al vechiului RX L, versiunea alungită a modelului cu același nume.
Față de noua generație GX, despre care puteți citi aici, noul Lexus TX este mai degrabă o mașină de lux mare decât un model de teren. Acest lucru este evident în primul rând datorită design-ului său, cu o grilă aproape acoperită de către bara de protecție. Aceasta este puternic scupltată și conține 5 inserții pentru răcirea motorului, precum și o priză de aer montată în partea inferioară a barei de protecție.
Tot aici avem și faruri LED cu o semnătură luminoasă ascuțită, iar luminile secundare sunt integrate în părțile laterale ale barei de protecție. Partea din spate îi oferă noului TX un aspect ceva mai sportiv, datorită eleronului montat pe plafon. Aici mai avem și stopuri LED unite printr-o bandă. În părțile laterale, remarcăm și aripile evazate, un alt detaliu care îl face pe TX să aibă o notă de design sportivă.
Noul model este disponibil cu 4 linii de echipare: Standard, Premium, Luxury și F Sport Performance.
În echiparea de bază, TX primește jante de 20 de inch, însă sunt disponibile și jante mai mari, de 22 de inch. De asemenea, noul Lexus TX primește o paletă de culori alcătuită din 7 nuanțe, printre care amintim de gri Cloudburst, roșu Matador și argintiu metalizat Celestial.Habitaclul noului Lexus TX are un design familiar și oferă foarte mult spațiu. Asta pentru că TX este un SUV cu 3 rânduri de scaune. Portbagajul noului model are o capacitate de 569 de litri cu toate scaunele în poziție. Cu scaunele din al treilea rând rabatate, capacitatea crește până la 1625 de litri, iar dacă scaunele din al doilea rând sunt și acestea rabatate, atunci portbagajul are o capacitate maximă de 2747 de litri.
Ca echipament, noul Lexus TX primește un ecran central de 12.3 inch, alături de un Heads-Up Display și un sistem audio Mark Levinson cu 21 de incinte. Evident, sistemul multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Noul Lexus TX este oferit în 3 versiuni de motorizare. Prima, TX 350, primește un motor pe benzină de 2.4 litri cu 4 cilindri care dezvoltă 275 de cai putere și un cuplu de 430 Nm. A doua versiune, TX 500h, primește un motor hibrid, tot de 2.4 litri, dar care livrează acum 366 de cai putere și 554 Nm.
La final, cea mai puternică versiune, TX 550h+, primește un motor V6 hibrid cu încărcare la priză, de 3.5 litri și care dezvoltă 406 cai putere. În modul de rulare electric, această versiune are o autonomie de 53 de kilometri.
Cea dintâi versiune este disponibilă cu tracțiune pe puntea din față sau, opțional, cu tracțiune integrală. Celelalte două versiuni transmit puterea exclusiv către toate roțile.
Noul Lexus TX va fi plasat în gamă între RX și noua generație GX. Deocamdată, constructorul japonez nu a dezvăluit prețurile noului model, iar acesta va fi disponibil, pentru moment, doar în America de Nord.
via Lexus
auzi cica la AM:
Constructorul japonez tocmai a prezentat oficial cel mai nou model din gama sa, TX. Noul model, lansat simultan cu noua generație GX...
Pai daca e lansat simultan cu GX de ce-ar fi TX cel mai nou model? La fel de bine poate fi GX cel mai nou, doar e prezentat simultan cu TX, care e cel mai nou :)))
In alta ordine de idei, Lexus are multe calitati pentru care poate fi laudat, dar categoric nu pentru denumirile alese pentru modelele lor, care nu inspira nicio logica privind pozitionarea in gama.
Fata, aoleu, zici ca e scos din NFS Underground, kiturile alea kitschoase rau de tot.
Au dat cu mucii in fasole cu modelul asta, rau de tot.
Culmea, noul GX, arata foarte bine, in final un offroader Lexus care sa nu fie hidos.