A treia generație Lexus LX a debutat în 2007, astfel că după 14 ani petrecuți pe piață era deja timpul să se retragă din lumina reflectoarelor și să-i lase locul unei noi iterații. Primele informații și imagini cu aceasta tocmai au fost publicate de producătorul nipon de automobile.
PLATFORMĂ NOUĂ
În primul rând, trebuie menționat faptul că SUV-ul este dezvoltat pe noua platformă GA-F și este cu 200 de kilograme mai ușor decât vechea generație. Ampatamentul rămâne neschimbat, măsurând 2.850 de milimetri.
Fiind, în mare, o Toyota Land Cruiser mult mai rafinată și cu altă siglă, este de înteles de ce noul LX seamănă, din punct de vedere estetic, cu actuala Land Cruiser. Echipa de creație de la Lexus a schimbat, totuși, unele elemente cum ar fi montantul din spate, grila frontală (uriașă în cazul lui LX), iar stopurile sunt unite de o bandă LED.
Pentru prima dată, LX poate fi comandat și în nivelul de echipare F Sport. Printre altele, acesta include jante cu diametrul de 22 de inch, diferențial Torsen cu alunecare limitată, suspensie revizuită și spoilere cu design mai agresiv.
În habitaclu, pasagerii vor regăsi un instrumentar de bord digital, iar consola centrală integrează acum două ecrane.
Unul de 12.3 inch pentru sistemul multimedia (afișează și informațiile sistemului Multi-Terrain Monitor, atunci când se rulează în off-road) și unul de 7 inch care oferă acces rapid la controalele sistemului de climatizare.VERSIUNE ULTRA LUXURY
O altă premieră este versiunea Ultra Luxury. Aceasta propune scaune spate individuale, care se înclină la 48 de grade, sistem multimedia cu două ecrane pentru ocupanții locurilor din spate, iar scaunul pasagerului din dreapta se pliază la apăsarea unui buton.
Motorul V8 de 5.7 litri, aspirat natural, a fost eliminat din gamă. În locul său, Lexus oferă agregatul V6 biturbo, de 3.5 litri, care dezvoltă 414 cai putere și 650 Nm cuplu. Amatorii de unități diesel au la dispoziție tot un V6, de 3.3 litri, capabil de 299 CP și 700 Nm.
Ambele propulsoare sunt alăturate unei transmisii automate cu 10 trepte.
Ultima, dar nu cea din urmă, este noua suspensie Active Height Control care ajustează ținuta de drum în timp ce mașina virează, accelerează sau frânează, printr-un control optim al amortizoarelor.
Noua generație Lexus LX debutează pe piața din SUA la începutul anului 2022.
via Lexus
Falimentul scrie pe Toyota
Cum face Tesla muci pe germani la ei acasă
https://youtu.be/WiB3684LRTY
Pe lângă grila exagerata care este parca lipita pe mașina, pe lateral decupajele roților distrug tot.
Ok am înțeles mașinile si designul este tot mai futurist (personal nu subscriu tendinței, este prea mult) dar la asemenea dimensiuni si pretenții de lux, clasicul este singura opțiune. Orice forțare distruge…
Cum s-a spus parca X7-ele arată mult mai bine acuma :)
lucru curajos si de apreciat in 2021, cand dieselul e executat de catre toti producatorii, dar mai ales curajos ca apare la toyota/lexus, promotorii hybrizilor .
iar acest ultim fapt ma face sa ma intreb de ce motorul de 3.5 benzina nu vine si in varianta hybrida sub caporta acestui lexus, asa cum a primit noua tundra
Mai îndrăzneşti să pronunţi…Lexus?! Tu, care-ţi dai cu tesla peste degete tot timpul? Şi, apropo, aşa vă învaţă în “Mihai Viteazul” ? Că repetiţia este mama manipulării, pardon, a învăţăturii?