Noul Lexus ES: versiuni hibride și electrice pentru Europa

de Tiberiu Safta
Miercuri, 23.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lexus a prezentat oficial noua generație a berlinei de clasă executive ES. Noul model aduce un design complet revizuit, atât la exterior, cât și în interior, iar pe piața europeană noul model va fi disponibil cu motorizări hibride și electrice.

Constructorul japonez de mașini de lux tocmai a dezvăluit noua generație ES. Berlina de clasă executive, intrată acum în cea de-a 8-a generație, primește un aspect complet revizuit, atât la exterior, cât și în interior, precum și o serie de tehnologii noi. Pe piața din Europa, noul Lexus ES va fi disponibil în două versiuni cu motor hibrid și în alte două versiuni cu propulsor electric.

NOUL LIMBAJ VIZUAL CLEAN TECH X ELEGANCE

Lexus ES este cel mai nou model al mărcii care adoptă limbajul de design Clean Tech x Elegance, caracterizat de muchii ascuțite și de suprafețe puternic sculptate. Interesant este că Lexus a decis să-i aducă noului model un design minimalist, cu o parte frontală care are un vârf ascuțit și cu faruri subțiri cu o semnătură luminoasă în forma literei L.

Pentru versiunile electrice, partea frontală este complet acoperită, în timp ce versiunile hibride au o grilă mică imediat sub capotă pentru răcirea motorului termic.

Portierele din față sunt puternic sculptate în zona din apropierea aripilor din față pentru un aspect mai impunător. În spate avem stopuri așezate pe două niveluri, cu o bandă LED unită de emblema Lexus iluminată, dar și blocuri optice desenate în forma literei L, vizibile în zona barei de protecție.

Noul Lexus ES este bazat pe noua arhitectură globală K a mărcii, iar de aici rezultă dimensiuni mai mari comparativ cu generația precedentă.

Astfel, noul model este mai lung cu 165 milimetri, iar ampatamentul este alungit cu 80 milimetri.

ADIO BUTOANE FIZICE

Probabil cea mai mare schimbare adusă de noul Lexus ES este design-ul habitaclului, care este complet nou și de nerecunoscut față de modelele Lexus din ultimii ani. Aici, primul lucru pe care îl vei observa este dispariția butoanelor fizice în favoarea unor suprafețe tactile noi, pe care Lexus le numește Hidden Tech.

Practic, noile butoane tactile Hidden Tech sunt vizibile doar atunci când mașina este pornită. Atunci când motorul este oprit, luminile care fac ca aceste suprafețe să fie vizibile se sting, astfel încât ele creează senzația că nu există niciun buton în habitaclu. Noua generație ES este primul Lexus de serie care primește această dotare.

SISTEM MULTIMEDIA NOU

Alături de noile comenzi tactile, Lexus ES primește un instrumentar digital de 12.3 inch, precum și un ecran central de 14 inch pe care este afișat un sistem de operare nou. Scaunele sunt îmbrăcate într-o piele sintetică specială care atrag lumină naturală, iar dotările din habitaclu sunt completate de un sistem audio Mark Levinson cu redare 3D.

VERSIUNI HIBRIDE 300H ȘI 350H

Pe piața din Europa de Vest, noul Lexus ES va fi disponibil în versiunea 300h, care aduce un propulsor hibrid de 201 cai putere. Agregatul este alcătuit dintr-un motor termic pe benzină de 2.5 litri cu 4 cilindri și un motor electric.

Această versiune poate fi configurată cu tracțiune față sau integrală.

În Europa de Est, Lexus ES este oferit în versiunea mai puternică 350h. Propulsorul este același, însă dezvoltă 247 de cai putere. Din nou și această versiune poate avea tracțiune față sau integrală.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE

Cât despre versiunile pur electrice, Lexus ES va fi oferit în versiunile 350e și 500e. Cea dintâi aduce un propulsor de 224 cai putere care antrenează roțile din față, în timp ce versiunea 500e are un propulsor de 343 de cai putere și tracțiune integrală. Deocamdată, Lexus nu a dezvăluit detalii despre baterie și nici despre autonomiile versiunilor electrice.

Pentru prima dată în istoria modelului, noua generație ES primește o suspensie multi-link în spate, în timp ce în față este prezentă o configurație MacPherson. În ceea ce privește sistemele de asistență, noul Lexus ES vine la pachet cu următoarele: cruise control adaptiv, frânare de urgență automată, sistem de monitorizare a șoferului, sistem de urgență în caz de șofer aflat în incapacitate, avertizare unghi mort, avertizare părăsire bandă și faruri cu fază lungă adaptivă.

Deocamdată, Lexus nu a comunicat prețurile noului ES pe piața din Europa. Lansarea pe piață va avea loc abia din primăvara anului viitor.

via Lexus

Comentarii (3)

  • Au renunțat la motorul de 3.5 litri în favoarea unuia de 2.5 hibrid, este un mare câștig. Interesant este că, probabil, nu este nici cel de NX 350, nici cel de pe RX 500h.
    Ca preț bănuiesc că pe undeva între 60-75-80.000
    1 1
  • Interesant, utilizatorii au cerut revenirea la butoanele fizice, deja multe branduri renunta la o parte din comenzile tactile iar Lexus face lucrurile taman pe dos. Sa vedem cum le iese.
    1 0
  • Interiorul mi se pare o involuție, prea simplist față de actuala generație.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru