Koenigsegg a prezentat noul hypercar Jesko în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul este înlocuitorul lui Agera RS și poartă numele lui Jesko von Koenigsegg, tatăl fondatorului companiei Koenigsegg.
Noul Koenigsegg Jesko are o structură modificată față de vechiul Agera RS și mizează pe o variantă îmbunătățită a motorului V8 biturbo de 5.0 litri. Unitatea pregătită de Koenigsegg produce 1.280 de cai putere atunci când este alimentată cu benzină de la pompă, însă puterea totală a motorului ajunge până la 1.600 CP în cazul în care este folosit carburant de tip E85. Indiferent de tipul de combustibil utilizat, cuplul motor este de 1.500 Nm la 5.100 rpm. Mai mult decât atât, reprezentanții companiei spun că 1.000 Nm sunt disponibili începând de la 2.700 rpm. Turația maximă a motorului V8 este de 8.500 rpm.
Pentru a elimina fenomentul de turbo-lag, Koenigsegg Jesko mizează pe un sistem special de injecție a aerului. Resursele lui Jesko sunt puse în valoare cu ajutorul transmisiei cu nouă rapoarte Light Speed Transmission.
Reprezentanții companiei spun că transmisia folosește mai multe ambreiaje și poate retrograda mai multe trepte de viteză aproape instantaneu, astfel încât în orice moment șoferul să se bucure de resursele potrivite.Prin apăsarea ușoară a padelelor, transmisia va schimba câte o singură treaptă și va oferi performanțe asemănătoare cu o cutie automată cu dublu ambreiaj. Prin apăsarea fermă a padelelor, transmisia va schimba numărul necesar de trepte pentru ca sistemul de propulsie să ofere performanțele maxime.
Pentru un comportament dinamic excelent, Koenigsegg Jesko mizează pe un sistem aerodinamic activ, pe un sistem de direcție integrală și pe o suspensie echipată cu amortizoare adaptive.
Masa totală la gol anunțată de Koenigsegg este de 1.200 de kilograme, însă reprezentanții companiei nu anunță performanțele pentru sprintul 0-100 km/h sau pentru repriza 0-200 km/h. Koenigsegg își dorește ca noul Jesko să atingă o viteză maximă de 482 km/h (300 mile/oră).
Producția noului hypercar va fi limitată la 125 de unități, iar prețul de pornire ar urma să fie de peste 2.5 milioane de euro.
Jos palaria pentru Koenigsegg
Totuși, apreciez evoluția lui Volvo spre independență tehnică (cel puțin așa vreau / ȋmi place să cred: că Geely nu face decât să sară cu banu’).
Cât despre “emulația” Bugatti-Koenigsegg, deși pare că doar orgoliul o alimentează, paradoxal o consider de bun augur. Mă deranjează doar faptul că alții (prefer să nu le dezvălui identitatea) dispun de resursele necesare pentru a se lansa și ei ȋn competiție, dar, ȋn realitate, din partea lor nu răzbat decât liniște și pace…Probabil și lipsă de idei, ca să fie tacâmul complet. Cei isteți și-au dat deja seama despre ce / cine vorbesc…Despre o companie condusă de o persoană “ȋnnobilată” de elogii-fâs, precum “One of the most powerful women in the world”…
P-o notă ceva mai serioasă: cum zice și @inexo, concurența nu-i rea în principiu ca factor high-tech-evolutiv - nici măcar în segmentul ăsta cu prețuri stratosferice.
Din păcate însă, hyper-electricele depășesc deja limitele... fiziologiei umane (puțini știu că e-monstrul VW recordman la Pikes Peak provoacă pierderi de cunoștință piloților neantrenați la g-urile ei maxime.)
Nici glaciala K-egg nu-i probabil departe de provocat leșinuri, dar e de admirat inventivitatea soluțiilor adoptate de scandinavi - doar cutia de viteze ar merita un articol separat (grea doar de 90 kg la cuplul enorm de preluat / transmis, fiind compusă din două... cutiuțe a trei trepte fiecare și 7 ambreiaje !!!)
Jesko înseamnă o ieșire din scenă fabuloasă a hypercar-urilor cu motoare *normale* - jos pălăria deci ultimului mohican, înainte de invazia hyper-râșnițelor. :-)))
333 cai / litru ar merita alt articol.
trenul de rulare hybrid al regerei (1500 cai) , cel fara cutie de viteze , ar merita alt articol.