În urmă cu exact 20 de ani, Koenigsegg debuta pe scena mașinilor exotice cu modelul CC8S. Acum, constructorul suedez marchează acest eveniment cu noul model CC850, care aduce un omagiu primului model de serie Koenigsegg.
Noul model este puternic inspirat de designul lui CC8S, fiind o reinterpretare modernă a acestuia. Mai mult, această mașină aduce un omagiu dublu, deoarece Christian von Koenigsegg, fondatorul și șeful companiei, împlinește 50 de ani. De aceea, noul model va fi produs în doar 50 de exemplare.
Designul lui CC850 este unul fluid și aduce aminte, în mare parte, de primul model al mărcii. În partea din față avem prize de aer mici și cu faruri LED cu 3 blocuri optice integrate. În părțile laterale avem două prize de aer masive pentru răcirea motorului, iar portierele se deschid vertical, în stilul unic văzut la toate modelele constructorului suedez.
Partea din spate prezintă un design curat, cu doar un singur element aerodinamic static, difuzorul.
De altfel, cele mai multe elemente aerodinamice sunt active și sunt ascunse atunci când mașina nu se află în mișcare. Stopurile LED conțin 3 blocuri optice, iar jantele măsoară 20 de inch în față și 21 de inch în spate, fiind îmbrăcate în anvelope Michelin.Evident, plafonul este demontabil, iar caroseria este confecționată din fibră de carbon în combinație cu kevlar. Șasiul este confecționat din fibră de carbon în combinație cu aluminiu.
Interiorul are un design minimalist și este presărat cu elemente și inserții din fibră de carbon în zona bordului și ale panourilor portierelor. Tot aici avem și o scaune din fibră de carbon cu tapițerie din piele vopsită în maro deschis. Această culoare este prezentă la volan, în jurul instrumentarului de bord analog și la portiere.
Motorul V8 de 5.0 litri twin-turbo dezvoltă 1185 de cai putere dacă este alimentat cu benzină sau 1385 de cai putere și 1385 Nm dacă este alimentat cu E85. La fel ca la modelul Jesko, motorul lui CC850 nu conține un volant datorită unei cutii de viteze unice. Numită Engage Shift System, cutia de viteze își schimbă rapoartele în funcție de modul de condus ales. Mai mult, cutia poate fi comutată în modul manual, cu 6 trepte și cu pedală de ambreiaj, sau în modul automat cu 9 trepte.
De asemenea, masa proprie a noului CC850 este de 1385 de kilograme. Asta înseamnă că noul model are un raport de putere/greutate de 1:1, la fel ca Koenigsegg ONE:1.
Noul Koenigsegg CC850 va fi produs în doar 50 de exemplare.
via Koenigsegg
Mda
V8... mare invenţie...
Umoarea apoasa s-a vaporizat si le-au explodat ochii...