După ce Kia ne-a surprins cu primele imagini oficiale ale noii generații Sportage, constructorul coreean revine cu un nou set de imagini, de această dată de la interior, și cu informații oficiale complete.
O mașină mai mare și un pachet sport GT Line
Având în vedere că vorbim despre o generație complet nouă, dimensiunile s-au schimbat substanțial, comparativ cu vechiul Sportage. SUV-ul este acum mai lung cu 40 de mm (4480 mm lungime) și are un ampatament mai mare cu 30 de mm (2670 mm).
Designul, modificat și el substanțial de o nouă filosofie de design, vine la pachet cu o serie de elemente aerodinamice care ajută crossover-ul să își reducă coeficientul aerodinamic de la 0.35 la 0.33. Spoilerele față și spate, precum și panourile de sub caroserie au contribuit la asta.
În lista de opționale se va regăsi și un pachet sportiv GT Line, care presupune jante de 19 inch, proiectoare cu LED-uri, evacuare dublă, deflector posterior și o supensie ceva mai fermă.
Scaune spate încălzite și multe sisteme de siguranță
Creșterea în dimensiuni se resimte și la interior, unde avem acum un portbagaj mai mare, a cărui capacitate crește de la 465 la 503 litri. Și capacitatea rezervorului crește de la 58 la 62 de litri. Pasagerii spate vor beneficia de 16 mm în plus la nivelul capului și de alți 7 mm la nivelul picioarelor. Grija pentru detalii a făcut ca materialele să crească din punct de vedere calitativ.În plus, lista de echipamente a devenit și ea mai generoasă, cu cu un ecran multimedia de 7 sau 8 inch, cu un sistem audio cu șase sau cu opt difuzoare, furnizat de JBL. Pe lista de opționale se găsesc scaune încălzite și reglabile electric pe 10 direcții. Chiar și pasagerii spate primesc scaune încălzite.
Dincolo de dotările de confort, noul Sportage vine și cu o mulțime de sisteme de siguranță, cum este frânarea de urgență automată, avertizare și corectare la depășirea benzii de mers, faruri adaptive, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor de circulație și avertizare la traficul posterior atunci când ieși din parcare cu spatele.
Trei motoare diesel
Lista de motorizări va fi deschisă de un aregat pe benzină de 1.6 litri GDI, cu 132 de cai putere și 161 de Nm. Pentru cei care vor mai multă putere va exista și o versiune supraalimentată de 177 de cai putere și 265 de Nm.
Cei care preferă dieselul vor fi întâmpinați de o unitate CRDi de 1.6 litri, care dezvoltă 115 cai putere.Va exista însă și un propulsor de 2.0 litri, cu două versiuni de putere: una livrează 136 de cai și 373 de Nm, iar a doua 184 de cai și 400 de Nm. În funcție de motorizarea aleasă, Kia oferă fie o cutie manuală cu șase trepte, fie una automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
A patra generație Kia Sportage va ajunge pe piață abia anul vitor, în primul sfert al lui 2016, mai exact.
Dar stii ca daca vrei sa iti personalizezi masina creste termenul de livrare la aproape 6 luni?
Fara suparare, am avut modelul actual si masina asta e un cumul de promisiuni vizuale cu un fundament mecanic neasteptat de slab.
Dincolo de specificatii tehnice, dotari si motorizari, intr-un timp realtiv scurt isi dovedeste apartenenta la politica coreenilor de a oferi cea mai slaba calitate posibila la orice componenta a masinii.
Incepand cu un sasiu total depasit de masa masinii, cu arcuri foarte moi si foarte sensibile la diferente de temperatura si greutate (la 4 persoane plus bagaje rotile spate aproape ca ating aripile), cu niste amortizoare inutil de dure, departe de a da o minima impresie de rafinament, continuand cu un set ambreiaj pe varianta diesel awd care evident nu face fata nici motorizarii si nici masei totale, si terminand cu materialele din interior precum vinilinul cu impresie de piele de pe scaune si volan, extraordinar de lipsit de robustete, masina, din pacate, face cinste politicii tip "all show, no go" promovate de coreeni.
Ce sa mai zic ca pana si motorasele stergatoarelor parbriz nu faceau fata vitezei, pur si simplu se miscau in reluare peste 100 km/h sau la viteze mari ale vantului.
Nu mai vorbim de preturi, care in momentul actual tind sa le atinga pe cele ale modelelor europene premium. Cand am vazut ca un Sorento dotat complet depaseste pragul de 50.000 E, am zis ca nu e adevarat. Iar preturile de la Ceed le-au depasit si pe cele de la Honda Civic!
Singurul avantaj palpabil ramane garantia de 7 ani, pe care timp de 4-5 ani cat am tinut masina am folosit-o din plin.
Nu sunt vreun fan VW sau altele de genul si nici vreun disperat dupa legendara fiabilitate japoneza care, din pacate, nu prea mai are cine stie ce sustinere in realitate, dar asa o dezamagire rar mi-a fost sa traiesc. A fost prima si ultima oara cand ma mai ating de vreo masina coreeana.
Recunosc ca am fost prostit si eu de marketing, pur si simplu mi-a luat fata designul si ideea ca 7 ani garantie ofera numai cine e absolut sigur ca produsul lui e beton.
Ca sa aflu, de fapt, ca ei fac multi bani chiar din treaba asta, luand cu nemiluita clienti de la alte marci pe false promisiuni si fara sa se mai intereseze sa-si pastreze clientela. La garantie, pe ei nu-i costa cine stie ce, piesele fiind de f proasta calitate si, in speta, ieftine (pt ei, ca pt client sunt preturi de VW). Nu se poate sa ai, spre ex, un rulment de presiune la ambreiaj la ditamai masina cam cat un deget de gros!
Oricum, am constatat in timp, la alte cunostinte cu crossovere de origini diferite ca ideea in sine de crossover e o aberatie totala.
Practic, producatorii iau platforma tehnologica de hatchback si trantesc fara prea mari modificari caroserii mai grele cu 200, chiar 300 kg.
Rezultatul? Performante slabe si in onroad, si in offroad, dinamica lipsa, consum mare, spatiu nu neaparat mai mare, doar ideea ca esti aparent mai inalt si mai ferit de pericole.
Am achizitionat aceast autoturism in septembrie 2008. Am ales 1.4 benzina 109 cp varianta Best la 11.500E tva inclus. La vremea aceea avea un pret cu vreo 3000 e mai mic decat concurentul sau Vw Golf 5.
Motorizare: 1399cm3 benzina cu 109 cp, un motor capabil la turatii mari cu distributie pe lant. Acceleratia la turatii joase nu incanta dar la drum lung atinge usor 200km/h cu benzina normala si 205km/h cu benzina de 99. Consumul mediu extern este 6.5 . Au fost drumuri unde am avut 5.2 l/100 dar la viteze de 90. Consumul urban este de 8 dar am perioade unde am 7.2 dar la un mers extrem de ponderat. In afara, pe drum drept, masina da senzatia de stabilitate datorita garzii la sol joase si a servodirectiei asistate electronic care se intareste treptat la viteze mari insa in curbe spatele fuge destul de usor fiind foarte periculoasa ( varianta hatchback). Confortul in scaune este foarte bun, sprijinul lateral fiind foarte pronuntat oferind din nou senzatia falsa de stabilitate. Spatiul interior este foarte mare atat la cei din spate cat si in fata.
Masina are acum 200.000km. Pana in 100.000km s-au stricat unele componente electrice ( geamuri, cdplayer, clanxon) ce s-au remediat pe garantie. In schimb pana la 190.000km nu am facut decat reviziile regulate, distributia fiind pe lant m-a salvat de o suma consistenta. Chiar la kilometrajul acesta masina are inca amortizoarele, discurile si ambreiajul originale intr-o stare buna. Ambreiajul cred ca mai are vreo 20.000 cursa lui intarindu-se simtitor.. Puterea aerului conditionat este destul de mica fiind des necesar setarii ventilotorului pe niste trepte superioare. Materialele sunt de calitate, plasticul de pe bord fiind foarte placut la atingere, materialul textil de pe scaune nu s-a ros, scamosat, decolorat.
Încep prin a spune ca sunt 100% de acord cu observația ta în privința preturilor Kia.Este f. mare pt o coreeană însă trebuie să ai iîn vedere ca o mașină germană dotată similar cu vârful de gama Sorento ajunge pe la 70mii euro (fă o simulare dacă nu mă crezi).
Referitor la observațiile tale, le-as crede dacă le-as înțelege logica. Când sasiul este depășit de masă logica ne spune ca acesta cedeaza,nu?. Să înțelegem ca ai rămas cu motorul pe șosea din cauza cedării șasiului? Ce vrei să spui cu arcuri sensibile la diferență de temperatură? Se topesc vara și îngheață iarna?:-) Are you serious? Apoi ne spui ca amortizoarele sunt rigide...wow, cam ca la o mașină cu setări sportive,nu?
Nu ti-as fi atras atenția asupra acestor comentarii dacă ierinuas fi avut în față, venind de la mare,cale de câteva zeci de km, o kia sportage, cu 4 oameni și bagaje. Surprinzător, era destul de agila pentru drumurile bulgăreștisși nici nu părea a fi o rachetă gata de lansare. Acum depinde și cât cântăresc cei 4 oameni și bagajele, dacă au 1 tonă împreună, și unlandcruiser se lasa.
Legat de Ceed, am intalnit multi oameni care au fost multumiti de ele. Inclusiv eu am avut pe mana un Proceed din generatia actuala cateva zile si am fost uimit de diferenta de calitate fata de Sportage in favoarea primului. Dar si pretul... Daca tie ti se pare ok sa dai 22.000 pret cu discount pentru un Ceed 1.6 aspirat cu cutie AT, fie el dotat cu trapa si ceva bucatele de cvasi-piele pe scaune, atunci...
Eu m-am legat strict de Sportage, pe care l-am avut eva mai mult de 4 ani.
Referitor la "iar ceea ce spune tipul de sus sunt afirmatii pur imaginare, prezente pt a induce in eroare" te-as ruga sa ai bunul simt sa te abtii de la asemenea afirmatii, intrucat nici nu ma cunosti si nici nu ai dreptul sa arunci cu noroi in cineva pe care nu-l cunosti.
Asa pot spune si eu despre tine, ca tot ce-ai scris tu sunt niste aberatii si ca de fapt lucrezi la Kia. Conform logicii tale, am tot dreptul nu? Hai sa ne vedem totusi lungul nasului, te rog.
Ne-am obisnuit in tara asta sa aruncam jigniri la liber, asa, fara nici o retinere!
Hai s-o luam altfel.
Cat scrie pe hartie ca e masa maxima autorizata peste cea in gol a masinii? Eu citesc vreo 420 kg. Asta inseamna ca 4 insi mai voinici au intrat deja in ilegalitate, avand in vedere ca mai avem si fluidele peste masa in gol.
Legat de pretul Sorento, am avut in fata pretul de lista de la Touareg X, modelul de dinaintea facelift-ului, din dotarile caruia enumar cateva: suspensii pneumatice, sistem all around camera, motor diesel de 3 litri, cutie AT in 8, asta doar asa, ca sa enumar ce NU are disponibil Sorento. Pret de lista? 54.000. DElaerul era dispus sa-mi ofere si o reducere de 10%, fara prea mari negocieri, ceea ce la Kia nici nu visez. Nu mai vb daca incep sa configurez un XC60 sau X3, modele, intr-adevar, putin sub clasa Sorento, dar, zic eu, superioare lui din multe puncte de vedere.
Sasiul nu are ce sa cedeze, este doar mult sub limitele decentei cand vine vorba de rafinament, de stabilitate, iar rigiditatea lui Sportage nu este una sportiv, e una, cum sa zic, degeaba, adica topaie si simti toate gropile fara sa aiba vreun contact sportiv cu asfaltul, vreun handling zapacitor, iar ceea ce m-a socat e ca la diferente mai mari de temperaturi isi modifica masiv felul in care amortizeaza.
Daca tie 2 cupluri plus bagaje ti se par cine stie ce greutate...Atat aveam in masina si era masiv lasata de fiecare data, atat de mult incat manevrabilitatea pe fata era mult deficitara fata de cazul in care era un singur om in masina, soferul. Ridicata mult de bot, cand e o masina, ti se pare ca mai paote fi cine stie ce manevrabila?
Exact asa cu ai zis, masina PARE agila, mai putin atunci cand te afli in locul soferului. Fara sa jignesc, depinde mult si de om, poate unuia I se par destul de agil si Loganul, mie dupa Honda CR-V, care nu a fost nici ea cine stie ce ex de agilitate, mi s-a parut facuta din bucati care nu aveau legatura una cu cealalta. Directia extraordinar de moale, cu niste amortizoare tari degeaba, cu arcuri moi si ridicata de fata nu duce catre o senzatie comoda de sofat, crede-ma.
Ca sa intelega si altii: nu ma leg de Kia Romania, au fost exemplari si extrem de amabili, service-ul foarte ok, in ciuda numeroaselor pareri negative legate de ei, total neintemeiate. Ma leg de faptul ca reteta Kia la crossovere are gust de acru, iar la preturi, fata de ce ofera, s-au nesimtit cam rau. Ei si Hyundai.
Infantil, dar inutil. Ma rog, daca te bucuri la semenea glume, e clara treaba.
@@Alex
Ti-am perceput gradul de inteligenta, nu mai e nevoie sa te chinui sa ma convingi. Sezi calm!
Hai mai nene, pe bune???? La asemenea lucruri se bucura unii????
:)))))))))))))
Doamne, ce tara avem! Ne meritam locul, zau.
Hai ca ti-am ocupat ziua, si ti-o mai ocup.
Huoo Kia!
:)))))))))))
Daca ai o minima logica, poate intelegi cat de mult te-ai compromis ca fan Kia, si bravo tie ca esti fan Kia, si implicit si marca la care tii.
Pacat, credeam ca se poate discuta normal pe-aici, chiar si contradictoriu.
O disputa purtata civilizat e mama unei democratii sanatoase si ineficiente.
Noi.....mai avem pana acolo...mult. Personal, nu cred ca o sa ajungem vreodata, dar ma rog.
N-am scos-o de nicaieri, eu chiar n-am inventat nimic, daca ma crezi bine, daca nu, la fel de bine.
Daca te incalzeste cu ceva, am obs ca mai multe crossovere de clasa asta sufera de sasiu subdimensionat. Cand ma refer la sasiu, ma refer la toate componentele.
Si am spus, dar n-ai fost atent, ca am mers mai multe zile cu Proceed actual si e total diferit, in sensul bun.
OK, e parerea ta si ti-o respect . Nici eu nu-s multumit de animite aspecte la Kia, si anume urmatoarele : reteaua de dealeri insuficienta in tot Bucurestiul, si anumite elemente de la interior gen acel material ecologic de pe scaune care seamana cu ''pielea'' se increteste rapid dupa o utilizare, sau mai degraba dupa un anumit prag de km. De asta , as prefera oricand un Hyundai in loc de Kia ca nivel de calitate Kia mai are de lucrat pana la nivelul Hyundai. Cat despre noul Sportage, nu pot trage inca o concluzie adecvata pana nu ajung sa urc in ea . Imi pare rau pt rafuiala de mai sus, dar pe bune mi-ai inveselit ziua cu acel pasaj al tau :)))))) ........ mi-e greu sa cred o astfel de gluma . O zi buna !
Imi pare rau insa ca trebuie sa faci fata unor reactii precum cele de mai sus, de la oameni de 2 bani, care se cred mari ingineri.
Practic e vorba de o singura persoana, care da dovada de probleme clare la mansarda, dandu-si voturi singur, postand sub diferite nume pentru a-si satisface ego-ul.
Evident ca temperaturile extreme, in special cele negative, vor afecta cursa, raspunsul si rata de compresie sau decompresie a amortizoarelor, in special daca sunt unele low-cost, cu ulei sensibil la diferente de temperatura. Se pare ca nu toata lumea stie faptul ca si metalul sufera in cazul temepraturilor extreme, mai ales cand vorbim de metale cu proprietati elastice. Tu lasa-i sa scuipe mai departe, nu merita sa-ti pui mintea cu ei pentru ca cel mult conduc o Nubira 2 bani, dar au pretentia ca se pricep la un Sorento mai bine decat un posesor de 4 ani. Cam asta e logica Romanului prost.
Dar tin sa te anunt (ca tu nu ai de unde sa stii), ca exista telescoape de buna calitate sau de proasta calitate. Poti lua un telescop cu 100 de lei, sau cu 5000 de euro. Are rost sa-ti explic ca exista totusi o diferenta ? Ca nu platesti doar brand-ul ? Nu are rost... cum nu are rost sa-ti explic ca depinde foarte mult de materialele folosite, tipul de ulei, camera de compresie sau supapa ei.
Dar tu stii mai bine, ca de obicei.
Pot sa-ti spun un secret ? un scooter accelereaza mai repede decat o Nubira. Cu toate astea, prefer o Nubira. Intelegi ? aaa... nu. Am uitat... n-ai cum.
alex chiar a meritat sa le raspunzi unor @-zi infantili pt. care jignirea este singura argumentatie?
Toate marcile enumerate folosesc fluide sintetice peste tot. Piesele folosite sunt standard, nu low-cost. Dacia, care e low-cost foloseste intr-adevar piese Renault de generatie/conceptie mai veche.
Daca ai BMW, felicitari. Poate esti chiar fan. Daca ai luat-o pe principiul ca la banii aia nu gaseam nimic nou (desi poate existau optiuni - asta tu o stii mai bine)...rusinica. E exact categoria care inunda parcul auto cu vechituri. Eu sper ca esti din prima categorie :-)
2.0 diesel 136 Cp AWD automat
nu vreau sa-l contrazic pe Alex vizavi de problemele
pe care le-a intampinat el pe vechiul Sportage,
dar modelul nou pare simtitor imbunatatit.
de exemplu, incarcat cu 400 kg, pe drum european,
la 150 km/h sta surpinzator de bine pe drum ...
conduc de 10 ani un seat ibiza, masina destul de
sportiva ca si comportament ... Pana in momentul
ne fata, pe drumurile pe care eu circul (cam 20000 km pe an)
nu am simtit nevoia ca in curbe sa merg mai incet cu
Sportage-ul de cat cu Ibiza ...
plasticele de la interior, butoanele etc. chiar par foarte robuste.
masina a fost vreo 27000 euro, dotata destul de bine ...