constructori auto au prins gustul lansărilor oficiale oficializate la evenimente la care până acum 4-5 ani nu vedeai nicio urmă de marcă auto printre expozanți. Odată cu explozia tehnologiilor care transformă mașinile în gadget-uri mobile pe roți, producătorii au înțeles însă că tinerii născuți după 1990 pot fi "accesați" doar dacă te mulezi pe stilul lor și mergi acolo unde sunt și ei prezenți.
Astfel, dacă Consumer Electronics Show din Las Vegas, eveniment derulat la începutul lunii ianuarie, a reprezentat o rampă de lansare pentru concepte care și-au făcut debutul mondial înainte de a fi prezentate la marele Salon Auto de la Detroit, viitorul Mobile World Congress (MWC) Barcelona va fi și el teren de bătaie pentru mărcile auto. Iar primul brand ce își anunță prezența este Ford, care va avea stand la MWC pentru al cincilea an consecutiv.
Și nu doar că va avea stand, ci va prezenta un "nou model destinat pieței din Europa", așa cum arată Ford într-un comunicat oficial.
Acesta va fi prezentat de nimeni altul decât Mark Fields, CEO Ford Motor Company, într-o conferință de presă care va fi organizată în 22 februarie. La fel ca în cazul CES Las Vegas-Detroit, modelul va fi ulterior transportat la Geneva, acolo unde va face parte din linia de noutăți pe care Ford le va prezenta la primul salon auto european de importanță majoră a acestui an.Ce model aduce Ford la Barcelona?
Informațiile legate de noul model destinat pieței europene sunt practic inexistente, comunicatul Ford rezumându-se la un anunț sec. Există însă deja două ipoteze avansate de presa auto internațională. Prima ar fi prezentarea unui facelift al lui Ford Kuga (foto sus), model care în SUA este cunoscut pe piață sub numele Escape. Cum Ford Escape a primit recent o recondiționare estetică și tehnică, este de așteptat ca aceasta să fie anunțată și în Europa.
A doua ipoteză vizează o nouă generație a lui Ford Ka, bazată pe un model pe care marca americană l-a prezentat deja în America de Sud.
Noul Ka este o variantă interesantă de lucru implicit pentru piața din România, informațiile de pe piață mizând pe fabrica din Craiova ca loc de producție pentru viitorul model.
KA e prea important pentru Ford pentru o lansare intr-un cadru aproape anonim. Dar mai stii?
votez totusi pentru facelift
pai ar trebui sa fie important, segmentul e in crestere...si ar fi ciudat ca Ford sa lipseasca din segmentul mini