A patra generație Hyundai Tucson tocmai a primit un facelift. Noua actualizare constă într-un exterior ușor revizuit și un interior care include acum mai multe butoane fizice față de modelul anterior. Noul Hyundai Tucson facelift va debuta pe piața europeană la începutul lui 2024.
La exterior, noul Tucson facelift primește o grilă redesenată, jante cu un design nou, dar și praguri laterale mai late. Însă, cele mai mari schimbări se află în habitaclu, acolo unde bordul este complet redesenat față de modelul de până acum. Astfel, avem aici două ecrane de 12.3 inch pentru sistemul multimedia și pentru instrumentarul digital, care sunt acum unite.
De asemenea, Tucson facelift primește un volan nou, care include și o siglă nouă în centru cu 4 puncte. Acesta este codul Morse pentru litera H. O noutate care va mulțumi clienții noului model este prezența mai multor butoane fizice, în special pentru reglarea climei. Aici avem acum și butoane rotative pentru reglarea temperaturii, a volumului radio și a altor funcții ale mașinii.
Inclusiv aeratoarele sunt redesenate, ele fiind acum mai subțiri și mai lungi față de până acum.
Mai mult, maneta schimbătorului de viteze este acum montată în zona volanului, lucru care duce la mai mult spațiu liber în zona consolei centrale. Datorită spațiului mai mare, aici este prezentă o tavă de încărcare wireless pentru telefon. Și aici mai sunt prezente butoane fizice, alături de două suporturi de pahare.
Deocamdată, Hyundai nu a dezvăluit nicio informație tehnică despre noul model. Așa cum spuneam mai devreme, lansarea pe piață a noului Tucson facelift va avea loc la începutul lui 2024.
via Hyundai
nu, nu era
Hyundai a dezvaluit 4 poze si cam atat!
Dacă dumneavoastră credeți că am omis intenționat detaliile precizate în comentariul dvs, vă invit să citiți comunicatul oficial Hyundai despre noul Tucson. Poate le găsiți dvs. O zi bună vă doresc.
https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/new-tucson-with-more-refined-and-powerful-design.html
- consider ca la acest facelift s-a dorit un aspect exterior mai sportiv dar liniile mai drepte desenate atat pe grila fata cat si pe jante nu par a fi in ton cu liniile curbate ale caroseriei
- luminile de zi pe 3 randuri fata de 4 produc "goluri" mai mari decat actualul model care era deja cu o grila foarte "aerisita"
- desi nu avem imagine cu partea din spate, sper ca au ridicat semnalizarile la un nivel corect de vizibilitate pentru traficul din aglomerari urbane
- in rest, cam aceeasi caroserie, pentru cine apreciaza actualul design exterior nu par sa fie si alte surprize
Interior:
- suportul pentru telefon este perfect pozitionat, la cel actual asezat pe suprafata de incarcare nu se mai poate vedea ecranul, de fapt nu se mai vede deloc, motiv pentru care de multe ori il poti uita in masina linistit
- suporturile de pahare in aceeasi pozitie, mi-ar fi placut sa vad o acoperire culisanta a acestei zone negre da plastic/cauciuc cu un element de culoare bej pentru un aspect mai ingrijit
- buzunarele laterale jos la consola centrala constat ca au fost eliminate, foarte bine, oricum erau mici si nepractice. Se simte lipsa unui suport dedicat pentru ochelari totusi.
- sculptarea bordului in partea dreapta castiga la partea practica (suport telefon pentru pasager sau alte obiecte mici) dar pierde la capitolul aspect
- volanul care desi nu-mi pare neaparat mai aspectuos, castiga la capitolul confort deoarece s-a eliminat insertia dura din partea de jos a volanului (cine conduce cu o mana stie ce spun)
- ecranul "ultra wide" care mi s-a parut foarte fain initial la Mercedes, castiga doar la capitolul "wow", actualul format din 2 module este superior. Ecranul touch pozitionat pe consola centrala mai aproape si orientat catre pilot este mai usor de utilizat comparativ cu cel nou plasat deasupra bordului. Un avantaj totusi la facelift ar fi pozitia ceva mai ridicata pentru urmarirea navigatiei, dar aici ar fi fost mai bun un head-up display. In ce priveste partea stanga, o privesti oricum printre volan la ambele variante, deci nimic nou.
- noua maneta de schimbare a vitezei pare logic pozitionata langa volan si posibil sa fie un plus, dar nici la actuala nu vad o problema plasata fiind pe cotiera. Ai apasat butonul (D)rive la plecare si cam asta e tot, daca nu ai nevoie de marsarier, mai ai de apasat butonului (P)arking la destinatie. Deci, nu este ceva ce sa folosesti prea des.
- consola centrala cu comenzi multimedia si zona de ventilatie/climatizare e "din alt film cu restul bordului" la capitolul design. Posibil sa bucure pe cei care prefera butoane fizice pt volum si ventilatie/temperatura. Personal m-am adaptat repede la cele actuale cu touch (foarte criticate initial de toti) si apreciez deoarece functioneaza perfect, usor chiar si cu manusi din piele pe timp de iarna (o spun doar ca si test, pentru ca volanul are incalzire deci nu prea are sens cu manusi pe volan)
- interiorul la varianta noua castiga la practicalitate dar la design mi se pare mai fluid si mai "legat" cel actual
Nu cred ca va produce o revolutie in vanzari, actuala varianta fiind inca un best seller al producatorului corean. Pentru cei nehotarati, recomand Tucson Hybrid pentru un motor silentios care poate rula economic sau sportiv (dupa preferinte), precum si echiparea Luxury pentru cei care apreciaza confortul.