La sfârșitul anului trecut, Hyundai a publicat primele imagini oficiale cu noua generație Kona. Noul model este conceput special pentru a fi un vehicul electric și mai apoi de a fi disponibil și în versiuni cu motoare termice hibride. Am aflat, deja, detaliile tehnice despre cele din urmă versiuni, iar acum, constructorul asiatic a dezvăluit detaliile tehnice mult așteptate și despre versiunea electrică.
Astfel, noul Hyundai Kona Electric este disponibil în două versiuni: Standard Range și Long Range. Prima versiune aduce un acumulator de 48.4 kWh și un propulsor de 156 de cai putere și un cuplu de 255 Nm. Această versiune promite o autonomie de circa 342 de kilometri în regim WLTP.
De cealaltă parte, versiunea Long Range primește o baterie mai mare, de 65.4 kWh și un propulsor mai puternic, de 217 cai putere. Cei care aleg versiunea cu acumulator mai mare vor avea o autonomie de peste 490 de kilometri în regim WLTP.
Alături de acestea, Hyundai Kona Electric beneficiază de o arhitectură de 400 de volți, iar bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în 41 de minute, la o stație de încărcare rapidă.
Modelul vine echipat din fabrică și cu un sistem de pre-condiționare a bateriei pentru a asigura o autonomie bună și un nivel de încărcare bun chiar și la temperaturi foarte mici. Tot aici avem și o priză încălzită, care funcționează până la temperaturi de -30 de grade Celsius.Specific noului model este și sistemul i-Pedal, care permite condusul cu doar o singură pedală. Bineînțeles, Kona Electric vine și cu sistemul de regenerare Smart Regenerative System, care poate regla forța de frânare regenerativă în funcție de fluxul traficului de pe șosea.
Noua generație Hyundai Kona a crescut în dimensiuni față de predecesorul său. Cu o lungime de 4355 de milimetri, acesta este mai lung cu 150 de milimetri decât vechiul model și este mai lat cu 25 de milimetri, până la 1825 de milimetri. Inclusiv ampatamentul este mai lung cu 60 de milimetri, până la 2660 de milimetri. La final, noul Kona are o înălțime de 1575 de milimetri, fiind doar marginal mai înalt decât vechea generație.
Ca dotări, noul Kona Electric vine echipat cu un ecran panoramic dublu de 12.3 inch, alături de un heads-up display de 12 inch și alte dotări precum: monitorizare panoramică, asistent de păstrare a benzii, asistent inteligent pentru limita de viteză și asistent pentru unghiul mort, printre altele.
Deocamdată, Hyundai nu a dezvăluit prețurile noului Kona Electric pentru piețele din Europa.
via Hyundai
Si mai e o necunoscuta: pretul. sa vedem cam pana unde se arunca. Daca vine cu un pret bomba si cu livrare in 2 ani e fix degeaba.
Cat despre autonomii, la 48KWh o sa ai vreo 250 km autonomie. La cea de 64 o sa ai sub 350, nici vorba 490. Nu inteleg de ce se minte in continuare. Chiar si cei mai infocati aparatori ai electricelor stiu deja realitatile astea: mergi 100 de km cu 22 KWh, cam acolo e consumul real. Iarna e mai rau, evident, dar nu vorbim de asta... :)
Prețul nu-i relevant ca plătește statul.
Autonomia nu-i relevantă ca este a 2-a sau a 3-a masina pentru cei care stau la casa, garaj șamd, deci folosită 99% doar in oraș/distante scurte.
Service nu trebuie… in caz de accident dauna totala ;)
In realitate autonomia e apropiata de cea oficiala dacă mergi normal. Dacă mergi "sportiv" e ca la termice: oficial 6l/100km, in realitate 15l/100km.
Iarna e ca vara la termice cand merge aerul condiționat.
Lasă vrăjeala.... Tu ai impresia ca păcălești pe cineva? Voi ăștia 3-4 hateri de pe aici va păcăliți între voi.
Parcurg aproape săptămânal un drum de 400 km si n-am nici un “chef” sa stau cu ochii ca pe butelie.
PS dacă Electricele-s subvenționate la fel ar trebui si cu mâncarea Vegan-ilor ca nu poluează… ;)
In rest, urata cu spume, cu rotile ale inguste in pasajele alea patrate, sistemele de iluminare puse idiot, iar interiorul arata ca un casetofon din anii '90 fara butoane.
Cat despre consum de benzina de la 6 la 15, minti cu nerusinare. Nu exista asa ceva.
Succes!!