După o lungă campanie de promovare, dar și imagini "scăpate" mai devreme pe internet, noua electrică de performanță Hyundai Ioniq 5 N a debutat oficial cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood.
Până să ajungem la detaliile tehnice, care sunt, fără îndoială, piesele de rezistență a noului model, haide să trecem în revistă modificările de ordin estetic.
DIMENSIUNI SCHIMBATE
Așadar, Hyundai Ioniq 5 N este cu 40 de milimetri mai lată, cu 80 de milimetri mai lungă și stă cu 20 de milimetri mai aproape de asfalt, comparativ cu Ioniq 5.
Spoilerul frontal are un element aerodinamic nou, prize de aer în plus, jante cu diametrul de 21 de inch, în spate avem o bară de protecție exclusivă, un difuzor de aer pronunțat și, nu în ultimul rând, un ștergător pentru lunetă. Un element care îi lipsește lui Ioniq 5.
Totodată, accentele roșii de la exterior îți dau de înțeles că de-a face cu un model de performanță al diviziei N. Sunt disponibile 10 nuanțe exterioare.
Pentru interior, Hyundai a pregătit un volan N, cu diverse butoane pentru configurarea dinamicii de condus, padele din metal și scaune sport care pot fi îmbrăcate fie într-o combinație de material textil și piele, fie în Alcantara și piele.
2 MOTOARE ELECTRICE, PÂNĂ LA 650 CP
Așa cum știam deja, Hyundai Ioniq 5 N este echipată cu două motoare electrice, care dezvoltă împreună 609 CP și 740 Nm.
Cu funcția N Grin Boost activată, pentru 10 secunde puterea crește la 650 CP și 770 Nm cuplu.În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 3.5 secunde, sau 3.4 secunde cu funcția Boost. Viteza maximă ajunge la 260 km/h.
Bateria are o capacitate de 84 kWh și beneficiază de tehnologie de încărcare la 800V. Tocmai de aceea, repriza 10 - 80% durează 18 minute la o stație de 350 kW. Autonomia nu a fost, încă, anunțată.
Frânele au discuri de 400 mm pe față și de 360 mm pe spate (0.6 G forță de decelerare), direcția a fost îmbunătățită, iar cu ajutorul software-ului, Hyundai încearcă să ofere o dinamică de condus diferită de cea a rivalilor din gamă.
SOFTWARE INTELIGENT, PENTRU UN CONDUS CÂT MAI DINAMIC
Spre exemplu, sistemul N Pedal crește puterea frânării regenerative pentru a îmbunătăți comportamentul pe viraje. Avem apoi N Drift Optimizer care îi permite mașinii să efectueze derapaje controlate. Are până și o funcție Torque Kick Drift care simulează așa numitul "clutch kick" cu ajutorul căruia se inițiază un drift la mașinile cu roți motrice spate.
Sistemul N Torque Distribution este ajustabil pe 11 niveluri.
Diferențialul electronic este cu alunecare limitată.Tehnologia Hyundai N e-shift simulează schimbarea treptelor unei cutii automate cu 8 rapoarte și dublu ambreiaj, prin controlarea cuplului motoarelor electrice. Nu în ultimul rând, sistemul N Active Sound + propune 3 teme sonore.
Ignition imită motorul de 2.0 litri turbo utilizat de modelele Hyundai N, Evolution imită sunetul conceptului RN22e, iar Supersonic imită sunetul făcut de un avion militar.
Modul N Race îi permite celui de la volan să aleagă între două setări: Endurance, reduce puterea pentru un timp mai lung petrecut pe circuit, și Sprint care prioritizează livrarea de putere maximă.
Pe lângă autonomie, data lansării pe piață și prețul rămân, de asemenea, necunoscute.
via Hyundai
mult mai bine sunet electric de star trek, plus de anvelope etc..
Sunt foarte tentat de Ioniq 5, dar modelul normal. Asta e pentru cei cu nostalgia adolescenței de ordin anii 80, în occident.
pentru Civic e:HEV deja exista tutoriale de anulare a sunetului de motor termic. Ceea ce mi se pare...corect.
sistemul sonor ar fi mai de succes daca ar imita basul si cu toba mare.
De câți ani nu am mai ascultat asta....
nu au cum sa-l produca mai ieftin atata timp cat 40% din profit merge la LG.