Salonul Auto de la Geneva 2015

Noul Honda Jazz vine cu cel mai mare portbagaj din segmentul mic şi un motor nou de 1.3 litri

Publicat Miercuri, 25.02.2015
de Bogdan Mirică
Comenteaza 4
Noul Honda Jazz vine cu cel mai mare portbagaj din segmentul mic şi un motor nou de 1.3 litri - Poza 1
Noul Honda Jazz vine cu cel mai mare portbagaj din segmentul mic şi un motor nou de 1.3 litri - Poza 2
Noul Honda Jazz vine cu cel mai mare portbagaj din segmentul mic şi un motor nou de 1.3 litri - Poza 3
Noul Honda Jazz vine cu cel mai mare portbagaj din segmentul mic şi un motor nou de 1.3 litri - Poza 4
Honda a dezvăluit oficial noua generaţie a modelului Jazz pentru Europa. Modelul va fi prezentat la Geneva, dar va ajunge pe piaţă în vara acestui an.

După ce a debutat pe piaţa din Japonia şi apoi America de Nord, noua generaţie Honda Jazz este gata să ajungă şi în showroom-urile europene. Japonezii au dezvăluit prima imagine a versiunii pentru Bătrânul Continent, aşteptată să se lanseze public în cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Cel mai mare portbagaj din segment

Noul Jazz rămâne ca reprezentant Honda în segmentul B, împărtăşind platforma cu un alt model aşteptat la salonul elveţian: crossover-ul HR-V.

Honda HR-V: debutul european al SUV-ului mic introduce un nou motor pe benzină

Subcompacta păstrează o linie a acoperişului mai înaltă, însă beneficiază de o caroserie mai mare cu 95 de mm, totalizând o lungime de 3915 mm şi un ampatament de 2530 mm, cu 30 de mm mai mult decât vechea generaţie.

Portbagajul a devenit şi el extrem de încăpător, ajungând acum la 354 de litri, cea mai mare valoare din segment, dacă stăm să ne gândim că Skoda Fabia, livderul actual, oferă doar 330 de litri. În cazul în care bancheta spate este rabatată, capacitatea portbagajului noului Jazz ajunge la 884 de litri.

Esential 354 de litri oferă portbagajul noului Jazz.
3915 mm este lungimea noului Jazz.
102 cai putere oferă motorul de 1.3 litri benzină al noului Jazz.
Aşa cum a promis, Honda a instalat şi pe Jazz noul set de scaune Magic Seats, regăsit pe fratele mai mare CR-V.
Acestea permit glisarea banchetei pentru mai mult loc în portbagaj şi invers.

Multiple sisteme de siguranţă

Şi exteriorul şi interiorul păstrează similitudini cu versiunile din SUA şi Asia, însă echiparea este adaptată publicului european. Pe lista de sisteme de siguranţă se va regăsi şi un cumul de tehnologii reunite sub titulatura Advanced Driver Assist System, care folosesc o cameră şi un radar pentru Intelligent Speed Assist, Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition şi farurile adaptive. Sistemul de frânare automată în caz de coliziuni la viteze mici (City Brake Active) va fi instalat standard.

La capitolul tehnologie, noul Jazz beneficiază de sistemul Honda Connect, care se poate sincroniza uşor cu telefoane mobile inteligente prin Mirror Link, WiFi, Bluetooth, HDMI sau USB. Sistemul multimedia va permite şi acces la internet, va oferi o navigaţie de la Garmin şi va dispune de mai multe aplicaţii inteligente.

Noul honda Jazz vine cu un ecran tactil.

Motor nou de 1.3 litri i-VTEC

Modificări importante şi sub capotă, acolo unde Honda îşi va întâmpina clienţii cu un nou motor pe benzină i-VTEC, de 1.3 litri şi 102 cai putere, disponibili la 6000 de rotaţii. Unitatea poate fi asociată unei transmisii manuale cu şase rapoarte, care o înlocuieşte pe cea cu cinci rapoarte.

Opţional, clienţii au acces şi la o automată de tip CVT.

Maşina este mai uşoară decât predecesorul său şi beneficiază de o rigiditatea structurală mai mare. De asemenea, şi suspensia şi direcţia au fost îmbunătăţite pentru o stabilitate mai mare şi un răspuns mai bun.

Noul honda Jazz va debuta oficial la Geneva, însă debutul său comercial va fi demarat în vara acestui an.


Comentarii (4)

  • Trebuie sa recunosc ca bordul m-a impresionat placut...
    18 6
  • Bordul e foarte interesant (si cel al viitorului HR-V e asemanator) iar ca design exterior e bine proportionata. Un mare plus pentru portbagaj. Ceea ce mi se pare insa aproape stupid e faptul ca se incapataneza sa ofere aspirate cu performante/consum la nivel de acum 5-6 ani. Niciun diesel mic si niciun tubo pe benzina (ok vor sari celebrii fani ai fiabilitatii aspiratelor insa hai sa fim seriosi ca nu mai traim acum 20 de ani). Asta se va traduce prin vanzari infime pe piata europeana plus o devalorizare foarte mare la revanzare. Sa speram ca nu se va mai repeta greseala la HR-V si la viitorul Civic (care parca va fi lansat anul urmator).
    10 8
  • volan frumos, bord frumos, ergonomie excelenta.

    Preturile de pornire il vor trage in jos pentru ca nu sta nimeni sa analizeze faptul ca dotarile de baza sunt optionalele concurentei. Poate ca nici linia asta de monovolum pitic nu il prea ajuta, ca nici stii ce e...
    8 4
  • TC1900
    o masina reusita, fata de sora ei mai mare civic
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru