Noul Guvern nu schimba taxa auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Partidele politice care au fost votate la carma tarii noastre au uitat sa mentioneze taxa auto in planul de guvernare pentru urmatorii patru ani. Coalitia “Parteneriatul pentru Romania” este formata din PD-L si Alianta Politica PSD+PC si detine majoritatea in Parlamentul Romaniei. Noua guvernare promitea schimbari serioase in domeniul financiar si economic, printre acestea fiind inclusa si taxa auto, care nu este insa mentionata in planul de guvernare.
Desi PSD a propus modificarea drastica sau inlaturarea taxei auto atunci cand se afla in opozitie, membrii acestui partid nu au mai facut mentiuni despre acest subiect in noul plan de guvernare conceput alaturi de PD-L. Numerosi alti parlamentari au promis inlaturarea taxei auto, dar totul s-a sters cu buretele dupa alegeri.
Situatia este cu atat mai incerta daca avem in vedere faptul ca noul guvern nici macar nu a mentionat taxa auto in planul de guvernare, alaturi de alte probleme atacate in campania electorala. Programul de guvernare promite reducerea numarului de taxe si impozite, dar taxa auto nu este printre acestea. Daca ar fi sa judecam dupa impartirea ministerelor, PD-L primind ministerele Finantelor, Transporturilor, Economiei, Apararii, Dezvoltarii regionale, Comunitatiilor, Culturii, Tineretului si Turismului, ar fi de datoria celor de la Partidul Democrat-Liberal sa formuleze o propunere privind taxa auto.
Acest lucru este improbabil deoarece planul de guvernare in forma provizorie poarta asemanari puternice cu programul de guvernare social-democrat.Cele doua partide au atacat puternic taxa auto atunci cand se aflau in opozitie, cerand chiar desfiintarea ei si restituirea sumelor. PSD a propus un proiect de lege pentru anularea ei, iar PD-L a initiat chiar o motiune simpla, care a fost si adoptata. Atacurile au vizat in special prima forma a taxei, cu niveluri foarte mari pentru masinile vechi.
Guvernul Tariceanu nu a anulat inca taxa, ci a modificat-o potrivit cerintelor UE, ridicand nivelurile pentru masinile noi si scazandu-le considerabil la cele vechi. Sistemul a fost pastrat pana acum cateva saptamani cand, brusc, Calin Popescu Tariceanu a anuntat triplarea taxei auto pentru masinile second-hand, lucru care a starnit proteste de amploare in toata tara. Acum, cele doua partide au puterea in mana si uita de taxa auto, in ciuda protestelor populatiei care se deruleaza in fata Palatului Victoria.
Via | Cotidianul
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
ce pot sa spun decat sa le fie rusine
dupaia sa puna taxe
Boc se plimba in clasa S si noi nu avem voie decat Logan
Milogilor
Aduc o masina aztazi cu 3-500 eu după care ma duc sa cer 1000 eu in programul rabla
Multe nu sunt in aceasta schita de guvernare! Cineva vrea sa va intarate!
RABDARE! Ca nu Guvernul Tariceanu a scos-o asta vara!
- Voi aveti impresia ca astia, animalele astea alese, au habar de ce se intampla in tara, cu oamenii, cu legile ?
Au ajuns la ciolan, dupa ce s'au scuipat 4 ani .. a ajuns pupin'istul lui Base premier, la ce naiba sa te mai poti astepta?
Autostrazi, proiecte pentru cetateni, schimbari in bine in viata cuiva ... le gasesti ori emigrand, ori cu proteste tata - daca ar iesi macar majoritatea celor care intra si pe automarket in strada saptamanal, pe diverse teme, ar vedea ca oamenii s'au trezit ... asa cand fac ce vor si nimeni nu'i trage de urechi, la ce sa te astepti ???!
Poate le da Dumnezeu minte sa puna taxa ca in Germania, atunci sa va vad !!!!!!!!
La o masina de 15000 euro eu fac profit cam 700 euro , ca o aduc de afara , cu riscuri de accident , defectiuni si alte alea. Ti se pare ca e usor ? Ia sa te vad.
nu stiu de ce nu am ramas in america vara asta si m-am intors sa ma chinui cu voi
vi sa intrebati de ce pleaca toata lumea din tara...
P.S. @1 - super tare frate ...
RATB - RULLZ =))
romania : auto pe benzina,motor 1800cc,an 1997,taxa :3472.2 euro
Iti doresc sa mergi fericit cu ratb toata viata, in fundul masinii sau la burduf.
Tu, in prostia ta de moldovean galmos, chiar crezi ca daca toti oamenii din tara asta nu si-ar cumpara masini noi daca si-ar permite? Chiar daca in Romania masinile noi nu sunt intordeauna noi (prietenii stiu de ce).
@gerula, nu vrei sa ne belesti poola?
In Germania sau Franta sunt taxe ecologice bagate in impozit si nu se refera niciuna din ele la prima inmatriculare. TOATE masinile platesc!
Chiar nu vedem padurea din cauza copacilor?!??!
Sincer mi se cam falfaie unde anume ajung banii astia dar stiu sigur ca unul dintre efecte este acela de a nu mai face slalom printre pisicute si ursuleti care se intrec in vechime si in fumul de dupa ele. Asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca majoritatea celor care isi iau asemenea masini o iau doar sa se laude cu talonul de bemveu ca masina oricum e varza iar cunostintele acestora intr-ale soferiei lasa mult de dorit.
Pentru cel care spunea ca nu isi permite alta masina si ca are un salriu modest, stimate domn, esti o exceptie dar inca gasesti masini noi la preturi rezonabile si la astea nu platesti nici o taxa (pentru ca sunt noi). Acum vreo luna parca am vazut o oferta la matiz pe GPL 5000 si ceva de euro, poti sa iti iei logan in rate...cu 65 de euro pe luna ai logan stimate domn si e nou si iti faci treaba elegant cu el.. Nu e limuzina dar cred ca nici masina pe care ai cumparat-o n uaduce a asa ceva!
In concluzie, taxa e pusa impotriva smecherilor de doi bani si nu a celorlalti. Deschideti ochii oameni buni, e facuta pentru voi!
Trebuie sa emigrez? Sau sa fac ceva sa scap de gunoaie ca tine si ca Tariceanu? Tu n-ai vazut Citroen 1,6 HDI 2007 care fumeaza?
Oare cine e mai samsar? Tariceanu sau un tigan din Vitan?
Si apropo cu RATB nu am mai mers de o gramada de ani ...
@Marse - cine te obliga sa iti iei Matiz ... chiar esti intr-o tara libera chiar nu te obliga nimeni sa iti cumperi masina :))
In spatele acestor decizii pot sta sau nu interese de nivel mai inalt. In aparenta este o taxa. Eu unul nu cred in decizii luate din topor. Si aici ma refer la decizia fostului prim-ministru, aruncata ca un bolovan in balta. Nu se va revigora industria auto interna doar ca se tripleaza taxa, cel putin nu intr-un timp atat de scurt incat sa fie interpretata aceasta noua formula a taxei ca si una eficienta.
Haideti sa luam un exemplu, daca tot vorbim fiecare la modul subiectiv, bazat pe interese personale. Un/o individ/a are in vedere achizitionarea unui automobil Euro 4 cu o vechime de maxim 2 ani. Sunt foarte curios cat poate polua acest autoturism mai mult decat unul nou, cu cat mai mult?!? Si nu vorbesc de import din tari ale UE ci doar de achzitie. Sunt si parcuri auto interne ale dealerilor cu masini returnate de la clienti in sistem Buy-Back. O masina premium sau pseudo-premium isi pierde in 2 ani aproximativ jumatate din valoare, poate chiar mai mult, de aceea multi o privesc ca si o afacere buna. Taxa de la un nivel rezonabil - pentru norma Euro 4 si o vechime de doi ani - de la un maxim 400-700 de Euro ajunge acum peste 1500 de Euro, chiar 2000 de Euro, doar pentru ca a vrut Tariceanu sa tripleze taxa.
Am dat acest exemplu vizavi de toti care va luati de tigai/rable din UE - si cu care sunt de acord -, dar celalalte categorii ce vor face?!? Am luat un exemplu, mai sunt multe altele.
Fiecare avem interese si le vrem materializate. Nu vad ca cei care au realizat noul plan de guvernare sa le pese de aceste amanunte, cum nici voua multora nu va pasa... cei ce se vad ei cu sacii in caruta.
Am o presimtire ca multi vor da navala la Ruse. Deja sunt firme care ofera servicii de inmatriculare in Bulgaria. Practic este o optiune - personal o iau ca pe ultima -, dar aceasta optiune va aduce bani in buzunarul vecinilor de la Sud, datorita constrangerilor impuse de guvernul nostru.
Eu va urez Sarbatori Fericite si sa fim noi sanatosi, fiarele tot acolo vor ramane!
Oricum omului de rand nu ii trebuie bani ca el e fraier si se multumeste cu ce ii ramane.
Oricum daca nu se va face o derogare de la ordonanta asta pt cei care au adus masina pana pe 15 decembrie va iesi mare taraboi, oamenii s-au imprumutat in banci platesc rate si nu se pot folosi de bunul achizitionat.
In orice stat de drept o lege nu se aplica retroactiv doar la noi se poate asa ceva.
Guvernul daca vrea sa mai scape de proteste ar face bine si ar gandi innainte sa dea asemenea acte normative.
In rest cele bune!
Craciun Fericit!
dam dar sa si cerem.Doar ca uni vreau sa ia si sa tot ia banu.de dat dau taxe si tape poporului.
sa nuitam cine ii voteaza de o vreme icoace.
ne meritam conducatori(hotiiiii)
daca am auzi imnul mai des poate ne mai si desteptam.
masini ca si masini -dar restul nu ne doare?
Pacat ca n mai e vadim in guvern.
ASA CA JOS TAXA !!!!!! ROMANI LA RABLE