Noul Ford Ranger PHEV: autonomie electrică de peste 45 de kilometri

de Tiberiu Safta
Luni, 16.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a lansat oficial noul Ranger PHEV pentru piața europeană. Noul model primește un propulsor hibrid cu încărcare la priză, care oferă 280 de cai putere și o autonomie electrică de peste 45 de kilometri.

Constructorul american a prezentat oficial noul Ranger PHEV. Așa cum reiese din numele său, aceasta este noua versiune hibridă plug-in a camionetei, care va fi disponibilă în Europa începând din 2025. Noul model va fi disponibil în 3 linii de echipare, inclusiv într-o ediție specială de lansare.

Față de un Ranger obișnuit, noua versiune PHEV nu a suferit nicio modificare vizuală. Cea mai mare noutate este prezentă sub capotă, acolo unde avem un motor EcoBoost pe benzină de 2.3 litri cuplat la un singur motor electric de 102 cai putere. În total, întreg propulsorul dezvoltă 279 de cai putere și un cuplu de 690 Nm, fiind cel mai mare cuplu dintre toate versiunile Ranger.

Motorul electric este integrat într-o transmisie hibridă modulară, iar propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 10 trepte. Partea electrică este alimentată de o baterie de 11.8 kWh, capacitate netă, de unde rezultă o autonomie de peste 45 de kilometri în modul de rulare electric. Bateria poate fi încărcată în mai puțin de 4 ore la un încărcător monofazat de 16 amperi.

Șoferul are la dispoziție nu mai puțin de 4 moduri de rulare doar pentru mersul electric: Auto EV, EV Now, EV Later și EV Charge.

Noul Ford Ranger PHEV vine echipat și cu încărcătorul Pro Power Onboard, prin care pot fi alimentate unelte și alte echipamente fără nevoia unui generator. În standard, sistemul oferă 2.3 kW, însă există și opțiunea unui încărcător de 6.9 kW, cu două prize de 15 amperi. Noul model are o sarcină utilă de o tonă și o capacitate de tractare de 3500 de kilograme. Bineînțeles, avem și un sistem de tracțiune integrală e-4WD, cu un diferențial spate blocabil.

La momentul lansării vor exista 3 linii de echipare: Wildtrak, XLT și ediția specială de lansare Stormtrak. Cea din urmă echipare aduce următoarele dotări: jante din aliaj de 18 inch, grilă de tip fagure, prize de aer pentru aripile laterale, grafică specifică, faruri LED Matrix, sistemul Flexible Rack, asistent pentru mersul în marșarier cu remorcă, o cameră video de 360 de grade, vopsele gri Chill și negru Agate, sistem audio Bang & Olufsen cu 10 difuzoare și materiale interioare exclusive.

Noul Ford Ranger PHEV va fi produs în Africa de Sud, la uzina de la Silverton.

Primele exemplare vor fi livrate din primăvara lui 2025.

via Ford

Comentarii (4)

  • 0 barat
    in afara de o petarda de marketing, in viata reala nu are nicio semnificatie, niciun plus real acest "progres" tehnologic.. va scriu din ipostaza de posesor de Ranger nu hibrid
    4 4
  • Nu sunt posesor de Ranger, dar 45 de km autonomie electrică, cel mai mare cuplu dintre toate versiunile și posibilitatea de a-ți alimenta sculele la bateria mașinii nu cred că este doar o "petardă de marketing".
    6 2
  • spaclu lu manole
    Foarte slaba autonomia pentru 2024. Sunt deja SUV-uri cam la aceeasi greutate si dimensiuni care au peste 100km range.
    Jeep Wrangler hibrid are 45 km daca nu ma insel. Americanii pot mult mai mult. De ce n-o fac?
    La peste 100km autonomie electrica, deja e alta discutie.
    3 0
  • Cătălin
    Măi, daca e " peste" 45 km electric, cred că aș putea face 450-500 prin București. Tot in regim electric :) sau or fi vrut să scrie "pește"?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru