La jumătatea anului trecut, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Puma, o denumire pe care publicul european o cunoștea de la finalul anilor '90. Puma a primit atunci haine de SUV, fiind asamblat din 8 octombrie 2019 la uzina Ford din Craiova.
După mai multe teasere publicate în cursul acestui an, a venit momentul ca Ford să prezinte versiunea de performanță a SUV-ului Puma.
Noul Ford Puma ST marchează o premieră pentru constructorul american și pentru industria auto locală, fiind primul model Ford Performance produs în România, dar și Europa.
Cel mai nou membru al familiei Ford ST este disponibil cu motorul EcoBoost de 1.5 litri și 3 cilindri, introdus pentru prima dată pe Fiesta ST, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. În cazul lui Puma ST, propulsorul dezvoltă 200 de cai putere și un cuplu maxim de 320 Nm între 2.500 rpm și 3.500 rpm. Noul model are nevoie de 6.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă este 220 km/h.
Consumul de combustibil conform standardului WLTP este de 6.9 litri la 100 de kilometri, în timp ce emisiile CO2 se ridică la 155 g/km.
Prevăzut cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), Puma ST oferă și posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Eco, disponibil pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance. Celelalte “drive modes” sunt Normal, Sport și Track.
Potrivit oficialilor Ford, șasiul noului Puma ST este cu 40% mai rigid decât în cazul lui Fiesta ST.
În comparație cu Puma standard, Puma ST are discuri de frână cu 17% mai mari, iar răspunsurile direcției sunt cu 25% mai rapide.
Noul vehicul Ford oferă un pachet opțional Performance, prin care șoferii pot să utilizeze sistemul Launch Control.
La exterior, Puma ST se distinge prin finisajul negru lucios al jantelor sale din aliaj de 19 inch și prin cele șase culori de caroserie: Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic. Nuanța Mean Green este disponibilă exclusiv pe modelul ST. Un finisaj negru lucios este standard pentru marginea grilei, capacele oglinzilor exterioare și bara de protecție din spate.
În interior, Puma ST are scaune sport Recaro realizate din materialul Miko Dinamica, ce sunt încălzite și brodate cu emblema ST. Sunt prezente protecțiile de praguri Ford Performance și emblema ST pe volanul din piele și maneta schimbătorului de viteze. Scaunele, centurile de siguranță și covorașele sunt finisate cu cusături în culoarea Metal Grey.
În varianta standard, Puma ST oferă hotspot WiFi pentru încărcare wireless, parbriz încălzit Quickclear, senzori de parcare față/ spate, ștergătoare automate și sistemul Ford SYNC 3 care permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația și smartphone-urile folosind comenzi vocale
Sistemul oferă compatibilitatea Apple CarPlay și Android Auto fără costuri suplimentare și este susținut de un display tactil central de 8 inch care afișează logo-ul Ford Performance la pornire.
Tehnologia FordPass Connect permite clienților de Puma ST să controleze de la distanță o serie de funcții ale vehiculului - inclusiv blocarea portierelor și localizarea vehiculului - prin intermediul aplicației mobile FordPass.
Modemul oferă, de asemenea, informații despre pericolele locale prin aplicația Local Hazard Information conectată în cloud, care informează șoferii despre orice situație periculoasă de pe drum, chiar dacă incidentul nu este vizibil din cauza unei curbe sau a altor vehicule aflate în față.Alte tehnologii disponibile de asistență a șoferului includ asistența pre-coliziune cu frânare activă, asistență activă la parcare, sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular cu frânare activă, tempomat adaptiv cu recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistemul de centrare pe mijlocul benzii de rulare.
Oficialii Ford susțin că prețurile pentru noul Puma ST vor fi anunțate până la sfârșitul lunii septembrie. Primele exemplare Puma ST au intrat deja pe liniile de asamblare ale uzinei din Craiova, iar producția în masă va începe în octombrie.
aici unde stau eu in spania foarte slab se vinde masina asta de la craiova, duster-ul este mult mai prezent pe strazi, ca de altfel si celelalte masini similare din segment, cum ar fi captur, 2008, etc. pe mine ma tenteaza la anul sa schimb masina, cred ca voi alege un 2008 electric sau captur hibrid pentru ca fac multi km pe ridesharing, la cabify. iar de la anul, daca incepe si uberul aici cum se zvoneste, trec pe uber cu electric 2008.
salutari din spania, veniti la alicante la vara la mare si va plimb pe unde doriti, veti avea un sejur de vis.
Totuși, suspensiile (NU șasiul, AM; că nu-i Jeep) mai dure cu 40% vs Fiesta ST care nu-i vreo barcă + jantele pe 19 mi-e teamă c-or să îndesească vizitele la dentist pentru plombe sărite.
(n.b. E vorba de fapt despre efortul de torsionare mărit cu 40% pe puntea-spate, dar hai să nu mă-ntind prea mult, că voi ar trebui s-o faceți.)
Important însă: diferențialul LSD Quaife e opțional și aici, AM, nu de serie, deci la fel ca pe Fiesta ST.
Și accelerația / sprintul 0-100 km/h cu doar 0,2 s sub cea a Fiestei (NU REpriza, că doar nu RE-iei accelerația din mers) surprinde plăcut.
Cutia man.6 zic că-i în ton cu eticheta sportivă, deși mulți preferă automaticele.
Absența practică a frânei de motor nu va fi însă vreo surpriză.
Și nici prețul, abordabil cred la noi (adică sub 30K €) -- prietenii știu de ce. ;-)
mi-a zis un oltean platit cu 400 euro pe luna si tichete de masa la ford.
Mari piloti sunteti voi si o tot dati inainte cu placerea condusului. Care placere? Aia de a sta juma de ora pe 200 metri pe podul lui Firea?
In America nici nu stiu fraierii aia ce inseamna cutie manuala si asta nu de azi de ieri, de vreo 50 ani cel putin.
Mergeti si spuneti si la Ferrari, la AMG, la McLaren si la toti constructorii din Formula1 ca numai cutia manuala e pentru pilotii adevarati, ca aia sunt prosti si nu stiu treaba asta, pun doar automate pe masinile lor.
chiar daca are motor in 3 cilindri, are performante bune pt un crossover, insa acel LSD trebuia sa fie stock.
@ all: discutia manuala vs automata e prea mare pentru spatiul disponibil in internet. asa ca hai sa vb despre puma verde ce arata a broasca, iar cei ce prefera si isi [permit auto sa isi ia auto, iar cei ce prefera manuala si au picior stang tare, sa isi ia manuala si sa "amestece"
Deci Puma ST-Line manuală e 23K € preț listă cu motorul 1.0 mild-hybrid de 155 CP (140 nu există.)
ST-ul de bază FĂRĂ baterie va avea doar mici plusuri de echipare și mai mult de 5-6 mii € nu poate costa pt upgrade-urile motoristice + tren de rulare.
Nu mai zic de prețurile reale, cu discount *de lansare* devenit cam permanent și la Ford, ca la Hyundai (baza Puma 1.0 / 125 CP de 20.300 € în listă costă de fapt 16.500.)
P.S: *Automaticii* agresiv-intoleranți verbal... ei de fapt nu merită replici.
@someone. Aveti dreptate despre discutia automata-manuala. Unde mi se pare mie ca nu sunt pe aceeasu lungime de unda e la design"arata a broasca". Mie mi se pare(o sa imi pun oltenii in cap si nu numai),mi se para ca arata ca un carabus de balegar mai ales cand o vada in verdele asta tipator.
N-are rost să mai subscriu la părerea ta realistă (și-a lui @someone de fapt) ref. la c.v.auto.
...Care au ajuns într-adevăr să fie niște consumabile (scumpe și de întreținut, că de reparat nici nu poate fi vorba)... dar asta-i și direcția *evoluției* pur consumiste a #societății_libere, doar cu mici-mari interdicții deghizate-n taxe+amenzi.
Toate, cuplate cu multe discriminării pozitive doar aparent (cazul e-pomenilor statale.)
P.S: Liber la dat cu pietre, ba chiar la azvârlit cu fulgere DC la 350 kW :-)
@ tatraurs : pls pers 2 singular.
@ kiro : asa e, aproape orice la masina a devenit piesa de schimb, iar intretinerea la o AT e groaznica:; la zf-ul de pe bmw, doar uleiul , fara manopera, 11L, e peste 2500 lei, daca il iei de calitate. nu ma intelege gresit, mi-as lua asa cutie,, confort, economie, performanta toate intr-un singur pachet, dar numai daca mi-as permite sa o intretin ca la carte. si momentan nu imi permit. ma descurc insa cu dieselul meu manual. pacat ca nu are rev-matching la retrogradare :D
si chiar merge la acest articol despre ford, sa vorbim despre alt ford. 12 ani l-am tinut luat de nou din showroom, nici o problema decat din vina altora.
Schimbul de ulei si filtru la automata este destul de scump, dar si la manuala cand trebuie sa schimbi volanta+ambreiaj parca se echilibreaza costurile :).
Acum nu mai am.E39, dar cand l-am vandut la inceputul anului, avea 270.000 km, cu volanta si ambreiajul originale, acum am F11 automat.
Corect ! Dar daca te referi la cele cu convertizor de cuplu, in ciuda fiabilitatii lor foarte bune, sunt niste porcarii de cutii care schimba aiurea si smucesc grosolan cateodata de zici ca se rupe masina cu tine. Clar in cazul asta ai prefera manuala macar daca stii sa conduci merge ca unsa. Dar daca vrei cu adevarat cutii automate, cele cu dublu ambreaj mai ales cele din ultima perioada DA ! Alea au un sens. Sunt cel mai mare fan automate dar asta nu ma face sa spun ca nu orice cutie automata e buna depinde de marca auto , model auto ce tip de cutii pun pe ele. Dar cu manuala nu prea sunt probleme in general indiferent pe ce masina e. Iar unii chiar le face placere sa fie activi la volan nu in stare vegetativa. Ii inteleg. Fiecare isi cumpara ce le place si ce isi permit. Dar viitorul auto e clar in favoarea celei automate. Cred ca in 2035 nu vom mai vedea masini manuale noi indiferent de cat de iefine sau scumpe ar fi.