Cea mai rapidă mașină americană de serie pe legendarul Nurburgring Nordschleife este noul Ford Mustang GTD. Constructorul american tocmai a dezvăluit timpul pe tur al acestui model, de 6 minute și 57.685 secunde. Nu doar că noul Ford Mustang GTD este cel mai rapid model de serie din Statele Unite, dar este și primul model de serie din această țară care coboară sub 7 minute pe tur pe circuitul german.
Ford Mustang GTD este cea mai puternică versiune a actualei generații a modelului de performanță. Sub capota lui Mustang GTD se ascunde un motor V8 de 5.2 litri supraalimentat, care dezvoltă 815 cai putere și care este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte și cu dublu ambreiaj.
Cel mai puternic Mustang de serie primește un pachet aerodinamic foarte agresiv, cu elemente din fibră de carbon, o caroserie mai lată, numeroase prize de aer, un spoiler frontal și un eleron masiv în partea din spate, plus un difuzor aerodinamic de dimensiuni mari. Practic, Mustang GTD este versiunea cea mai apropiată de Mustang GT3, creat special pentru competiții.
La volanul lui Mustang GTD a fost germanul Dirk Muller.
Potrivit înregistrărilor oficial, noul model a stabilit al cincilea cel mai rapid tur pentru o mașină sport de serie. Totodată, Mustang GTD este și a 6-a mașină din această clasă care stabilește un tur sub 7 minute.Ford a pregătit și un mini documentar în care dezvăluie pregătirile pentru stabilirea acestui tur. Clipul poate fi urmărit mai jos.
via Ford
.....tocmai din 7 august 2024 ?!?
Care-s beneficiile pentru Ford in urma unei astfel de abordari, tocmai Ford sustinand faptul ca au realizat acest timp in conditii suboptime, deci departe de a fi ideale ?
1. Mercedes - AMG One Maro Engel 6:29.09 1063 / 1695
2. Porsche 911 GT2 RS Manthey Racing Lars Kern 6:43.30 700 / 1430
3. AMG GT Black Series Maro Engel 6:48.05 730 / 1637
4. Porsche 911 GT3 RS (992) Jörg Bergmeister 6:49.33 525 / 1480
5. Ford Mustang GTD Dirk Müller 6:57.68 811 / -
6. Porsche 911 GT3 (992) Lars Kern 6:59.93 510 / 1456
7. 718 Cayman GT4 RS Manthey Per.. Jörg Bergmeister 7:03.12 500 / 1445
8. Rimac Nevera unknown 7:05.30 1941 / 2150
9. Taycan Turbo GT Weissach Pack.. Lars Kern 7:07.55 1108 / 2268
10. Porsche 718 Cayman GT4 RS Jörg Bergmeister 7:09.30 500 / 1449
Știm că Mustang GTD poate mult mai mult decât atât, așa că vom reveni.”
Deci sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Ford o fi avand pacatele lui, dar in lumea stratosferica a performantei de varf, isi are locul lui bine stabilit.
Good job GTD. Mi-ar fi placut sa citesc si parerile lui kiro, dar din pacate se pare ca in locul cititorilor documentati pe Automarket.ro, au aparut paduchii ni-no-ni-no, samd.
Pacat. Chiar mi-e dor de citit ceva cult. De balacareala buhaiului de peste Prut sunt satul pana la greata. Imi cer scuze fata de Moldovenii adevarati !
Având în vedere că Dirk Muller a reușit doar trei tururi cronometrate cu GTD în patru vizite, asta doar din cauza vremii nefavorabile - toate au venit în mai puțin de șapte minute - Ford a confirmat că va mai încerca de cateva ori în 2025 sa-si reevalueze propria performanta.
Ok, Swift Sport e o masina buna sa zicem, fiabila, fun to drive, dar nu totul trebuie sa se raporteze la ea si sa ajungem invariabil la concluzia ca doar formatul hot/warm-hatch de segment B e ce trebuie, iar restul nu e bun, doar pentru ca nu se potriveste preferintelor unei anumite persoane. La fel, motorul aspirat e bun, sau a fost bun la vremea lui, dar nu inseamna ca cel turbo, care a ajuns sa domine autoritar prezentul, trebuie aruncat la gunoi. Un motor aspirat sub capota nu e motiv de ridicat o banala Mazda 2 in slavi fata de masini incomensurabil mai agreabile, asta daca permiti mai mult de un criteriu intr-o evaluare.
Poate parea incredibil, dar exista si oameni pe lumea asta care prefera sa conduca linistit si discret intr-o masina mai laxa, care nu sunt fericiti in agitatia data de zguduielile unui sofat dinamic intr-o masina mica si rigida, altii merg de regula impreuna cu familia, altii chiar se simt mai impacati stiind ca se ghideaza dupa si respecta normele de circulatie, ca nu degeaba sunt puse acolo, altii, pentru care empatia nu e doar un cuvant abstract, mai au in vedere cand circula pe strazi ca alaturi pe trotuar exista si pietoni care nu apreciaza manifestarile de piloti pe drumuri publice cu riscurile adiacente, noxele sau "muzica" motorului tau turat la 6000 rpm si tot asa...
Mai sunt altii care nu sunt "pasionati" la modul cum se autodefinesc "unii" si nu gusta de exemplu mestecatul intr-o cutie manuala. Pasiunea poate imbraca forme variate. Cum isi permit unii sa ii califice cei care conduc automate sau hibride sau electrice ca nu sunt pasionati? Au macar idee ce reprezinta pasiunea pentru acei oameni? Sau musai trebuie sa te infatisezi cu tricoul patat de ulei si sa mirosi a combustibil ca sa meriti eticheta de "pasionat"? Simti pe traseul inel sincro-levier-antebrat-neuron sau macar clamezi ca simti cum au cuplat pinioanele treptei 3, gata esti pasionat, altfel nu.
Cu toate ca suntem pe un site auto, sa nu uitam ca pasiunea pentru masini se circumscrie cadrului mai larg al vietii intr-o comunitate, iar radicalismul asta de a privi masina ca pe un drept suprem sau in izolare de efectele pe care le produce nu face bine nimanui si va forta (auto)excluderea "pasionatilor" si a jucariilor lor, lucru care deja se petrece sub ochii nostri, ca efect nedorit al talibanismului lor intr-o lume pragmatica, in care >90-95% isi vede si isi foloseste masina ca pe un bun de consum care ii aduce un beneficiu in viata, beneficiu pe care daca l-ar putea obtine si altfel, ar renunta imediat la povara financiara numita masina.
Inca ceva, de final: cum stii ca inca nu-l citesti pe Kiro si in ziua de azi aici pe AM? Omul pornise bine, insa odata ce i s-a dus poleiala de guru si adevarata fata de extremist i-a iesit la iveala, a schimbat macazul si a inceput sa posteze nelogat sub diferite pseudonime (al carui lung sir eu l-am pierdut printre "cifre") de sub care putea musca in voie si arunca cu noroi fara grija ca ar putea strica reputatia cladita cu greu in peste 2000 postari a "documentatului" si "cultului" Kirotractor.
Este un rezultat onorabil, dar nicidecum remarcabil.
Iar Ford stie bine asta.
De ce au aparut, TOTAL SUPRINZATOR, tocmai ieri sa ofere galopul lui GTD, mai ales ca insusi Ford sustinea prin octombrie faptul ca au avut parte de vreme nefavorabila si urmeaza sa amane reprezentatia pentru primavara viitoare?!?
Chiar crezi ca a fost un cadou intarziat oferit fanilor Ovalului Albastru tocmai de Moș Nicolae ?
Au fost nevoiti.
Duşmanul nu doarme.
Din cauza GM, cu al lor ZR1 Track Edition(+1000 HP), care exerseaza si el prin Muntii Eiffel de ceva vreme, si care, dupa toate probabilitatile, este considerabil superior defunctei generatii, deci: paza buna trece primejdia rea.
Ford a oferit publicului tot ce-a putut obtine din vara trecuta si, vreau sa cred, din faza relativ incipienta a tururilor care definesc apogeul reperelor pentru GTD, doar pentru a nu pierde statutul de prima masina de serie americana care poate under7 pe Nordschleife.
Cel mai probabil, pe piata US nu-i tocmai un premiu de consolare, ba din contra.
Din pacate, Ford ezita si la aceasta ora sa ofere informatii clare despre masa GTD-ului, dar poate ca nu-i tocmai un capitol cu care sa se poata lauda :-))
Pe cale de consecinta, cu atat mai notabil pentru reusita celor de la Ford !