POVEŞTI AUTO: Mustangul din vârful lumii
Un model emblematic pentru Ovalul Albastru, Mustang devenea subiectul unei campanii de marketing inedite în 1965. Maşina apărea la etajul 86 al celei mai înalte clădiri din acea vreme: Empire State Building.
Se pare că succesul campaniei de atunci serveşte drept inspiraţie şi oamenilor de marketing de azi.
Aşa se explică intenţia oficialilor Ford de a reedita performnţa, de această dată cu un nou actor principal: noul Mustang, expus în premieră europeană luna aceasta la Salonul de la Geneva.Şi acum, ca şi atunci, cea mai mare problemă o reprezintă transportul maşinii pe acoperişul impozantei clădiri americane. Cum elicopterele sau macaralele nu pot urca Mustang-ul până la etajul 86, se va apela, cum era de intuit, la aceeaşi soluţie de transport. Maşina va fi dezasamblată şi apoi transportată cu ajutorul lifturilor existente în clădire.
Vă reamintim că în 1965, exemplarul decapotabil Ford Mustang a fost descompus în patru bucăţi. Misiunea va fi ceva mai dificilă acum, având în vedere că actualul Mustang este cu 18 cm mai lung şi cu 10 cm mai lat decât strămoşul său. Pentru a complica şi mai mult problema, echipa de ingineri care se va ocupa de asamblarea modelului va avea la dispoziţie numai şase ore pentru a finaliza totul. Maşina trebuie să fie gata la ora 8 dimineaţa, în data de 16 aprilie.
Dave Pericak, inginerul şef care a condus dezvoltarea noului Mustang, a declarat: „Asemeni adevăraţilor meşteşugari, echipa noastră va măsura de două ori şi va tăia odată, asigurându-se astfel că această maşină va ajunge în lifturi.
Echipa desemnată a fost deja în Empire state Building şi a luat măsurătorile necesare înainte de a secţiona maşina.”Anul acesta, Ford derulează mai multe campanii de promovare a noului Mustang cu ocazia lansării noii generaţii, dar şi pentru a sărbători cum se cuvine cei 50 de ani de existenţă.
Comentarii (3)