Ford a prezentat astăzi toate secretele tehnologice noului Ford Mondeo. În cadrul unei transmisii live, o serie de specialişti Ford au vorbit despre toate sistemele prezente pe noul model Ford ce va fi lansat în această toamnă. Noul Mondeo este cel mai nou produs în cadrul filosofiei "One Ford", conform căreia modelele mărcii cu oval albastru sunt produse globale care vor fi vândute pe toate pieţele internaţionale. Noul Focus a deschis această cale, modelul fiind lansat întâi pe piaţa americană, pentru ca apoi să sosească şi în Europa. Acelaşi şablon este urmat acum şi de noul Mondeo. Acesta este identic cu modelul ce se vinde deja în Statele Unite sub numele Fusion de aproape doi ani. În Europa, noul Mondeo va ajunge în showroom-uri în această toamnă, iar Automarket va fi prezent la lansarea europeană a noului Mondeo, care va avea loc la finalul lunii octombrie.
Motorizări
Versiunea europeană a modelului Ford Mondeo va fi oferită la vânzare cu un nou propulsor diesel TDCI de 2.0 litri ce va fi disponibil în două variante de putere: 150 şi 180 CP. Propulsorul foloseşte o turbosuflantă cu geometrie variabilă, iar blocul motor a fost complet revizuit. Propulsorul diesel poate fi asociat şi cu sistemul de tracţiune integrală Ford. În gama europeană va mai exista şi un economic Mondeo 1.6 TDCI, dar despre această versiune nu au fost dezvăuite prea multe detalii.
Pentru cei care preferă benzina, noul Mondeo va putea fi ales cu două unităţi Ecoboost turbo. Prima dintre ele are 1.5 litri, este produsă la Craiova şi oferă 160 CP. A doua opţiune este puternicul 2.0 Ecoboost, care va oferi 200 sau 240 CP.
Marea noutate pentru Mondeo va fi prezenţa unei versiuni hibrid. Aceasta va fi fabricată în Europa, la uzina Ford din Valencia, Spania. Sistemul hibrid este compus dintr-un propulsor pe benzină de 2.0 litri asociat cu două motoare electrice şi un set de acumulatori. Puterea totală a sistemului hibrid este de 187 CP, iar Ford spunând că aceast[ versiune va avea un consum mediu de doar 4.2 litri/100 km şi emisii de CO2 de 99 g/km.
Ford a mai dezvăluit că gama de motorizări va fi îmbogăţită din 2015 cu un diesel de top care va avea 210 CP şi 450 Nm de la 2.000 rpm. Acest motor va înlocui vechea unitate TDCI de 2.2 litri şi 200 CP. Noul propulsor diesel de 2.0 litri va folosi două turbine amplasate secvenţial, controlate electronic.
Tot în 2015, în gama de motoare va fi adăugat şi deja celebrul 1.0 Ecoboost benzină. Faţă de versiunile deja prezente pe modele ca Fiesta sau Focus, propulsorul folosit de Mondeo a fost optimizat pentru a face faţă dimensiunilor berlinei de clasă D şi va oferi 125 CP.Toate versiunile de motorizare vor avea calandru cu grilă activă care poate închide o parte din prizele de aer frontale, sistem Start-Stop, direcţie asistată electric şi recuperarea energiei cinetice.
Echipare şi tehnologie
Noua generaţie Mondeo este prima care va folosi un sistem electric pentru asistarea direcţiei. Acest sistem şi va permite celui de la volan să aleagă între trei moduri de asistare numite Comfort, Normal şi Sport, setări ce vor modifica şi tăria amortizoarelor. Planşa de bord va folosi atât instrumente analogice, cât şi digitale, iar consola centrală este dominată de către un impresionat display cu funcţie tactilă. Reglajul coloanei de direcţie este electric şi are memorie pentru a putea reveni la setarea dorită. Alte opţiuni la capitolul tehnologie şi echipare mai includ hayonul electric, volan încălzit şi scaune multicontour cu reglaje pe 10 direcţii, încălzire şi masaj pentru a combate oboseala celui de la volan.
La capitolul infotainment, noul Mondeo vine cu a doua generaţie a sistemului Sync, care are capacităţi crescute de a recunoaşte comenzile vocale şi un display tactil de 8 inch de unde cel de la volan poate controla telefonul conectat prin Bluetooth, sistemul audio, climatizarea şi navigaţia. Mondeo este primul model din gama europeană Ford care va oferi faruri cu tehnologie LED atât pentru blocurile optice frontale cât şi pentru stopuri.
Ford Mondeo va putea detecta pietonii care traversează strada şi poate evita un impact iminent la viteze de până la 80 km/oră. Sistemul foloseşte o cameră de luat vederi montată în parbriz şi un radar amplasat în spoilerul faţă. Sistemul îl avertizează iniţial pe cel de la volan de iminenţa impactului, iar dacă acesta nu reacţionează preia comanda şi frânează automat automobilul. Bineînţeles, noul model va putea fi echipat şi cu sistem de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, poate recunoaşte semnele de circulaţie, iar sistemul de cruise control menţine automat distanţa faţă de maşina din faţă.
De asemenea, Mondeo va fi primul Ford echipat cu centuri de siguranţă ce permit o lărgire rapidă de 40 milisecunde pentru a dispersa forţa decelerării pe o suprafaţă mai mare a corpului faţă de o centură de siguranţă convenţională.Mai trebuie menţionat şi sistemul de parcare automată care permite acum şi parcarea cu spatele pe lângă cea paralelă. Când sistemul este activat, cel de la volan acţionează doar pedalele şi schimbătorul de viteze, volanul fiind acţionat automat.
Suspensie şi ţinută de drum
Ford Mondeo este construit pe noua platformă globală CD şi foloseşte suspensie independentă pentru puntea spate, în timp ce în faţă păstrează sistemul MacPherson. Suspensia spate complet regândită este responsabilă cu confortul, păstrând în acelaşi timp calităţile specifice Ford la capitolul manevrabilitate şi ţinută de drum. Ford spune că suspensia îi permite roţii să se mişte chiar şi în spate în cazul unui impact cu o neregularitate a drumului, ceea ce îi permite o absorbţie mărită şi oferă un confort sporit pentru pasageri. Noua caroserie este cu 10% mai rigidă faţă de modelul anterior. Pe lista sistemelor active există controlul vectorial al cupului, amortizoare active şi compensare pentru virarea indusă de cuplu.Noul Ford Mondeo are 4.8 metri lungime, ampatamentul fiind identic cu cel al modelului anterior: 2.850 mm. Dimensiunile exterioare sunt astfel similare cu cele ale actualei generaţii, doar înălţimea fiind mai mică. Noul Mondeo va fi disponibil ca sedan cu patru portiere, hatchback cu cinci portiere şi wagon.
Via Ford
hai cu manutele rosii
Dar, in marea majoritate a cazurilor sunt doar niste "baghete" micute (aparent, lumini de zi), impuse de UE, insa Ford Mondeo, Audi A6, VW Passat (asta nou, abia aparut) au faruri FULL LED (adica un intreg "bloc optic", compus numai din LED, semnalizatoare, faruri de zi, faza lunga, scurta, etc.).
Dupa mine, asta e o prostie. Daca tot nu esti in stare sa iti parchezi singur masina, cred ca te-ar interesa un sistem care face TOATA treba in locul tau... ca sa nu te vada tara la stiri, iar la interviu sa auzi senzationala fraza: "am confundat frana cu acceleratia..."
Mai urmeaza masina care se conduce automat*.
* doar la mers inapoi si virajele la stanga, mai mici de 87,5 grade
WTF?
din pacate platforma e tot a lui mondeo vechi cu unele adjustari. de asemenea greutatea nu a scazut.
Dl ford poate investiti si voi intr-o platforma modulara ( gen skyactive sau MQB)
Mai citeste si tu ceva din afara Romaniei si ai sa vezi cat de "bine" sta passatul. La ora actuala stiu ca ordinea e Mondeo (vb de MK4, nu 5), Mazda 6, Passat si Insignia fiind in lupta crancena pentru pozitia a 3-a.